Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی سازمان سنجش، دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با خبرنگاران در کرمان گفت: تعداد داوطلبان آزمون سراسری در سال جاری بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر است و از استان کرمان بیش از ۵۰ هزار نفر برای شرکت در این آزمون داوطلب شده‌اند.

وی با اشاره به نشست عوامل اجرایی برگزاری آزمون در کرمان گفت: در این نشست فرآیندهای برگزاری آزمون سراسری مورد بررسی قرار گرفت تا بهترین خدمت در حوزه‌های امتحانی به صورت استاندارد به داوطلبان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمون سال جاری تغییراتی جهت رفاه حال داوطلبان ایجاد شده و زمانبندی آزمون و تعداد دفترچه‌ها تغییر یافته است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد مشخصات پاسخنامه‌های این آزمون، گفت: پاسخنامه به تعداد سؤالات در چهار ستون و هر ستون برای هر درس در نظر گرفته شده است که موجب راحتی و آرامش داوطلبان خواهد شد. فضای ستون‌ها مناسب است و دفترچه و پاسخنامه در یک پاکت قرار خواهد گرفت.

پورعباس افزود: در آزمون سراسری سال جاری ۴۰ درصد سوابق تحصیلی با تأثیر مثبت لحاظ می‌شود که این میزان سال گذشته ۳۰ درصد بود و بدین جهت توصیه می‌کنیم قبولی خود را در بخش بدون آزمون تحت تأثیر اشتباه در درج معدل خود نکرده و در این زمینه دقت لازم را به عمل بیاورند و در زمان انتشار کارت ورود به جلسه مجدداً نسبت به بررسی اطلاعات اعلامی اقدام کنند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با ابراز امیدواری برای برگزاری امن و سالم آزمون با تمهیدات پیش بینی شده ادامه داد: باید از زحماتی که داوطلبان متحمل می‌شوند با شیوه‌های بسیار دقیق پاسداری کنیم تا حقی از کسی پایمال نشده و بدین منظور هماهنگی بسیار خوبی با سایر دستگاه‌ها در حال انجام است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان از اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آزمون سراسری سال جاری خبر داد.

برچسب‌ها آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور کنکور آزمون سراسری سازمان سنجش سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود

رییس سازمان سنجش با اشاره به گرفتار شدن حدود ۶۰ داوطلب کنکور در سیل از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه این داوطلبان در ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبدالرسول پورعباس امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: چهار آزمون نوبت اول کنکور روز گذشته در سلامت کامل برگزار شد.

وی افزود: در شهرستان‌های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین، متاسفانه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای این انر بسیج کرده بودند، به آزمون نرسیدند.

پورعباس یادآور شد: این نوید را به این گروه از داوطلبان می‌دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه در دو هفته آینده برگزار می‌کنیم. این موضوع برای این افراد اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان آمادگی خود را حفظ کنند. دلیل برگزاری آزمون فرهنگیان این است که آزمون سراسری در تیرماه برگزار می‌شود، ولی آزمون فرهنگیان تنها در نوبت اردیبهشت برگزار شده است.

رییس سازمان سنجش درباره آمار تقلب امتحانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار داشت: در مجموع در چهار آزمونی که برگزار شده است ۴ نفر دستگیر شده اند که نشان می‌دهد مردم و داوطلبان به سنجش اعتماد کردند و دچار وسوسه شبکه‌های متقلب نشده اند.

وی افزود: یک نفر در تهران بوده است که در زمان آزمون از دفترچه عکس گرفته است و در عرض چند دقیقه دستگیر شد. دو نفر در استان‌های جنوبی ابزار تقلب داشتند و یک نفر در غرب کشور قصد عکس از دفترچه داشت که دستگیر شدند. آمار ۴ نفر در مقابل چند هزار نفر سال‌های گذشته نزدیک صفر است.

پورعباس اظهار داشت: امروز که روز برگزاری آزمون گروه علوم تجربی است روز سختی است و تمامی اقدامات حفاظتی در شدیدترین وضعیت خود اجرا می‌شود. آمادگی کامل در این زمینه در تمام لایه‌های حفاظتی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • شرایط برگزاری آزمون سراسری نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • دستگیری ۴ متخلف آزمون سراسری و برگزاری آزمون مجدد در زیرکوه
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری