Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:53:15 GMT

کارآفرینی با دستگاه برش لیزر و cnc چوب

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۸۶۸

کارآفرینی با دستگاه برش لیزر و cnc چوب

لوازم چوبی تزئینی همیشه بخشی از دکوراسیون خانه ها بوده و متقاضیان زیادی داشته و دارد.

ساخت لوازم چوبی با تلفیفی از چوب ، شیشه و فلز یک کار خلاقانه و یک شغل پر درآمد است که می خواهیم  در این مطلب به شما پیشنهاد دهیم.

چه مقدار سرمایه نیاز داریم ؟

برای این کار بهتر است هر دو دستگاه یعنی دستگاه سی ان سی چوب و برش و حکاکی لیزری را با هم داشته باشید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند با هر کدام از این دستگاه ها نیز می توانید سازه هایی از چوب ، پلکسی گلاس ، سنگ و شیشه بسازید ولی دارا بودن هر دو دستگاه قدرت عمل شما را بسیار بالا می برد.

در زمان نگارش این مطلب با سرمایه حدود 140 میلیون تومان می توان یک دستگاه سی ان سی چوب دو کاره 60 در 90 سانتی متر و  یک دستگاه برش لیزر 60 در 90 سانتی متر با تیوب 100 وات خریداری نمود.

چه مقدار فضا نیاز داریم ؟

برای داشتن یک کارگاه کوچک در منزل و داشتن هر دو دستگاه نیاز به 15 الی 20 متر مربع فضا است .نکته مهم وجود تهویه مناسب برای کارگاه است تا بتوان بو و دود حاصل از برش دستگاه لیزر را به بیرون هدایت کرد.

چه بسازیم ؟ ساخت انواع تابلو و لوازم دکوری چوبی

ترکیب دستگاه برش لیزری و دستگاه سی ان سی چوب می تواند قدرت فوق العاده ای در خلق آثار هنری به شما بدهد .

دستگاه برش و حکاکی لیزری غیر فلزات قابلیت برش و حکاکی انواع چوب ، چرم ، شیشه ، پلاستیک و .. را با ظرافت و دقت بسیار بالا را دارد و دستگاه سی ان سی چوب نیز می توانند برای برشکاری و حکاکی برجسته 3 بعدی بر روی چوب استفاده گردند  .

1 – مجسمه های چوبی

دستگاه های سی ان سی چوب قابلیت حکاکی به صورت برجسته یا گود برداری بر روی چوب را دارند .

دستگاه های سی ان سی چوب 3 دسته هستند که هر یک برای کار خاصی مورد استفاده هستند:

دستگاه سی ان سی با میز تخت دستگاه سی ان سی روتاری دستگاه روتاری خراطی

دستگاه سی ان سی تخت برای برش و حکاکی ورق های چوب استفاده می شود.

برای ساخت سازه های گرد و  اشکال 3 بعدی از دستگاه روتاری 360 درجه استفاده می گردد

و همچنین برای ساخت قطعات چوبی تمام گرد از دستگاه خراطی استفاده می گردد.

برخی شرکت های تولیدی با ابتکار اقدام به ساخت دستگاه های دو یا 3 کاره نموده اند که تمام قابلیت های دستگاه های گوناگون سی ان سی چوب را در یک دستگاه قرار داده اند. با استفاده از دستگاه های چند کاره قابلیت تولید انواع لوازم دکوری چند برابر می گردد.

2 – ساخت انواع تابلوهای ترکیبی از فلز، چوب و شیشه

با دستگاه برش لیزر می توان  حکاکی بسیار دقیق و با کیفیت را بر روی شیشه انجام داد و با دستگاه های سی ان سی چوب می توان قاب های برجسته زیبایی ساخت و ترکیب این محصول با هم ساخت تابلو های زیبایی از تلفیق چوب و شیشه یا آینه است.

دستگاه های برش لیزری در توان ها و اندازه های گوناگونی برای مواد فلزی و غیر فلزی تولید می گردند ولی برای داشتن یک کارگاه کوچک تولید لوازم چوبی پیشنهاد می گردد از دستگاه برش لیزر غیر فلزات با  ابعاد حداقل 60 در 90 سانتی متر با توان 100 وات استفاده گردد.

دستگاه برش لیزر فلزات را می توان جهت برش و حکاکی ورق های استیل ، مس و .. استفاده نمود که در صورت توسعه کارگاه می توان این دستگاه را نیز به مجموعه دستگاه های خود اضافه نمایید.

برنامه های طراحی

برنامه های مختلفی جهت طراحی اشکال مختلف وجود دارد که امکان طراحی های 2 و 3 بعدی را می دهند .

مانند 3ds Max – Rhino – Artcam و .. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

کار با این برنامه ها خیلی سخت نیست و می توان با دوره های آموزشی کوتاه مدت اصول اولیه را یاد گرفت و الباقی به همت و تلاش شخص جهت پیشرفت و فراگیری آموزه های بیشتر بستگی دارد .

در اینترنت هم فیلم های آموزشی زیادی است که کاربر می تواند 1 تا 100 را در منزل آموزش ببیند.

چه مقدار درآمد خواهیم داشت ؟

مقدار درآمد وابسته به خلاقیت شما در خلق آثار زیبا با قیمت مناسب است . بازاریابی درست نیز در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد. با توجه به تجربه کسانی که در این راه قدم برداشتند ، میتوان در شروع کار ماهانه حدود  7 تا 10 میلیون تومان درآمد کسب کرد و با گذشت زمان می توان این درآمد را افزایش داد.

پیشنهاد می گردد قبل از شروع کار ابتدا بازاریابی نمایید و مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید و حتی قبل از شروع ، سفارش ساخت بگیرید تا با خیال راحت وارد این رسته کاری شوید.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه های برش لیزر و سی ان سی چوب و اطلاع از قیمت روز آنها به وبسایت های زیر مراجعه نمایید.

معرفی انواع دستگاه های برش لیزری:  www.printcnc.com

معرفی انواع دستگاه های سی ان سی چوب:  www.choobcnc.ir

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران دستگاه برش لیزر فلزات دستگاه برش لیزر دستگاه سی ان سی چوب رپرتاژ آگهی یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران دستگاه های سی ان سی چوب دستگاه سی ان سی چوب دستگاه برش لیزر برش و حکاکی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام

یک تابلو نقاشی اثر «گوستاو کلیمت»، نقاش برجسته اتریشی که گمان می‌رفت از مدت‌ها قبل گم شده است، در یک حراجی به قیمت ده‌ها میلیون دلار به فروش رسید.

به گزارش ایسنا، «پرتره خانم لیزر» اثر «گوستاو کلیمت»‌ که در حقیقت تابلو نقاشی از تصویر یک زن جوان است که به علت درگذشت «کلیمت» ناتمام باقی ماند، در جریان حراجی که روز چهارشنبه برگزار شد، به‌رغم حاشیه‌هایی درباره موضوع و تاریخچه آن به قیمت ۳۲ میلیون دلار معادل ۳۰ میلیون یورو فروخته شد.

«رویترز» نوشت، این تابلو نقاشی که در ماه ژانویه و پیش از مزایده به نمایش گذاشته شده بود، درحالی مدت‌ها به عنوان یک اثر هنری گمشده در نظر گرفته می‌شد که در حقیقت چندین دهه در یک ویلای خصوصی واقع در وین نگهداری می‌شد. کارشناسان پیش از مزایده این اثر ارزش آن را بین ۳۰ الی ۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بودند.

در این نقاشی یک سوژه احتمالاً نوجوان در لباس فیروزه‌ای و یک بالپوش گلدار با چشم‌های قهوه‌ای نافذ و موهای تیره و مجعد به همراه پس‌زمینه‌ای سرخ به تصویر کشیده است.

کاتالوگ‌های اخیر آثار کلیمت (۲۰۰۷ و ۲۰۱۲) موضوع این نقاشی پرتره را دختری ۱۸ ساله به نام مارگارت کنستانس لیزر (متولد ۱۸۹۹) دختر صنعتگر بزرگ آدولف لیزر، معرفی می‌کند. تحقیقات جدیدی که توسط خانه حراج وین انجام شده اکنون نشان می‌دهد که دو عضو دیگر از خانواده لیزر ممکن است به عنوان سوژه کلیمت به کار گرفته شده باشند: هلن لیزر (متولد ۱۸۹۸)، دختر بزرگ هنریت آمالی لیزر-لاندو و جاستوس لیزر و دختر کوچکتر آنها آنی لیزر (متولد ۱۹۰۱). خانواده لیزر متعلق به جامعه طبقه رده بالای وین و از حامیان مشهور گوستاو کلیمنت مدرنیست مشهور اتریشی بودند.

کلیمت احتمالا این نقاشی پرتره را در سال ۱۹۱۷، تنها یک سال قبل از مرگش بر اثر سکته مغزی، آغاز کرد. اینکه وقتی این نقاشی در استودیوی «کلمیت» بود و چه اتفاقی برای آن نقاشی پس از مرگ کلیمت در سال ۱۹۱۸ افتاد، مشخص نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • ۲ تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • آیا با خرده های پاک کن می توان دوباره پاک کن ساخت؟ (فیلم)
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت