Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@19:15:30 GMT

دولت نرخ جدید شیرخشک را تعیین تکلیف کند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۰۸۷۶

دولت نرخ جدید شیرخشک را تعیین تکلیف کند

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک گفت: تعلل دولت در تعیین قیمت جدید شیرخشک منجر به بلاتکلیفی تجار و تولیدکنندگان شده و واردات مواد اولیه را با تاخیر مواجه کرده است.

هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولید کنندگان شیرخشک نوزاد در گفتگو با ایران اکونومیست از سیاست‌های دولت در حوزه قیمت گذاری محصولات انتقاد کرد و گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت‌های جهانی و گرانی مواد اولیه تولید شیرخشک در حال حاضر اتحادیه اروپا و آمریکا نیز در این زمینه با چالش جدی مواجه شدند و هر روز خبرهای متعددی درباره چالش‌های بازار شیرخشک در این کشورها به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در حال حاضر در کشورما هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حدود سه هفته است که قرار است سازمان غذا و دارو قیمت شیرخشک نوزاد را افزایش دهد اما متأسفانه تعلل بسیار زیادی در این حوزه صورت می‌گیرد و همین وارد کنندگان و تولید کنندگان را بلاتکلیف کرده است.

تحویل زاده تصریح کرد: قیمت شیرخشک ۹ ماه است که تغییر نکرده اما طی این مدت قیمت مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولید افزایش سرسام آوری داشته است.

رئیس انجمن تولید کنندگان شیر خشک نوزاد، قیمت شیرخشک را بسته به نوع آن از ۳۳ تا ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عدم تصمیم گیری سازمان غذا و دارو در مورد قیمت این کالا منجر به این شده که وارد کنندگان نتوانند برای واردات تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند و در صورت ادامه این روند با کمبود مواد اولیه روبرو می‌شویم. ضمن اینکه هر چه جلوتر می‌رویم تأمین مواد اولیه از کشورهای دیگر نیز دشوار تر می‌شود.

توضیحات سازمان غذا و دارو: اگر شیرخشک گران شود بسیار کمتر از چیزی است که رسانه‌ها اعلام کرده اند

در همین راستا سخنگوی سازمان غذا و دارو، در گفتگو با ایران اکونومیست در واکنش به معطلی تولیدکنندگان شیرخشک های معمولی برای قیمت گذاری، توضیحاتی ارائه داد.

محمد هاشمی گفت: تا این لحظه تغییر قیمتی بابت شیرخشک های معمولی نداشته ایم.

وی افزود: اگر در روزهای آتی تغییر قیمتی هم صورت بگیرد بسیار کمتر از آن چیزی است که برخی رسانه‌ها اعلام کرده اند.

هاشمی تاکید کرد: هر گونه تغییر قیمت در رابطه با محصولاتی که سازمان غذا و دارو وظیفه قیمت گذاری آنها را بر عهده دارد، اطلاع رسانی خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: هانی تحویل زاده ، انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد ، سازمان غذا و دارو ، شیرخشک کودک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد سازمان غذا و دارو شیرخشک کودک سازمان غذا و دارو کنندگان شیرخشک انجمن تولید مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و با نظارت و پیگیری دادستانی استان در سال گذشته اغلب وسایل نقلیه رسوبی مانده در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم ، پیگیری و نظارت دادستانی استان، بازدید مستمر مقامات قضایی از انبار‌ها و پارکینگ‌ها صدور دستورات قضایی متعدد برگزاری جلسات هم اندیشی استانی نشر آگهی و اطلاع‌رسانی عمومی به مالکان از رسانه‌ها در چند مرحله، پیگیری رفع مشکلات پارکینگ وسایل نقلیه و انبار‌های کالا‌های توقیفی و برگزاری مزایده را از اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

حجت الاسلام غریب گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه رفع توقیف و ترخیص شدند و تمامی کالا‌های توقیفی مانده در انبار‌های گمرک، اداره پست، کلانتری‌ها و شعب دادسرا و انبار‌های دیگر تعیین تکلیف شده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم  با بیان این‌که در پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان موجود و در حال رسیدگی برای تعیین تکلیف و ترخیص بوده است، گفت: نظارت و پیگیری تعیین تکلیف و ترخیص سریع کالا‌ها و وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌ها و انبار با رعایت تشریفات قانونی در دستور کار دادستانی استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳