Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالکریم شادمهر بعدازظهر امروز در  نشست خبری امروز با عوامل اجرایی برگزاری آزمون سراسری در استان فارس اظهار داشت: هم‌اندیشی امروز بیشتر معطوف به دو موضوع است؛ یکی افق حرکت سازمان در اجرای آزمون‌های عادی که با توجه به تحولات چاره‌ای جز این نیست و دیگری اصلاح شیوه آزمون از روش فیزیکی به الکترونیکی یا هوشمند که تغییرات شروع شده و اقدامات در حال انجام و امید است به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مسئله تامین امنیت آزمون‌های سراسری و صیانت از حقوق متقاضیان گفت: انتظار است که این بخش بیش از پیش مورد توجه و حفاظت قرار گیرد چراکه استان فارس یکی از حوزه‌های پر متقاضی است و اهمیت خاصی هم در این حوزه برای ما دارد.

شادمهر با بیان اینکه همه‌ آزمون‌ها در زمان خود انجام می‌شود، افزود: حداکثر ضریب امنیتی آزمون‌ها رعایت می‌شود و در این راستا  تأکید بر این است که بازید بدنی برقرار شود که این مسئله در گذشته به دلیل شرایط و مسائل کرونا کمرنگ شده بود.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان سنجش افزود: در سال‌های گذشته در زمینه اجرای آزمون داوطلب‌ها تنها دو دفترچه داشتند‌ که در زمان اجرای آزمون اول عمومی بود به همراه یک پاسخ نامه به اندازه تعداد تمام سوالات و دفترچه دوم اختصاصی که بعد از دفترچه اول اجرا می‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییراتی در  دفترچه‌ها به وجود آمده است بیان کرد: به دلیل اینکه دانشجو تکلیفش در هر مواد درسی مشخص شود پاسخ نامه‌ها متناسب با مواد درسی دفترچه‌ها تفکیک شده است و حداقل دو پاسخ نامه و برخی در گروه‌های آزمایشی مثل ریاضی، انسانی، تجربی یک تغییراتی متناسب با مواد درسی دارد که دانشجو با تمرکز بیشتر به همان مواد درسی بپردازد.

شادمهر در ادامه افزود: یک اتفاق خوب که برای دانشجویان  رخ داده  و سازمان تمهید کرده این است که در پاسخ نامه ستون هر مواد درسی مشخص شده است و زیر آن تعداد سوالات آمده است و این باعث می‌شود که اگر کسی در پاسخ گویی احیانا دچار اشتباه شود این اشتباه در مواد درسی بعدی وارد نشود.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعداد آزمون سراسری دو بار در سال است به این معنا که یک دانشجو می‌تواند دوبار در سال کنکور دهد که یکبار پذیرش دارد، بر این اساس یک آزمون در تیرماه برگزار می‌شود اما زمان آزمون دوم هنوز به نتیجه نرسیده است و این مسئله دو بار آزمون دادن مربوط به سال 1402 است.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان سنجش کشور با بیان اینکه سنجش بعد از تأمین اجتماعی بیشترین متقاضی را دارد گفت: تمام تلاش بر این است که آزمون‌ها به سمت هوشمندسازی برود همانطور که ثبت‌نام، گرفتن کارت ورود و دیگر  موارد هوشمند است نحوی برگزاری امتحان نیز از فیزیکی  به هوشمند تغییر پیدا کند.

وی در ادامه بیان کرد: اولین آزمون پیش‌رو آزمون کارشناسی ارشد  است که در روز 16 آذر ثبت نام آغاز شده و چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه این هفته در 185 شهر و در 380 حوزه امتحانی برگزار می‌شود به تفکیک 64209 نفر به تفکیک آقایان و خانم‌ها در آن شرکت می‌کنند.

انتهای خبر/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون سراسری آزمون ارشد پاسخ نامه مواد درسی آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۰۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد

سخنگوی صنعت برق گفت: با بسیج همه جانبه و آماده باش گروههای عملیاتی و اجرایی در سراسر کشور از چند روز گذشته، برق مراکز برگزاری آزمون سراسری تامین شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در کنار آماده باش همه گروه‌های عملیاتی و فنی، هماهنگی‌های لازم برای استقرار و ورود دیزل ژنراتورهای سیار به مدار انجام شده بود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های عملیاتی در کنار مراکز برگزاری آزمون نیز مستقر شده بودند، گفت: در چند روز گذشته بررسی شبکه‌های تامین برق مراکز و حوزه‌های امتحانی از جمله اقداماتی بود که به منظور اطمینان از پایداری شبکه برق مراکز برگزاری کنکور سراسری انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت توانیر ضمن تأکید بر وضعیت مطلوب و پایداری شبکه‌های توزیع برق خاطرنشان کرد: سامانه ١٢١ مرکز اتفاق برق همچون همیشه به صورت شبانه روزی و در صورت بروز هرگونه خاموشی و خسارت ناشی از حوادث به شبکه برق آماده دریافت گزارش بودند تا در صورت گزارش‌های احتمالی در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص شبکه و پایداری برق شهروندان و به ویژه مراکز برگزاری آزمون اقدام کنند.

کد خبر 748152

دیگر خبرها

  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • برگزاری دومین روز کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۳ در تبریز
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • شرایط برگزاری آزمون سراسری نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری