Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:17:30 GMT

بدن‌درد،حاصل کمبود این ویتامین‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۱۱۷۹

کمبود ویتامین‌ها در بدن آثار منفی مختلفی از جمله بدن درد را ایجاد میکند. ناطقان: یکی از ویتامین هایی که کمبودش در تمام گروه های سنی موجب بیماری، درد در ناحیه عضله ، ضعف و استخوان درد می شود ویتامین D می باشد و البته وجود این دردها تنها به بالا بودن سن مربوط نمی شود.

کمبود ویتامین و مواد معدنی باعث شل شدن عضلات و گرفتگی آنها، درد پا در هنگام خواب نیز می تواند و برای درمان آن باید کمبود ویتامین بدن را جبران کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویتامین D برای جذب کلسیم مفید و به تعادل مواد معدنی بدن می پردازد به طوری که کمبود آن موجب درد مفاصل می شود. ۱۵ میکرو گرم مقداری است که تمامی افراد باید ویتامین D مورد نیاز بدنشان را بدست بیاورند، این ویتامین از طرق غلات غنی شده، لبنیات دارای ویتامین D و نورخورشید  و مولتی ویتامین ها تامین می شود.

کمبود ویتامین ث موجب ضعیف شدن بافت بندها، درد و ورم مفاصل می شود که برای رفع کمبود آن آقایان روزانه ۹۰ میلی گرم و خانم ها ۷۵ میلی گرم ویتامین ث باید مصرف بکند، که با خوردن توت فرنگی، فلفل قرمز و مرکبات می توانند کمبود آن را جبران کنند.
ویتامین A  به رشد استخوان ها کمک می کند، آقایان روزانه به ۳۰۰۰ واحد و خانم ها نزدیک به ۲۳۰۰ واحد ویتامین A احتیاج دارند که می توانند با خوردن سیب زمینی شیرین ، هویج، کدو، کاهو و کلم پیچ آن را تامین کنند.

کمبود ویتامین ب۱ ، ب۶ ، ب ۱۲ و ویتامین ای نیز به بروز درد در ناحیه مفاصل کمک می کند که برای جبران کمبود آنها بهتر است با پزشک مشورت کنید. منبع: مشرق برچسب ها: بدن درد ، کمبود ، ویتامین ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بدن درد کمبود ویتامین ها کمبود ویتامین ویتامین ها ویتامین D کمبود آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس ابلاغ بند ۲ مصوبات نوزدهمین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات در خصوص رسیدگی به درخواست ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۱ در کمیته کارشناسی بازگشت ارز حاصل از صادرات، آخرین مهلت ثبت درخواست در دبیرخانه سازمان توسعه تجارت برای بررسی درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ واجدین شرایط «ثبت سفارش تا قبل از پایان دی‌ماه و قبض انبار تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲» تا پایان وقت اداری روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت) است و پس از آن هیچ‌گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

«گفتنی است ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار برای بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.»

کد خبر 6097104 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ ا
  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ اعلام شد
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است