Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@07:10:25 GMT

کدام قسمت ریواس را نباید خورد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۲۳۲۹

کدام قسمت ریواس را نباید خورد؟

ریواس یک سبزی پرخاصیت بهاری است که با تحریک ترشح انسولین، قند خون را تنظیم می‌کند و با تنظیم ترشح صفرا جذب چربی را در بدن سروسامان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ریواس یک سبزی پرخاصیت بهاری است که با تحریک ترشح انسولین، قند خون را تنظیم می‌کند و با تنظیم ترشح صفرا جذب چربی را در بدن سروسامان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی با ذکر این نکات افزود: مصرف ریواس در افرادی که افزایش حرارت بدن دارند و مبتلا به آکنه و دمل هستند، همچنین افرادی با کبد چرب عالی است.

آنتی‌اکسیدان فراوان این گیاه خواص ضدالتهابی دارد و برای درمان آفت‌های دهانی هم خوب است. این سبزی بهاری به دو شکل خورش و شربت ساخته می‌شود و فیبر و پتاسیم فراوان آن به سیستم گوارش و فشار خون کمک می‌کند. تا آنجا که هزاران سال قبل در چین به عنوان دارویی گیاهی کاربرد داشته است.

گل، برگ و بذر این گیاه سمی است و نباید خورد، از ریشه آن در ساخت رنگ مو استفاده می‌شود، اما با خیال راحت، ساقه‌ آن را با گوشت خورش کنید یا با کرفس آب بگیرید و به عنوان شربتی بهاری بنوشید. وقتی این گیاه را خریدید کافی است ساقه‌ها را جدا کنید، بشویید، پوست بکنید و دست به کار شوید.

می‌توانید همانطور که یک ساقه را به صورت خام گاز می‌زنید و از ترشی و تازگی آن لذت می‌برید.

خورش ریواس برای بهبود سردردهای ناشی از گرما و تشنگی موثر است و آنتراکینون و فلاوونوئید موجود در آن به کبد در مقابله با مواد سرطان زای آزاد شده در بدن کمک می‌کند.

از این گیاه دوست داشتنی، کیک و شربت هم درست می‌کنند که داستانی دیگر دارند. پس تا بهار است از غذاها و خوراک‌های فصلی لذت ببرید.

 انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طب سنتی ریواس قند خون داروی گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانلود سریال افعی تهران قسمت ۹ نهم کامل

سریال افعی تهران قسمت نهم به کارگردانی سامان مقدم و نویسندگی پیمان معادی و پویا مهدوی زاده در ژانر درام اجتماعی میباشد که در این سریال بازیگرانی همچون پیمان معادی, سحر دولتشاهی, آزاده صمدی, پژمان جمشیدی, مریلا زارعی, هومن سیدی به ایفای نقش پرداخته اند.   "دانلود قسمت جدید سریال افعی تهران از لینک زیر" دانلود افعی تهران قسمت 9   بازیگران سریال:
پیمان معادی، سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، پژمان جمشیدی، مریلا زارعی، مهسا حجازی، بهادر مالکی، به‌آفرید غفاریان، نیلوفر کوخانی، تورج اصلانی، امیراحمد قزوینی، محمد صدیقی مهر، مجید جوزانی، ماهور نعمتی و… داستان سریال:
دانلود سریال افعی تهران قسمت 9 افعی تهران یک سریال ایرانی در ژانر درام و اجتماعی محصول کشور ایران میباشد در این سریال بازیگرانی چون پیمان معادی , سحر دولتشاهی , پژمان جمشیدی , علی قربان زاده و دیگر بازیگران… به ایفای نقش پرداخته اند. سامان مقدم کارگردانی این اثر را برعهده دارد.

زمان انتشار قسمت نهم افعی تهران

قسمت نهم سریال افعی تهران روز چهارنشبه 12 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 8 صبح از فیلم نت پخش می شود.

 

هم اکنون برای تماشای رایگان قسمت جدید سریال افعی تهران قسمت 9 به آدرس زیر مراجعه کنید.

دانلود قسمت 9 افعی تهران

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

دیگر خبرها

  • شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه
  • جزیره ایرانی شیخ اندرآبی
  • فصل گلدهی دشت های غربی پایتخت را از دست ندهید | تماشای ریواس های تالون تا شقایق های اخترآباد
  • کودکان را از آغوش محروم نکنید/ رابطه بغل کردن با سلامت جسم و روان
  • دانلود سریال افعی تهران قسمت ۹ نهم کامل
  • اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • اردکان فرمانداری ویژه شد