Web Analytics Made Easy - Statcounter

محاسبات نشان می‌دهد در صورتی که نرخ تورم ناشی از سیاست مردمی‌سازی یارانه کالاهای اساسی در حد ۷٫۹ درصد باشد، یارانه پرداختی دولت، بیش از جبران هزینه ۹ دهک خانوارها خواهد بود.

به گزارش ایران اکونومیست، با افزایش ۷٫۹ درصدی تورم کل کشور در اثر اصلاح ارز کالاهای اساسی ، هزینه‌های خوراکی و غیرخوراکی ۹ دهک جامعه،‌کمتر از میزان یارانه‌ای که دریافت می‌کنند افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این محاسبه صرفا درباره تورم ناشی از سیاست اصلاح ارز کالاهای اساسی است و تورم ساختاری فعلی را شامل نمی‌شود. به عبارت دیگر اگر اکنون تورم ۴۰ درصد باشد و تورم ناشی از اصلاح ارز کالاهای اساسی هم ۷٫۹ درصد بر این تورم بیفزاید و تا پایان سال نرخ تورم کشور به ۴۷٫۹ درصد برسد، هزینه‌های اضافه‌شده بر عموم خانوارها کمتر از رقم یارانه‌ای است که در طول سال دریافت می‌کنند.

اگر تورم اصلاح ارز کالاهای اساسی در سال جاری ۱۰ درصد باشد، آنگاه دهک‌های اول تا هشتم از برکت یارانه نقدی بهره‌مند خواهند شد زیرا یارانه دریافتی آنها از هزینه اضافه‌شده ناشی از افزایش قیمت‌ها بیشتر خواهد بود.

همچنین اگر تورم اصلاح ارز کالاهای اساسی در سال جاری ۱۵ درصد بر سطح فعلی تورم بیفزاید، دهک‌های اول تا ششم باز هم قدرت خریدشان افزایش خواهد یافت اما  دهک‌های هفتم تا دهم به علت سطح بالای مصرف کالاهای اساسی که دارند، قدرت خریدشان کمتر خواهد شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: نرخ ارز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرخ ارز اصلاح ارز کالاهای اساسی ۹ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند

کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تضمین آتش بس دایمی رکن اساسی مذاکرات است
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند