Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:49:13 GMT

تعرفه‌گذاری برای واردات تجهیزات صنعتی اشتباه است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۴۱۳۳

تعرفه‌گذاری برای واردات تجهیزات صنعتی اشتباه است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: فضای کسب و کار باید بیشتر از این تسهیل شده و قوانین مخل مورد رصد، پایش و اصلاح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بهتر است به صورت ۶ ماهه عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در همراهی با سرمایه‌گذاران مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: مدیرانی که در تسهیل صدور مجوز و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری بیشترین همراهی را داشته باشند باید مورد تشویق و ترغیب قرار گرفته و مدیرانی که مانع‌تراشی در این مسیر می‌کنند، باید معرفی و مورد بازخواست قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت: با یک فرآیند مشخص شایسته است هر ۶ ماه مدیران موفق و مدیران ناکارآمد در حوزه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی ارزیابی و معرفی شوند تا زمینه ترغیب و تشویق بیشتر مدیران به تسهیل‌گری در فرآیند تولید شکل بگیرد.

عاملی کاهش فرآیند استعلامات و تسریع در صدور مجوزها را یادآور شد و افزود: شهرک‌های صنعتی در جایی که زمین وجود ندارد باید به صراحت به سرمایه‌گذار موضوع را اطلاع دهد تا تأمین زمین از طرق دیگر انجام شود.

وی ضرورت تأمین زیرساخت‌ها را در شهرک‌های صنعتی برای واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد و خاطرنشان کرد: طرح توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مناطق مختلف استان باید به سرعت عملیاتی و اجرایی شود تا سرمایه‌گذاران معطل مزایده و یا تأمین زمین برای راه‌اندازی واحد صنعتی و تولیدی خود نباشند.

عاملی به تغییر ترکیب هیئت داوری اشاره کرد و ادامه داد: پیش جلسه ارجاع پرونده به هیئت داوری باید برگزار شده و در کوتاه‌ترین زمان خلع ید از زمین واگذار شده معطل مانده نیز به انجام برسد.

وی کاهش فرآیندها و هزینه‌تراشی نظام مهندسی را در صدور مجوز برای احداث واحدهای صنعتی و تولیدی و کاهش هزینه بیمه کارگری ساختمانی را یادآور شد و اضافه کرد: به هیچ وجه امکان تشخیص اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذار وجود ندارد و باید استعلام مجدد امور اراضی در این زمینه حذف شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما مکانیزم مشخص در کشور برای تشخیص اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذار را نداریم و باید چنین رویه‌های غلط اصلاح شده و ما در یک شرایط مطلوب بتوانیم کارها را به پیش ببریم.

رئیس شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی قول داد تا در تابستان امسال با کمترین میزان خاموشی واحدهای تولیدی و صنعتی روبه‌رو شویم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با تأمین برق مورد نیاز در اولویت برق مصرفی خانوارها و واحدهای صنعتی تأمین شده و کمترین خاموشی در تابستان امسال اعمال شود.

عاملی حل مشکل واحدهای تولیدی و شکایت کارگری را در مجموعه‌های قضائی یادآور شد و تصریح کرد: موضوع تعرفه‌گذاری برای واردات تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی یک رویه غلط در کشور بود که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به این رویه غلط اعتراف کرد.

وی گفت: در تمام دنیا نه تنها تعرفه‌ای برای واردات تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی اعمال نمی‌کنند بلکه زمین و سایر امکانات و زیرساخت‌ها را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند تا رونق اقتصادی و صنعتی رقم بخورد.

استاندار اردبیل افزود: تعرفه‌گذاری در واردات دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی نه تنها مانع تولید و رونق اقتصادی است بلکه حرکتی نامبارک و نامیمون است.

کد خبر 5488089

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل سید حامد عاملی بخش خصوصی اتاق بازرگانی اردبیل فضای کسب و کار سرمایه گذاری سامانه صدور مجوزها واحد های تولیدی واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کارگر ساختمانی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا احتکار بسیج سازندگی گروههای جهادی خراسان رضوی بیرجند مشهد نانوایی آلودگی هوا ایلام لیگ برتر فوتبال ایران واحدهای تولیدی و صنعتی یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ همزمان با سومین روز از برگزاری ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو۲۰۲۴ ) علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونین وزارتخانه و محسن رستمی مدیرکل صمت استان قزوین از محصولات عرضه شده توسط واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت کننده در نمایشگاه بازدید کرد.

محسن رستمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گزارشی از واحدهای شرکت کننده استان قزوین در نمایشگاه به وزیر صمت ارائه کرد.

مدیرکل صمت استان قزوین به حضور ۸واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحدهای تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور دارند.

رستمی افزود: این نمایشگاه در راستای ارائه توانمندی های واحدهای صنعتی و تولیدی به بازارهای بین المللی برپا شده است.

این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برای بازدید عموم مردم دایر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901343

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان‌غربی
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال