Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@21:54:31 GMT

تمرکز ويژه براي رشد دانش در حوزه کشاورزي

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۴۱۸۵

خبرگزاری آریا-معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر تمرکز ویژه برای رشد و ارتقای دانش در حوزه کشاورزی تاکید کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، علی‌اکبر مویدی با اشاره به این که در تحقق شعار سال بخش کشاورزی به صورت ویژه دیده شده است، گفت: ارتقای دانش در حوزه کشاورزی امنیت غذایی را فراهم می‌آورد که باعث اقتدار کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه استفاده از فناوری‌ها در ترویج و آموزش کشاورزی و بهره‌مندی بیشتر از اپلیکیشن تات پرداخت و تصریح کرد: از طریق فضای ایجاد شده بایدد در جهت نفوذ بیشتر دانش بهره‌گیری شود.
مویدی سپس به دستاوردها در حوزه پژوهش اشاره و خواستار سرعت‌بخشی در ترویج دستاوردها و انتقال دانش به کشاورزان شد.
وی تصریح کرد: عمده کشاورزان بی‌سواد و کم‌سواد هستند و این امر سرعت انتقال و نفوذ دانش را با کندی روبرو می‌کند؛ بنابراین نیازمند ایجاد نهضت آموزشی و ترویجی برای بالا بردن نفوذ دانش هستیم.
معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ایجاد بهره‌وری را در گرو رواج کشاورزی مدرن دانست و افزود: این مهم نیازمند بهره‌گیری از ادوات جدید و روش‌های نوآورانه کاشت، داشت و برداشت است.
وی سپس توضیحات مبسوطی در خصوص ضرورت و ایجاد کاروان‌های بهره وری ارائه و رویکردها در این خصوص را بیان کرد.
معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج و رئیس‌ موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس شهریار قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خمیس آبادی رئیس مرکز تحقیقات،آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر قیطوری معاون مرکز تحقیقات کشاورزی، دکتر عبدالهی رئیس موسسه تحقیقات دیم سرارود، مهندس مهرابی مدیر هماهنگی ترویج و روسای ادارات ترویج در سالن شماره دو برگزار شد.
در ادامه این نشست، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن خیرمقدم، از حضور معاون سازمان تات در استان و انتخاب این استان به عنوان پایلوت کاروان‌های بهره‌وری تشکر کرد.
شهریار قاسمی به انتخاب استان کرمانشاه به عنوان استان پایلوت کاروان‌های بهره‌وری کشاورزی پرداخت و گفت: عرصه‌های کشاورزی تشنه دانش روز کشاورزی است و ایجاد کاروان‌های بهره‌وری به این منظور راه‌اندازی شده‌اند.
وی با بیان اینکه ارتقای جایگاه استان کرمانشاه در بخش کشاورزی با توجه به پتانسیل بالای منابع و کشاورزان پیشرو امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: مسیر دستیابی به بهره‌وری با توسعه بهره‌گیری از دانش میسر می‌شود.
این مسئول گفت: ارتقای دانش کشاورزی باید عملکرد مطلوب را در مزارع کشاورزان بوجود آورد.
قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه امسال بعنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است گفت: در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرارگاه دانش‌بنیان با همکاری مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تشکیل و برنامه جامعی در جهت تحقق این مهم تدوین شده است.
وی گفت: اولین استانی بودیم که قرارگاه دانش بنیان را تشکیل و تاکنون جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی آن را برگزار کرده‌ایم.
این مقام مسوول، استفاده مطلوب از فضای مجازی و آموزش حضوری را بسیار حائز اهمیت دانست و بر آن تاکید کرد.



کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانش حوزه کشاورزی کاروان های بهره وری استان کرمانشاه آموزش و ترویج معاون سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری

به گزارش خبرنگار مهر، نادر کریمی بیرانوند پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته معلم اظهار کرد: سنندج از امروز تا دهم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری نمایشگاه خوداتکایی مدارس شبانه‌روی است که در راستای ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی همچنین از برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مدارس غرب کشور برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در استان خبر داد و گفت: از راهکارهای سند تحول بنیادین مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است و هر دانش‌آموز باید تا پایان دوره تحصیلی یک مهارت که منجر به اشتغال شود را بیاموزد و این دوره برای مدیران مدارس در راستای تحقق این مهم برگزار می‌شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ساحت اقتصادی که در شش ساحتی که برای آموزش دانش‌آموزان وجود دارد بدرستی تبیین نشده تا دانش‌آموز بتواند وارد بازار کار شود.

کریمی بیرانوند خاطرنشان کرد: چهارشنبه هفته گذشته در دولت بحث مهارت‌آموزی در مدارس نظری تصویب شد و ردیف اعتباری برای این مهم درنظر گرفته می‌شود.

وی یکی از مشکلات مهارت آموزی در مدارس نظری را نبود ساعت درسی مهارت‌آموزی دانست و گفت: تغییر ساختار آموزشی در حوزه متوسطه در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش است تا بتوان زمانی در برنامه درسی دانش آموزان برای مهارت آموزی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای دانش‌آموز در قالب ۳۰۰ ساعت در طول سه سال تحصیلی متوسطه مهارت‌آموزی گنجانده می‌شود تا منتج به شغل شود.

مدارس شبانه روزی ظرفیتی برای آموزش مهارت آموزی هستند

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مدارس شبانه‌روزی اوقات فراغت خوبی برای دانش‌آموزان دارد و می‌توان با استفاده از فضای این مدارس سعی می‌شود مهارت به دانش‌آموزان این مدارس آموزش داده شود.

کریمی بیرانوند اذعان کرد: تا زمانیکه ساحت اقتصادی رشد نکند و دانش‌آموز توانمندی ورود به بازار کار را نداشته باشد نمی‌توان به تحقق این ساحت آموزشی دست یافت.

وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام کرد: از مشکلات آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است، در چند سال اخیر استخدام جدی شد و از کل ظرفیت تربیت معلم استفاده می‌شود و اگر دانشگاه فرهنگیان نتوانست نیرو تربیت کند از طریق آزمون و مصاحبه نیرو جذب می‌شود.

وی عنوان کرد: کردستان سال گذشته ۹ هزار ساعت در حوزه متوسطه نظری به صورت غیرموظف از بازنشستگان و دانشجو معلمان ترم هفت، برای جبران کمبود نیرو استفاده کردیم.

اجرای طرح «شهیدمحمودوند» برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت پوشش تحصیلی دور دوم متوسطه در کشور و چگونگی شناسایی دانش‌آموزان ترک تحصیل بیان کرد: در پوشش تحصیلی متوسطه دوم، بسیاری از دانش آموزان بدلیل اینکه جذب بازار کار می‌شوند ترک تحصیل می‌کنند اما براساس اجرای طرح «شهید محمودوند» دانش‌آموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکردند با بررسی کد ملی آنها دانش‌آموزان ثبت نام نشده شناسایی شدند و مسؤولان استان‌ها موظف شدند تا افرادی را برای پیگیری این دانش‌آموزان موظف به کار کنند.

وی اضافه کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از دانش‌آموزان از طریق تحت پوشش قراردادن در کمیته امداد و بهزیستی به چرخه تحصیل بازگشتند و عده‌ای نیز به دلیل مهاجرت یا فوت ثبت نام نکرده بودند که شناسایی شدند.

کریمی اذعان کرد: سال گذشته ۶۰ هزار نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش و پرورش برگشتند.

وی یکی از مسائل آموزش و پرورش را حضور کمرنگ دانش‌آموزان پایه دوازدهم بعد از تعصیلات نوروز دانست و گفت: این آسیب بزرگی برای دانش‌آموزان است چرا که در این زمان دانش‌آموز با نحوه طراحی سوال آزمون نهایی آشنا می‌شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امتحانات پایه دهم و یازدهم هم از امسال نهایی هستند و آزمون آنها در حوزه‌های اجرا و تصییح آن به صورت الکترونیکی است.

کد خبر 6089831

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی