Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@22:55:32 GMT

ثبت اولین مورد کرونا، کره شمالی را قرنطینه کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۴۲۸۷

ثبت اولین مورد کرونا، کره شمالی را قرنطینه کرد

پس از تأیید اولین مورد ابتلا به کرونا در کره شمالی، رهبر این کشور دستور قرنطینه شهرها را صادر کرد.

به گزارش مشرق، پس از تأیید شیوع اولین مورد ابتلا به کرونا در «پیونگ‌یانگ» پایتخت کره شمالی، «کیم جونگ اون» رهبر این کشور دستور قرنطینه ملی با محدودیت‌های شدید را صادر کرد.

خبرگزاری مرکزی کره امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که اولین مورد ابتلا به ویروس کووید-19 در جریان شیوع دو ساله کرونا در جهان در کره شمالی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها نشان می‌دهد که خواستار برگزاری نشست فوری کمیته اجرایی احزاب سیاسی برای بحث درباره شیوع کرونا در کره شمالی شد و دستور قرنطینه شهرها و شهرستان‌ها را داد و گفت که تمامی ادارات باید به طور کامل برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ایزوله و پاکسازی شوند. هنوز مشخص نیست وسعت شیوع کرونا در کره شمالی تا چه اندازه بوده است.

طبق این گزارش، کره شمالی با بستن مرزهای خود در اوایل بیماری همه گیر کرونا، از شیوع گسترده این بیماری جلوگیری کرد. گرچه کره شمالی تجارت حمل و نقل ریلی برون مرزی با چین را در ژانویه آغاز کرد اما چین دوباره تجارت خود را در ماه آوریل پس از شیوع کرونا در استان لیائونینگ، در مرز کره شمالی، متوقف کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، با شیوع تأیید شده کرونا در کره شمالی، هم‌اکنون تعداد کمی از کشورها از جمله ترکمنستان در جهان باقی مانده‌اند که هیچ موردی از ابتلا به کووید-19 گزارش نکرده‌اند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت کرونا کره شمالی کیم جونگ اون ابتلا به کرونا پیونگ یانگ ترکمنستان چین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کرونا در کره شمالی اولین مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: این سانحه رانندگی ساعت ۱۴:۲۲ در کیلومتر ۱۰ محور آغمزار به تنگه راز گزارش که بلافاصله ۲ تیم عملیاتی از پایگاه‌های امداد و نجات کریک و تنگه راز به محل حادثه اعزام شدند.
ابوالفضل محبان افزود: در این حادثه ۶ نفر مصدوم شدند که پس از انجام کمک‌های اولیه ۲ نفر از مصدومان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و چهار نفر نیز توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.
به گفته وی در این سانحه رانندگی یک نفر نیز جان خود را از دست داد که پیکر وی به عوامل انتظامی تحویل داده شد.
شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری بجنورد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک سامانه موشک‌انداز جدید
  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز