Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار یزد با اشاره به اینکه مردم از ظرفیت‌های موجود جهت نوسازی، احیا و بازسازی بناهای فرسوده مطلع نیستند بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و فرهنگ‌سازی جهت اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در یزد تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، مهران فاطمی شب گذشته در جلسه شورای مسکن استان یزد که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد اظهار داشت: پس از اینکه از اقدامات فراوان و لازم در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها عبور کردیم مجددا فعالیت خود در خصوص بازدید‌های میدانی از پروژه‌های مختلف سطح استان به خصوص مسکن را آغاز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اجرای طرح‌های آفرینی شهری در استان و شهر یزد با توجه به اینکه استان یزد بیش از 9500 هکتار بافت‌های فرسوده و تاریخی دارد گفت: همه دستگاه‌های خدمت‌رسان، راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و بانک مسکن شرایط را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای مردم جهت استفاده از مشوق‌ها فراهم کند.

وی همچنین در خصوص آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در شهر یزد گفت: با توجه به اینکه تخصیص زمین در حال انجام است لازم است هر چه سریعتر عملیات اجرایی این مسکن‌ها آغاز شود.

استاندار یزد تصریح کرد: با کمک سازمان بازآفرینی شهری با توجه به اینکه عمده مسکن‌های ما در شهر یزد هستند با یک دستور ویژه و با بهترین تیم کاری عملیات‌های اجرایی و پروژه‌های احیا و نوسازی بافت‌ها آغاز شود.

فاطمی بیان کرد: لازم است در رابطه با مصوبات ستاد بازآفرینی شهری تمام ظرفیت‌های قانونی شناسایی شوند و برای 9500 هکتار بافت فرسوده در شهر یزد اقدام شود چرا که متأسفانه گزارشات خوبی از پایداری این بناها داده نشده است، و مجموعه‌های زیادی نیاز به نوسازی دارد، لذا لازم است جلسات بازآفرینی شهری در شهرستان‌ها و سطح استان ماهانه به طور جدی برگزار شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: فرمانداران و شهرداران نیازهای استان در زمینه بازآفرینی شهری احساس شده را احصا نمایند و هر شهرستان برنامه مدون خود را ارائه نماید تا مشخص شود که در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری قرار است چه اقداماتی انجام دهند.

فاطمی گفت: متاسفانه در سال گذشته و با توجه به زمان لازم برای اینکه دولت مستقر شود، بسیاری از جلسات مهم مغفول ماند و ما در طی این چند ماه با توجه به اینکه بیش از 100 جلسه مهم به ریاست استاندار باید برگزار شود را داشتیم اما جلسات ستاد بازآفرینی شهری از جمله جلسات مغفول مانده بود.

وی با بیان اینکه لازم است نظام مسائل بافت‌های فرسوده استخراج شود، سپس اولویت‌بندی شده و با ظرفیت‌های قانونی تطابق داده شود تا از آن به نحو مطلوب استفاده کرد افزود: مردم ما نسبت به حوزه‌های نوسازی بافت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای احیا بافت آگاه نیستید.

استاندار یزد با تأکید بر این موضوع که اکثر مردم نمی‌دانند که چنین امتیازاتی برای احیا بازسازی، نوسازی و بازآفرینی شهری وجود دارد ادامه داد: در کشور بیش از 5 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در خصوص بازآفرینی شهری اختصاص یافته است اما سهم استان یزد ناچیز بوده و تنها 80 واحد در 34 پروژه سهم استان یزد شده است.

امتیازات و مشوق‌های دولت برای نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان یزد در نظر گرفته می‌شودجزئیات پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن در بافت‌های فرسوده/ معاون وزیر راه: متقاضیان وام صفر درصد می‌گیرندمصائب خصوصی‌سازی اماکن ورزشی "اردل"/ اکثر فغضاهای ورزشی تخریب و فرسوده شده‌اند

فاطمی ادامه داد: لازم است کار فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق در حوزه بازآفرینی شهری انجام شود تا فعالیت‌های اجرایی این حوزه به خوبی دنبال شود.

در این نشست مقرر شد با توجه به اقدام شهردار مروست در خصوص ارائه پروانه رایگان به بافت‌های تاریخی جهت احیا و نوسازی از وی تقدیر شد تا دیگر شهرستان‌ها نیز در خصوص این امتیاز مهم مورد تشویق قرار بگیرند در جهت احیا و نوسازی و بهسازی اقدامات بزرگی انجام دهند.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بافت های فرسوده بازآفرینی شهری استاندار یزد استان یزد بافت ها شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی بعد ظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبشهت_ در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن همه تلاشش را انجام می‌دهد تا بی‌عفتی و لاابالی‌گری را در جامعه ترویج دهد.

وی افزود: اگر وحدت، همدلی و انسجام نباشد بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود، تصمیماتی که در کاشان گرفته می‌شود همه منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: اگر وحدت و همدلی و انسجام باشد اقدام و عمل رخ می‌دهد، باید بتوانیم بن‌بست‌ها را بشکنیم، با اجرای قوانین و هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و کار کارشناسی می‌توانیم از کار مردم گره گشایی کنیم.

محمدی فشارکی افزود: توجه نکردن دستگاه‌های دولتی به موضوع اطلاع‌رسانی موجب فاصله بین مسئول و مردم، بروز بخشی از بی‌اعتمادی‌ها در جامعه و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی و نوعی خود تخریبی است.

وی اظهار کرد: عدم توجه مدیر به مقوله اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها توسط دستگاه‌های اجرایی نوعی خود تخریبی و خود تضعیفی است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد: رسانه‌ها از مسئولان شهرستان کاشان گلایه مند هستند، چراکه برخی از مسئولان خدمات انجام شده در دستگاه خود را به موقع اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

محمدی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند و شبکه‌های مجازی شهرستان در دست افرادی قرار می‌گیرد که به جای تقویت روحیه و امیدآفرینی در جامعه تخریب، یاس و ناامیدی را تبلیغ می‌کنند و مردم هم ناامید می‌شوند.

وی اضافه کرد: مردم باید متوجه عملکرد مسئولان شوند و این مهم از طریق بیان دستاوردها و خدمات از طریق رسانه‌ها محقق می‌شود.

هادی کاشانی مدیر بحران کاشان هم در جلسه شورای اداری اظهار کرد: بارش‌های چهارم اردیبهشت باعث بروز بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به جاده‌ها، خطوط ریلی، خانه‌های سازمانی و بخش کشاورزی در مناطق سیل‌زده بخش مرکزی این شهرستان وارد کرد.

وی افزود: خسارت برآورد شده شامل ۲۱۳ هکتار از باغات و مزارع صیفی و سبزی بود که شامل ارزش‌گذاری نابودی حدود ۸۷۰ تن انواع محصولات باغی و زراعی، ۴۵ رأس گوسفند، تخریب چهار رشته قنات و چند کیلومتر جاده بین مزارع است.

کاشانی با اشاره به اهمیت گزارش‌های هواشناسی تأکید کرد: از بهره‌برداران در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامداری و گلخانه‌ای، درخواست داریم موارد ایمنی را رعایت کرده و خسارت‌های احتمالی را به واحدهای مربوط در مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به حفاظت سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات از جمله ضرورت‌هایی است که کشاورزان باید در برابر سیل و بارش رگبار باران مورد توجه جدی قرار دهند.

کد خبر 748920

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !