Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی‌کوچی روز پنجشنبه در ادامه بازدیدها از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی گلستان با شرکت در نشست فرمانداری رامیان برای رسیدگی به مشکلات این شهرستان در بخش‌های مختلف، بیان کرد: درآمد شهرداری‌ها به طور عمده بر اساس صدور پروانه ساختمانی است و با توجه به کم رونقی ساخت مسکن در چند سال اخیر به همان نسبت درآمد شهرداری‌ها کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: علاوه بر آن در بحث مالیات بر ارزش افزوده که نگاه بر اساس توزیع جمعیت است به طور طبیعی باعث شده تا شهرداری‌های کوچک دچار مشکلات بیشتری شوند که در مجلس به دنبال حل و فصل موضوع هستیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: قبلا سازمان شهرداری‌ها می‌توانست برای تجهیز ماشین‌ آلات شهرداری‌ها کمک کند اما امروز نقش این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی بسیار کمرنگ شده چرا که بر اساس منابع در اختیار فقط می‌تواند سالی کمتر از ۵۰ دستگاه ماشین آلات توزیع کند که با نیاز شهرداری‌ها تناسب ندارد.  

رضایی کوچی اضافه کرد: اگر این رویه ادامه پیدا کند باید منتظر شرایط سخت‌تری باشیم لذا بهترین راهکار پیش‌بینی منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌هاست.

وی گفت: امروز شهرداری‌ها شرایط سختی دارند از یک طرف افزایش حقوق کارگران و هزینه‌های جاری و از آن طرف منابع دیگری که برایشان پیش بینی نشده ضمن اینکه انتظار مردم ساکن در شهرها روز به روز از شهرداری‌ها بیشتر می‌شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: خیلی از شهرداری‌های شهرهای بزرگ امروز به سمت فروش زمین می‌روند یعنی از طریق فروش زمین هزینه‌های جاری خود را تامین می‌کنند اما شهرداری‌های کوچک همان را هم ندارند.

رضایی کوچی ادامه داد: سعی می‌شود مالیات بر ارزش افزوده با نگاه کمک بیشتر به شهرداری‌ها باشد، قبلا شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده سه درصد سهمیه داشتند که این عدد را در مجلس به چهار درصد رساندیم.

اختصاص ۱۹۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ برای قیر رایگان 

وی افزود: در بحث قیر رایگان پارسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اختصاص یافت که امسال این رقم به ۱۹۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد با این حال متاسفانه سال گذشته فقط ۵۰ درصد قیر پیش بینی شده توسط سازمان شهرداری‌ها و بنیاد مسکن جذب شد.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: وزارت نفت مکلف به تامین قیر رایگان شده و از دستگاه‌های متولی درخواست داریم نسبت به جذب آن اقدام کنند.

رضایی کوچی گفت:‌ در بحث بازآفرینی شهری امسال از اعتبارات تبصره ۱۴ و محرومیت زدایی مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شده ضمن اینکه وزارت راه و شهرسازی هم مکلف شد تا ۲۰ درصد از زمین‌های خود را در اختیار شهرداری‌ها برای احیای بافت‌های فرسوده قرار دهد.

وی بیان کرد: قانون جهش تولید مسکن که قرار است سالی یک میلیون واحد ساخته شود، فرصت خوبی برای شهرداری‌هاست زیرا از محل صدور پروانه ساختمانی و دریافت عوارض درآمد خوبی به‌دست خواهند آورد.

رضایی کوچی همچنین گفت: در سفرهای دولت به استان‌ها عمده منابع پیش بینی شده برای طرح‌های تصویبی از محل منابع ردیف‌های بودجه است و کمتر به پروژه‌های شهرداری‌ها توجه می‌شود.

پیش بینی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع عمرانی در بودجه ۱۴۰۱

وی کل منابع عمرانی پیش بینی شده در بودجه امسال را ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهارداشت: استباط دولت این است که شهرداری‌ها چند برابر این بودجه را از منابع درآمدی خود در اختیار دارند.

وی در بحث راه‌ها و روشنایی معابر گفت: در کل کشور ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده وجود دارد اما پولی که امسال برای نگهداری جاده‌ها پیش بینی شده ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که با توجه به آمار بالای کشته‌های سوانح رانندگی که سالانه ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر است، وجود نقاط حادثه‌خیز زیاد و افزایش خودروها، جوابگو نیست.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث راه روستایی امسال ۲۴ هزار میلیارد ریال از محل تبصره ۱۴ و ۱۵ هزار میلیارد ریال دیگر از محل منابع مناطق محروم پیش بینی شده است که به صورت متمرکز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و استان‌ها می‌تواند پیگیر جذب این منابع باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این نشست بیان کرد: روکش آسفالت محورهای شریانی جزو اولویت این سازمان است و تلاش می‌شود این بحث در کل استان گلستان اتفاق بی‌افتد.

داریوش امانی افزود: در شرایط کنونی اعتبارات جوابگو بحث روشنایی در تمام محورها نیست لذا برای تکمیل روشنایی نقاط حادثه خیز در جاده علی‌آباد کتول به پلیس راه دوراهی رامیان به عنوان مطالبه نماینده این حوزه انتخابیه به طول چهار تا پنج کیلومتر کمک می‌کنیم.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بیان کرد:‌ در گذشته از اعتبارات بافت فرسوده تنها ۲ شهرستان گرگان و گنبدکاووس استفاده می‌کردند که امروز با پیگیری‌های صورت گرفته شهرهای رامیان و آزادشهر و خان ببین در این حوزه انتخابیه هم می‌توانند از اعتبارات بافت فرسوده استفاده کنند.

غلامعلی کوهساری طول کل مسیر علی‌آبادکتول به پلیس راه دوراهی رامیان را حدود ۳۰ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: تاکنون عملیات روشنایی برای ۱۰ کیلومتر از این مسیر انجام شده و برای اجرای روشنایی در حدود ۲۰ کیلومتر باقی مانده به ویژه‌در نقاط پرتردد به علت وجود جمعیت روستایی نیازمند همکاری وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی اظهارداشت: همچنین تخصیص اعتبار برای ادامه اجرای پروژه روکش آسفالت مسیر رامیان به شاهرود به طول حدود ۲۰ کیلومتر از دیگر مطالبات مردم رامیان است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی همراهی بیشتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آسفالت خیابان‌های اصلی شهرهای در مسیر بزرگراه، احداث باند کندرو و ایجاد حداقل پنج دوربرگردان استاندارد در شهرستان‌های آزادشهر و رامیان را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی صبح چهارشنبه (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) وارد گرگان شدند و بازدید از مسیر جاده قدیم گرگان - کردکوی، بازدید از پروژه لایروبی خلیج گرگان، بازدید از نوارمرزی حسن‌قلی در شهرستان گمیشان از جمله برنامه‌های اولین روز سفر نمایندگان به گلستان بود.

بازدید از پروژه‌های مهم حوزه‌های عمرانی با اولویت راه‌ها و بافت فرسوده و نشست با مسوولان شهرستان رامیان و آزادشهر و بازدید از پروژه‌های نیمه تمام راهسازی گنبدکاووس از جمله برنامه‌های روز دوم سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به شرق استان است.

برچسب‌ها کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رامیان گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رامیان گلستان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رامیان گلستان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رییس کمیسیون عمران مجلس هزار میلیارد ریال راه و شهرسازی پیش بینی شده رضایی کوچی شهرداری ها ۲۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی

 غلامرضا گودرزی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: مرکز تحقیقات استان مرکزی یکی از مراکز فعال در کشور است و انتقال دستاوردهای علمی این مرکز به بهره‌برداران از اهمیت ویژه برخوردار و در واقع به نوعی خروجی کار محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان مرکز برای انتقال دانش که روش‌های نوین کشاورزی و استفاده از بذرهای تولید شده است، دوره‌های آموزشی به صورت مستمر برگزار که به این طریق دانش انتقال پیدا کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی افزود: ایستگاه‌های تحقیقاتی در شهرستان‌های اراک، خنداب، ساوه، زرندیه، خمین و علی‌آباد اراک فعال هستند.

گودرزی خاطر نشان کرد: ایستگاه تحقیقاتی اراک مربوط به غلات و دانه‌های روغنی، خنداب منابع طبیعی و ایستگاه تحقیقاتی خمین مربوط به لوبیا است که آوازه بین‌المللی دارد و تنها ایستگاه تحقیقاتی در کشور در تولید صد در صد هسته تا بذر است.

وی بیان کرد: ایستگاه تحقیقاتی ساوه نیز مربوط به انار است که در این ایستگاه بزرگ‌ترین کلکسیون انار کشور وجود دارد، ایستگاه تحقیقاتی زرندیه نیز در بخش تحقیقات آبخوان‌داری فعال و ایستگاه علی‌آباد اراک نیز در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارد.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ایستگاه‌های تحقیقاتی مذکور به صورت تخصصی کار تحقیق و پژوهش را انجام می‌دهند و بذرهایی که برای بخش کشاورزی از این تحقیقات حاصل می‌شود یکی از مهمترین دستاوردهای این مراکز است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود