Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رسولیان روز پنجشنبه در آیین رونمایی از محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان فارس اظهار کرد: به دلیل برخورداری استان فارس از سطح علمی بالا و وجود صنایع بزرگ مانند صنایع پتروشیمی و صنایع معدنی در این استان، ظرفیت خوبی برای فعالیت نخبگان و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان پهناور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولیان افزود: امیدوارم بتوانیم ارتباط مؤثری بین واحدهای دانش‌بنیان کوچک و متوسط و شرکت‌های بزرگ ایجاد کنیم و نیازهای آنها را که عمدتا نیازهای صنعتی و وارداتی بوده است را در داخل کشور تأمین کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش کمی و کیفی محصولات گفت: خوشبختانه تاکنون شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بوده‌ایم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.با توجه به اینکه امسال، سال دانش‌بنیان است، بسته‌ای را به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت تهیه کردیم. یک بخش از این بسته مربوط به حمایت از صنایع کوچک است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: بخشی از این اقدامات مربوط به زیرساخت‌ها است. بدین ترتیب درصدد هستیم امسال تعداد شهرک‌های صنعتی را در سراسر کشور با کمک معاونت علمی و دانشگاه‌های کشور افزایش دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در استان فارس از شهرک فناوری برخوردار هستیم، گفت: در شهرک‌های صنعتی شرایط فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم خواهیم کرد و در نظر داریم یک شهرک دانش‌بنیان را در استان فارس ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث واگذاری زمین اولویت‌هایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان قائل شده‌ایم گفت: شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی که صنایع پیشرفته هستند از شرکت در مزایده معاف هستند و ما زمین‌هایی را به تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان که متقاضی زمین باشند برابر نیاز آنها واگذار خواهیم کرد.

رسولیان اضافه کرد: این زمین‌ها با شرایط بسیار ویژه و با اقساط طولانی مدت تا حتی ۴۸ ماه به شرکت‌ها واگذار می‌شوند و سطح دریافت مبلغ نقدی را برای یک سری از شرکت‌های دانش‌بنیان که اولویت‌های اول کشور باشد تا حدود یک درصد آورده‌ایم؛ یعنی این زمین‌ها تقریبا به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرند.

وی گفت: برای شرکت‌هایی که محصولات آنها به بهره‌برداری برسد و فعالیت آنها منجر به تولید شود نیز مشوق‌های بسیار خوبی برای بعد از بهره‌برداری در نظر گرفته‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها در حال انجام توافقاتی با بانک‌ها هستیم تا در یک توافق دو طرفه بتوانیم نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و متوسط را برطرف کنیم. در واقع بخشی از منابع توسط ما و بخشی به وسیله بانک‌ها تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبالغی در قالب تبصره ۱۸ برای حمایت از استان‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم واحدهای تولیدی که امکان و زمینه دانش‌بنیان شدن دارند را در کشور شناسایی کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ واحد شناسایی شده و هدف ما این است که به دانش‌بنیان شدن این شرکت‌ها کمک کنیم. تاکنون نزدیک به ۶۰۰ واحد دانش‌بنیان شدند و امسال این امر با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شناسایی نیازهای فناورانه در کشور از دیگر اقدامات ما محسوب می‌شود گفت: با کمک ۹۰۰ مشاور در حال برقراری ارتباط با بنگاه‌های بزرگ هستیم. نیازهایی از شرکت‌ها را که خودشان امکان تولید ندارند و مجبور به واردات از کشور هستیم را شناسایی می‌کنیم و در قالب فن‌بازارهایی که ایجاد می‌کنیم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهیم.

رسولیان افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ نیاز فناورانه از این طریق تأمین شده است و امیدواریم امسال شاهد رشد بیشتری در این زمینه باشیم.

معاون وزیر صنعت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه برای راه‌اندازی نخستین شهرک صنعتی دانش‌بنیان در استان فارس گفت: حمایت‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد و با توجه اختیارات را به استانها تفویض کرده‌ایم امیدواریم اتفاقات خوبی برای 

راه‌اندازی نخستین شهرک صنعتی دانش‌بنیان

دکتر مظفرالدین والی رئیس پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان نیر گفت: در این آیین پنج محصول در حوزه صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی، ماشین‌سازی، شیمیایی، الکترونیک و مخابراتی رونمایی شد.

وی ادامه داد: این محصولات با توجه به مزیت‌های استان فارس که یک استان توانمند در حوزه خدمات مهندسی و دانش‌بنیان و قطب الکترونیک کشور محسوب می‌شود تولید شده است‌.توسعه دانش‌بنیان در استان فارس فرصتی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل و توانمند فارس ایجاد می‌کند که به سمت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تأمین نیازهای استان حرکت کنند.

این مقام مسئول گفت: حدود نیمی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس در این پردیس مستقر هستند که دوبرابر شدن ظرفیت این شرکت‌ها نیز در اولویت قرار دارد. اگر برای هر شرکت یک محصول در نظر بگیریم متوسط محصولات این شرکت‌ها ۱/۶ است. یکی از دلایل این اتفاقات خوب این است که ما در جوار صنایع الکترونیک و در دل این صنعت هستیم و تقاضا و قطب کشندگی که وجود دارد باعث شده که قواره توانمندی این شرکت‌ها صنعتی باشد.

والی افزود: پردیس دانش بنیان استان فارس در دل مجموعه‌های صنعتی قرار گرفته است که خوراک شرکت‌های مستقر در آن، نیازهای صنایع مختلف است.

وی با اعتقاد به اینکه حدود پنجاه محصول داریم که ظرفیت صنعتی‌سازی دارند،گفت: امیدواریم شاهد راه اندازی نخستین شهرک صنعتی دانش‌بنیان که در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد، باشیم.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه احداث نخستین شهرک صنعتی دانش‌بنیان در استان فارس منعقد شد.در این آیین از پنج محصول در حوزه الکترونیک و در حوزه صنایع نفت و گاز رونمایی شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان شیراز صمت دانش‎ بنیان ‎ها فارس پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان شیراز وزارت صنعت معدن و تجارت شرکت دانش بنیان شیراز صمت دانش بنیان ها فارس شرکت های دانش بنیان شهرک های صنعتی دانش بنیان استان فارس شرکت ها راه اندازی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد

واحد تحقیق و توسعه (R&D) شرکت دانش بنیان آوان بهمن شیمی،در مسیر توسعه محصولات دانش بنیان دارویی، یکشنبه 9 اردیبهشت 1403، طی مراسمی  با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

بخش R&D آوان بهمن شیمی مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا بوده و توسط تیمی از متخصصان برجسته در حوزه شیمی و داروسازی در حال توسعه مولکول‌های دارویی است. این بخش وظیفه توسعه مواد اولیه دارویی جدید و همچنین بهینه‌سازی روش‌های تولید محصولات موجود را بر عهده دارد.

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در حوزه سلامت گفت: در کشور ما رویکرد جدیدی به علم و فناوری وجود دارد که مسیر را تغییر داده و تبدیل علوم به فنون در دستور کار مراکز علمی قرار گرفته است. دانشگاه‌ها فقط تا سطحی، فناوری را خلق می‌کنند و پس از آن نیاز است تا بخش خصوصی و صنایع در کنار یکدیگر قرار گیرند و بر اساس قانون و مسیر مشخص تولید دانش بنیان رشد و جهش یابد.

دکتر محمد رضا عبدالهی، مدیر عامل شرکت آوان شیمی، در سخنانی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از افتتاح بخشR&D ، گفت: «ما متعهد به تولید مواد اولیه دارویی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای بین المللی هستیم. افتتاح این بخش، نقطه عطفی در مسیر این تعهد است و امیدواریم که با کمک این بخش، بتوانیم با توسعه و بهینه سازی محصولات جدید نقشی موثر در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا کنیم.»

وی افزود: «آوان شیمی همواره با توسعه دانش فنی محصولات ارزشمند با کیفیت و اثربخش، در جهت تامین با ثبات و امن دارویی و همچنین کاهش وابستگی کشور در زمینه مواد موثره داروئی گام بر می‌دارد. مبنا قرار دادن تحقیقات در خدمت تولید صنعتی در این شرکت از ارزش‌های اصلی  است».

دکتر عبدالهی اضافه کرد: «از دیگر اهداف استراتژیک شرکت و در راستای ارتقاء نظام سلامت کشور، می‌توان به ایجاد سایت تولیدی مطابق با اصول GMP برای تولید محصولات High-Potent و LVHV به منظور امکان تولید محصولات درمانی در حوزه‌های جدید اشاره کرد».

مدیرعامل آوان شیمی با تاکید بر اهمیت محصولات دانش بنیان افزود: « بر اساس تأییدیه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، شرکت آوان شیمی تاکنون موفق به اخذ گواهی دانش بنیان 3 محصول خود گردیده و اقدامات لازم جهت اخذ تائیدیه دانش بنیان 6 محصول دیگر نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است این شرکت برای اولین بار در کشور، اقدام به تولید و فروش مولکول تلمیزارتان به عنوان یکی از محصولات جدید دسته قلبی و عروقی با هدف کنترل فشارخون نموده است».

در حال حاضر 30 مولکول در پایپ لاین توسعه شرکت آوان شیمی قرار دارد که از این تعداد، 4 مولکول در مرحله تولید و فروش صنعتی، 11 مولکول در مرحله اخذ پروانه فروش در سال جاری، 9 مولکول در مرحله توسعه دانش فنی و 6 مولکول در فاز بررسی اولیه است.

در راستای توسعه همکاری و مشارکت‌های علمی، کمک به اقتصاد دانش بنیان و ایجاد ارتباط موثر مابین صنعت و دانشگاه، همکاری با مراکز دانش نهاد و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی نیز در  حال انجام است و همچنین شش پروژه توسعه محصول به منظور همکاری با دانشگاه‌ها و متخصصین کشور برای سال جاری تعریف شده است.

افتتاح بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی گامی بلند در مسیر ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تولید مواد اولیه دارویی باکیفیت و مبتنی بر نوآوری است.

درباره شرکت آوان بهمن شیمی

شرکت آوان بهمن شیمی به عنوان شرکتی دانش بنیان، تحقیقاتی و تولیدی از ابتدای سال1400در صنعت داروسازی کشور و در حوزه تولید مواد موثره داروئی فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت با رویکرد نوآورانه و مطابق با استانداردهای بین المللی، یکی از شرکت‌های تامین کننده مواد موثره داروئی است که در حوزه‌های درمانی مختلف نظیر دیابت، کاردیولوژی، نورولوژی، ایمونولوژی و آنکولوژی در حال فعالیت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات