Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:29:12 GMT

همایش داروسازان ایران در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۵۷۸۵

همایش داروسازان ایران در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران طی سخنانی در آیین افتتاحیه این همایش گفت: رفع مشکلات دارویی کشور و ارائه راهکارها برای کاهش تنش‌ها و چالشهای حوزه دارو در  با حضور مسوولان و دست‌اندرکاران این بخش امروز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر علیرضا شهریاری با بیان اینکه مجمع داروسازان هر دو سال یکبار برپا می‌شود، افزود: از حدود ۴۸ انجمن داروسازان ایران، چهار انجمن در استان خراسان رضوی در شهرهای مشهد، کاشمر، سبزوار و تربت‌حیدریه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تبعات ناشی از گرانی دارو  بیان کرد:  اگر ارز یارانه‌ای حذف و ارز نیمایی یا ارز دیگری جایگزین می‌شود، این پول باید وارد بیمه‌ها شود تا به مردم فشار وارد نشده و آنان از جیب خود کمتر پرداخت کنند.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی ادامه داد: مدتی است پرداخت بیمه‌ها دچار مشکل شده‌ است و بعضی از بیمه‌ها مانند "بیمه دی" مرتبط با بنیاد شهید، بیش از ۶ ماه است که پول داروخانه‌ها و مراکز درمانی را پرداخت نکرده است.
دکتر شهریاری ادامه داد: این امر سبب شده تا داروخانه‌ها و مراکز درمانی از خدمات به جانبازان و ایثارگران خودداری کنند و جانبازان و ایثارگران عزیزمان سرگردان شوند.
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در ادامه گفت: در برخی از اقلام دارویی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها و برخی داروهای سرطان و بیماری‌های اعصاب و روان با کمبود مواجه هستیم.
او با اشاره به اینکه قیمت داروها براساس تغییر ارز چهار هزار و دویست تومانی به ارز نیمایی یا ارز رسمی تغییر کرده‌ است، ادامه داد: اگر ارز یارانه ای را چندین سال پیش به صورت تدریجی هر سال ۲۰ یا ۳۰ درصد به واقعیت نزدیک می کردند این مشکلات ایجاد نمی شد.
دکتر شهریاری گفت: از مجلس محترم تقاضا داریم که کل تفاوت قیمت دارو به بیمه‌ها پرداخت شود تا مردم هزینه کمتری را برای خرید دارو پرداخت کنند.

داروسازان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند
رییس مجمع نمایندگان انجمن داروسازان نیز در این همایش به بیان مشکلات و مسائل جاری جامعه داروسازان پرداخت و گفت: در حال حاضر جامعه داروسازی با مشکلات عدیده‌ای از بابت تاسیس و نحوه اداره داروخانه‌ها، مشکلات ناشی از تجویز تجمیع امتیازات و تاسیس داروخانه‌های زنجیره ای که اقتصاد داروخانه‌ها را تهدید می کند، مواجه هستند.
 دکتر حجت الله یزدان‌شناس افزود: عدم تعیین تعرفه خدمات دارویی داروسازان، مشکلات حاشیه سود داروخانه‌ها به علت گرانی بی رویه دارو و کثرت داروخانه‌های جدید، نارضایتی شدید بیماران و مراجعه کنندگان به دلیل گرانی بی‌رویه دارو و کمیاب شدن داروهای خاص و تحمیل مالیات‌های بی رویه از دیگر مشکلات حوزه دارو و جامعه داروسازان به شمار می‌رود.
همایش مجمع داروسازان ایران به میزبانی انجمن داروسازان خراسان رضوی به مدت یک روز در مشهد در حال برگزاری است.
 

برچسب‌ها مشهد سازمان غذا و دارو همایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان غذا و دارو همایش مشهد سازمان غذا و دارو همایش انجمن داروسازان داروسازان ایران داروخانه ها بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

دیگر خبرها

  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب