Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:12:11 GMT

مُهر پايان بلاتکليفي بر پروژه‌هاي راکد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۵۹۴۹

خبرگزاری آریا-شهردار تبریز در قالب دومین قرار خدمت، از پروژهای مهم و راکد شهرداری منطقه 4 بازدید و دستورات لازم جهت تسریع در اجرا و پایان بلاتکلیفی این پروژه‌ها را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ یعقوب هوشیار صبح امروز به همراه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، معاونان خود و شهردار منطقه 4 آخرین وضعیت چند پروژه مهم این منطقه از جمله مسیرگشایی خیابان 18 متری شهید بی‌مثل، پروژه قانلی گول، مجموعه تفریحی ورزشی ستارخان، پارک کشاورزی و خانه‌پارک تاریخی ستارخان را مورد بررسی قرار داد و بر تسریع اجرا و تکمیل این پروژه ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز امروز ابتدا به پروژه خیابان 18 متری شهید بی‌مثل سر زد. یعقوب هوشیار با اشاره به اینکه منطقه 4 جزو مناطق پرتراکم از نظر جمعیت بوده و بیشترین بافت فرسوده شهری را دارد، اجرای عملیات مسیرگشایی در این منطقه و تسهیل دسترسی به معابر اصلی شهر را نیاز این منطقه و ساکنان آن دانست.
پروژه مسیرگشایی خیابان 18 متری شهید بی‌مثل، یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام مسیرگشایی در سطح منطقه 4 است که 30 واحد مسکونی و هشت باب واحد تجاری جهت تملک باقی مانده است.

بازدید بعدی شهردار تبریز، پروژه قانلی گول بود. این پروژه یکی از مطالبات چندین ساله شهروندان تبریزی بوده که سالیان سال در بلاتکلیفی به سر می‌برد. یعقوب هوشیار در این خصوص تاکید کرد که توافقات محدوده قانلی گول که در گذشته صورت گرفته باید به‌روز رسانی شده و مشکلات آن احصا شود.

مقرر شد به‌صورت موقت و تا زمان بهره‌برداری این پروژه، اقدامات و تصمیماتی در این راستا صورت گیرد تا مورد استفاده شهروندان قرار گرفته و از نخاله‌ریزی در این محیط جلوگیری شود.

اراضی مشهور به قانلی گول به مساحت 90 هکتار باعث بروز مشکلات و معضلات عدیده ای برای شهرداری و همچنین اهالی محل شده است که با تمهیدات شهردار تبریز آرزوی دیرینه مردم این منطقه در دوره فعلی مدیریت شهری محقق می‌شود.

سومین پروژه، مجموعه تفریحی ورزشی و استخر ستارخان بود که قرار است به عنوان پروژه‌ای نیمه راکد در شهرداری منطقه 4 تکمیل و تحویل شهروندان داده می‌شود.

با اعلام هوشیار، مجموعه تفریحی ورزشی ستارخان در بودجه امسال شهرداری تبریز ردیف بودجه مشخصی دارد. این مجموعه دارای اسکلت فلزی بوده و شامل استخر سرپوشیده در ابعاد 60 در 48 متر، سونا، جکوزی و سالن های بدنسازی است. عملیات احداث مجموعه ورزشی استخر سرپوشیده ستارخان در زمینی به مساحت 1400 متر مربع و با اعتبار اولیه 51 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

پروژه بعدی مورد بازدید امروز شهردار تبریز، پارک کشاورزی منطقه 4 بود. به گفته هوشیار، پارک کشاورزی به مساحت تقریبی 30 هزار متر مربع در دست اجرا قرار گرفته و جهت استفاده ساکنان محدوده، در فصل بهار ساماندهی و بهسازی شود. پارک کشاورزی در چشمه‌لی باغ واقع شده و 30 هزار متر مربع مساحت دارد.

آخرین پروژه‌ای که شهردار تبریز صبح امروز و پیش از آغاز جلسات قرار خدمت در شهرداری منطقه 4 از آن بازدید کرد، خانه‌های پیرامونی خانه‌پارک تاریخی ستارخان بود. هوشیار در این بازدید، با دستوری صریح خواستار تملک و آغاز عملیات اجرائی این مجموعه فرهنگی تاریخی شد.

21 واحد مسکونی فرسوده در محدوده خانه تاریخی ستارخان واقع شده است که در دوره‌های قبلی تنها چهار خانه تملک شده است.
هوشیار در این مورد اعلام کرد که شهرداری تبریز تلاش دارد در روزهای آتی تملک واحدهای باقیمانده محدوده تاریخی و فرهنگی خانه‌پارک ستارخان را انجام داده و عملیات عمرانی آن را آغاز کند.

به گفته شهردار تبریز، توجه به گردشگری و حفظ هویت تاریخی شهر جزو برنامه‌های اساسی شهرداری تبریز در دوره جدید مدیریت شهری است.

شهردار تبریز پس از بررسی میدانی آخرین وضعیت این پروژها به همراه اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، معاونان خود و شهردار منطقه 4، جلسات مختلفی را در قالب قرار خدمت برگزار می‌کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز شهردار تبریز پارک کشاورزی منطقه 4

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ تهران گفت: در حاشیه مسیل باختر، فضای بی دفاع شهری به متراژ بالا وجود داشت که معضلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده بود از همین رو با برنامه ریزی این مکان به گلخانه و شهربازی تبدیل شد.

صفر علی محمد با تاکید بر استمرار اجرای طرح جمع آوری متکدیان و کارتن خواب‌ها برای جلوگیری از حضور مجدد افراد آسیب‌پذیر در این محل افزود: نظارت و پایش مستمر فضا‌ها و نقاط پاکسازی‌شده از معتادان، کارتن‌خواب‌ها، متکدیان و کودکان کار همواره در دستور کار قرار دارد.

شهردار ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۷ افزود: همچنین با نصب صندلی، کاشت گونه‌های گیاهی و نورپردازی تلاش کردیم محلی در خیابان اجاره دار تقاطع پلیس برای تجمع کارگران فصلی ایجاد و ساماندهی کنیم.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج