Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصلاح نحوه توزیع و پرداخت یارانه‌ها از مهمترین مسائل مبتلابه اقتصاد ایران طی سالهای اخیر بوده است با این حال با توجه به اهیمت و تاثیرات غیر قابل اجتناب آن کمتر دولتی طی سال‌های اخیر وارد عرصه شده و قدمی برای اصلاح این روند معیوب برداشته است.

طی سالهای اخیر پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کنندگان علاوه بر تحمیل هزینه‌های سنگین بر اقتصادی ایران عملا نفعی برای مصرف کننده نهایی نداشته است به طوری که طی سالهای اخیر حدود ۷۰ میلیارد دلار ارز به جیب وارد کنندگان دلالان رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا دولت تصمیم گرفته این ارز به جای اینکه به جیب دلالان برود، مردم و مصرفه کنندگان از آن منتفع شوند.

 بنابراین مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها هم ضرورت و جبر اقتصادی است و هم مصوبه مجلس است و آیت الله رئیسی با علم به هزینه های اجرای چنین طرحی قدم پیش نهاده و اجرای آن را کلید زده است. در این زمینه اقدامات لازم هم در سطح ملی و کلان و هم در سطح محلی در دستور کار قرار گرفت و طرح مورد نظر با پرداخت یارانه جدید حمایتی به ۷۲ میلیون ایرانی از هفته گذشته آغاز شد و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در پنجمین گفت و گوی زنده تلویزیونی خود با مردم از آغاز این جراحی بزرگ اقتصادی خبر داد.

طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در چارچوب قانون طوری تدوین شده است که جبران زیان رفاه مصرف‌کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه‌ها و یا روش‌های جایگزین مطمئن دیگر مد نظر قرار داده است. با این حال موفقیت این طرح در گرو همراهی و حمایت همه جانبه ارکان و قوای سه گانه و از آن مهمتر همراهی و حمایت مردم است.

در این راستا برای تبیین درست شرایط و جلب حمایت مردم، مسئولان و دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در یک هفته گذشته اقدامات گستردهای را در دستور کار قرار داده و با برگزاری جلسه‌های هماهنگی، برنامه‌های توجیهی، نشست‌های خبری و نظارت‌های میدانی به تبیین و مدیریت موضوع پرداختند.

دولت به دنبال مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها

در همین زمینه سید حامد عاملی استاندار اردبیل روز دوشنبه این هفته در نشست با فرمانداران در خصوص اجرای این طرح گفت: دولت به دنبال مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها است تا هزینه‌های ناشی از پرداخت غیرمستقیم یارانه بر کشور و خروج غیرقانونی کالاها از مرزها را کاهش دهد.

وی در این نشست با بیان اینکه پرداخت غیر مستقیم یارانه‌ موجب افزایش تورم بوده است، گفت: بیش از ۷۰ درصد از مزایای این یارانه را دهک‌های بالای جامعه استفاده می‌کنند و دولت تلاش می‌کند با مدیریت صحیح و پرداخت مستقیم این یارانه‌ها، اقشار متوسط و کم‌درآمد از آن بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل بیان کرد: یارانه‌های اقلام ضروری پیش از این به واردکنندگان اختصاص می‌یافت که با تغییر شکل پرداخت، دولت این یارانه را به دهک‌های پایین، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پرداخت خواهد کرد.

عاملی نظارت بر اجرای مناسب و به شکل اصولی طرح را از سوی دستگاه‌های مرتبط مورد تاکید قرار داد و خواستار تبیین موضوع برای مردم از سوی مسئولان شد و اضافه کرد: شکل اجرای این طرح باید برای مردم تشریح شود تا مردم در مدیریت اجرای طرح به شیوه اصولی با دولت همکاری کنند.

تغییر در حوزه اقتصاد، نیازمند تصمیم سخت و جسورانه

سید حامد عاملی شب گذشته هم در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی سبلان با تشریح سیاست‌ها و تمهیدات دولت برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولید اقلام و کالاهای اساسی گفت: اگر می‌خواهیم در مملکت به خصوص در حوزه اقتصاد تغییری رخ دهد، باید تصمیمات سخت، جسورانه و متعهدانه بگیریم.

عاملی افزود: اگر بخواهیم مانند روال سال‌های گذشته‌ یارانه را به صورت ارز به واردکننده تخصیص دهیم، باید ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار ارز تخصیص داده شود که این به معنای افزایش مجدد پایه پولی و نقدینگی بوده و تورم لجام گسیخته را به دنبال دارد؛ این تورم تمام شرایط و زندگی مردم را بهم می‌زند. بنابراین مسیری که انتخاب شده ناگزیر است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه از میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی که در سال‌های اخیر به تامین اقلام و کالاهای اساسی تخصیص یافته یک‌سوم وارد کشور نشده است، اضافه کرد: به طور معمول در کشورهای دیگر یارانه به تولیدکننده و مصرف‌کننده داده می‌شود و نحوه پرداخت یارانه به واردکننده، رفتار مختص ایران است.

وی با اشاره به همسایگی ایران با ۱۵ کشور گفت: برخی از این کشورها به‌واسطه نیازی که دارند، خودشان شرایطی را فراهم می‌کنند که کالای ما از کشورمان خارج شده  و وارد کشور آنها شود.

عاملی در خصوص نحوه اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اظهار کرد: وقتی قیمت نهاده آزادسازی شد، قیمت مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن خام وارداتی تغییر خواهد یافت که مابه‌التفاوت قیمت این اقلام پرداخته شده و تلاش بر این است که این یارانه اثربخش‌تر و نزدیک به عدالت باشد.

استاندار اردبیل در این گفت و گو همچنین از برنامه دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی و معرفی بانک عامل برای پرداخت تسهیلات و تامین سرمایه در گردش این واحدها خبر داد.

عادلانه‌سازی یارانه‌ها، به نفع مردم

رضا قاسیمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل هم روز سه‌شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان گفت: اقتصاددانان آگاه و دلسوز کشور برای مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها اجماع داشته و اجرای این طرح را به نفع مردم و کشور می‌دانند.

وی با بیان اینکه ارائه اطلاعات و تحلیل روشن، دقیق و شفاف به مردم در زمینه مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها قطعا با استقبال مردم مواجه شده و باعث موفقیت طرح می‌شود، ادامه داد: هیچ یک از نخبگان اقتصادی آگاه کشور مخالف این طرح نیستند و همه اضلاع نظام، نخبگان و اقتصاددانان برای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و جراحی اقتصادی اتفاق نظر دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل از فعالان رسانه‌ها، نخبگان،  روحانیون، اساتید، فرهنگیان و سایر اقشار جامعه خواست در راستای تحقق برنامه‌های مهم اقتصادی دولت و همراه‌سازی افکار عمومی با این برنامه‌ها به جهاد تبیین بپردازند و روشنگری کنند.

توزیع عادلانه یارانه‌ها موجب کاهش قاچاق و واسطه‌گری

یاسر عبداللهی عابد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل هم روز چهارشنبه در جمع تشکلات کارگری، کارفرمایی و مسؤولان انجمن‌های صنفی در تبیین اقدام جدید دولت در خصوص  مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نظر کارشناسان یکی از موضوعات مهمی که در سال‌های اخیر منجر به افزایش قابل توجه تورم در سطح کشور شده، اختصاص ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاها بوده است.

عبداللهی با تاکید بر اهمیت همراهی و حمایت مردم در اجرای مناسب طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها افزود: شرایط و اقتضائات کشور و نبود امکان ادامه سیاست قبلی ایجاب می‌کرد که سیاست‌گذاری ارزی دولت شاهد اصلاحاتی باشد و این مبلغ به جای افزایش روند قاچاق و واسطه‌گری به مردم تعلق گیرد.

وی بیان کرد: سیاست اختصاص ارز ترجیحی در سال‌های گذشته نه تنها به نفع دهک‌های پایین جامعه اجرا نشد، بلکه منجر به شکل‌گیری قاچاق، توزیع خارج از شبکه، رانت و فساد گردید که توقف این روند به یک ضرورت تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با بیان اینکه اعمال سیاست جدید بیش‌تر بر روی نهاده‌های دامی و روغنی پایه‌ریزی شده است، بیان کرد: هیچ افزایش قیمتی در حوزه دارو نخواهیم داشت و در حوزه نان نیز هیچ‌گونه سهمیه‌بندی اعمال نخواهد شد.

عبداللهی گفت: گندم مورد نیاز استان اردبیل برای تهیه آرد و نان توسط دولت خریداری و ذخیره شده و هیچ کمبودی در این حوزه نداریم و افزایش تقاضای خرید و صف‌های نان بر اساس برخی شایعات موجود بوده که این موضوع در حال رفع شدن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان این‌که اجرای این طرح با توجه به اختصاص مستقیم یارانه‌ها به مردم، به‌نفع خانواده‌های کارگری و افراد کم‌درآمد جامعه است، تصریح کرد: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها همچنین به توقف خروج غیرقانونی کالاها با توجه اختلاف قیمت به جهت اختصاص ارز ترجیحی، کمک خواهد کرد.  

لزوم نظارت بر تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی

طی سالهای اخیر فعالان و کنشرگان اقتصادی از نحوه پرداخت ارز ناراضی بودند به زعم این اقتصاد ددانان ارز تخصیص یافته به جای اینکه در بخش تولید زمینه ساز رونق تولید شود منجر به رشد شبکه دلالی و واسطه گری در کشور شده بود. از همین رو در روزهای اخیر بسیاری از کنشگران اقتصادی از تصمیم دولت در زمینه مردمی سازی یارانه ها حمایت کردند.

در همین زمینه حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل روز پنج شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد،   با بیان اینکه مردمی کردن یارانه‌ها منجر به رونق اقتصاد کشور می‌شود، گفت: باید با تشکیل کمیته‌ای بر تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی نظارت مستمر انجام شود.

پیرموذن اظهار کرد: با اجرای طرح دولت و اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه‌ها به جیب مردم می‌رود و انتظار این است دولت با نظارت دقیق جلوی سوء استفاده رانت‌خواران را بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم جراحی اقتصادی را با مردمی کردن یارانه شروع کرده است، افزود: با اجرای طرح مردمی کردن یارانه‌ها در واقع منافع رانت‌خواران به خطر افتاده است و عده‌ای از رانت‌خواران هم به دنبال این هستند که این طرح را شکست خورده جلوه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با تبیین تبعات ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش تولید اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار رانت‌خواران قرار می‌گرفت و قاچاق کالا هم از این طریق انجام می‌شد و مردمی کردن آن به نفع مردم و صاحبان واحد تولیدی و صنعتی است.

 این فعال اقتصادی با تاکید بر لزوم نظارت دقیق دولت بر نحوه توزیع و قیمت کالاها در بازار گفت: علاوه بر این باید در تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی هم با تشکیل کمیته‌ای نظارت مستمر صورت بگیرد.

پیرموذن بیان کرد: مردمی کردن یارانه از سال‌های قبل خواسته اصلی تولیدکنندگان، صادرکنندگان، بازرگانان و تجار بود که امروز به نتیجه خوبی رسید اما نیاز است بازبینی‌های لازم در هدفمندی یارانه‌ها صورت بگیرد.

ارز ترجیحی، آفت اقتصاد

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل هم در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی آفت اقتصاد است، گفت: دولت باید با برنامه مدون و تامین زیرساخت‌های لازم خط بطلان بر سیاست‌های پرداخت ارز ترجیحی بکشد.

بهروز پورسلیمان اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی و ۴۲۰۰ تومانی در درازمدت به نفع اقتصاد کشور است به شرط اینکه این کار با برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی شده صورت بگیرد تا پیامدهای منفی آن منجر به متضرر شدن اقتصاد کشور نشود.

وی با بیان اینکه ارزهای چندگانه زمینه ساز بروز مشکلاتی مانند اختلاس در کشور شده است، افزود: ارز ترجیحی ضمن اینکه رانت را در کشور افزایش داده، منجر به کلاهبرداری‌های میلیاردی و احتکار کالاهای اساسی در کشور شده و نیاز است دولت با برنامه‌ریزی و اقدام جهادی نسبت به حذف آن به صورت تدریجی اقدام کند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل در عین حال با تاکید بر لزوم مدیریت پیامدهای حذف فوری ارز۴۲۰۰ تومانی، گفت: راهکار اصلی برای حذف ارز ترجیحی و ۴۲۰۰ تومانی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است.

وی ضمن دفاع از کلیات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یادآورشد: باید اذعان کرد که در این زمینه هیچ وقت برنامه مدون اقتصادی وجود نداشته و بیشتر سلیقه حاکم بوده است؛ امروز هم دولت باید کمر همت برای حذف ارز ترجیحی و ۴۲۰۰ تومانی بسته و با برنامه مدون و تامین زیرساخت‌های لازم خط بطلان بر سیاست‌های پرداخت ارز ترجیحی بکشد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه پیامد پرداخت ارز ۴۲۰۰ رانت است، گفت: ۲۰ سال است دولت‌ها برای حذف ارز ترجیحی تلاش می‌کنند ولی برای ساماندهی و یا حذف آن به نتیجه مطلوبی نرسیدند و الان هم که دولت می‌خواهد به حذف آن اقدام کند باید پیش‌بینی‌های لازم را برای معیشت مردم داشته باشد.

نحوه ثبت اعتراض نسبت به پرداخت یارانه‌

یکی از مسائل و اقدامات روزهای اخیر مسئولان استان پاسخ به مشکلات پیش آمده در زمینه یارانه اختصاص یافته به مردم بوده است. طی غربالگریهای دستگاههای مرتبط برخی از شهروندان نتوانسته اند یارانه نقدی را دریافت کنند در این زمینه مدیر اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل هم روز چهارشنبه با تشریح جزئیات پرداخت یارانه نقدی اخیر، خواستار ثبت اعتراضات احتمالی شهروندان در سامانه hemayat.mcls.gov.ir شد.

علی مهری در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: خانواده‌هایی که مشمول دریافت یارانه نشده و یا در دهک‌های دیگر قرار گرفته‌اند، جهت پیگیری موضوع می‌توانند اعتراضات خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی بیان کرد: در این مرحله یارانه به ۲ دسته از شهروندان پرداخت شده که یارانه گروه اول شامل دهک‌های چهارم تا نهم به مبلغ هر نفر سه میلیون ریال می‌باشد که با کسر ۳۵۰ هزار ریال قسط وام معیشتی دوره کرونا پرداخت شده است.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل یارانه پرداختی به گروه دوم را مربوط اقشار کم برخوردار و دهک‌های ۱، ۲ و ۳ و به میزان چهار میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این یارانه‌ها در طرح اصلاح نظام قیمت پرداخت شده و اعتراض‌های مردمی در سامانه های اعلام شده در حالا ثبت است.

وی اضافه کرد: کسانی اصلا یارانه نمی‌گیرند و در این مرحله خواهان دریافت یارانه هستند باید به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند.

تشدید نظارت‌ها بر بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز روز چهارشنبه از برگزاری مانور تشدید نظارت‌ها بر کالاهای اساسی و تنظیم بازار در این استان خبر داد.

رامین صادقی با اعلام این خبر گفت: ارشاد اصناف در راستای عمل به قوانین نظام صنفی، جلوگیری از عرضه محصولات بالاتر از نرخ مصوب، پایش کالاهای اساسی و جلوگیری از احتکار و گران‌فروشی از برنامه‌های مهم این مانور است.

وی افزود: این مانور در مرکز استان اردبیل تا کنون با حضور ۲۰۴ نفر در قالب ۹۴ اکیپ از مجموعه سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، بسیج اصناف به منظور نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: ۲ هزار و ۸۰۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در این چارچوب صورت گرفته و با تشکیل ۹۱ فقره پرونده به ارزش بیش از هفت میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال برای واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ موارد را گزارش دهند و یقین داشته باشند که بازرسان سازمان صمت در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تمام ظرفیت با متخلفان گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار به صورت قاطع برخورد می‌کند.

هیچ سقفی برای خرید نان تعیین نشده است

استاندار اردبیل همچنین روز سه‌شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه هیچ سقفی برای خرید نان تعیین نشده است، شایعات بیان شده در این خصوص را کذب دانست و گفت: مردم برای تهیه نان با همان قیمت فعلی می‌توانند اقدام کنند و هیچ مبلغ اضافی از کارت‌های آنان کسر نخواهد شد.

سید حامد عاملی با اشاره به اقدام دولت مبنی بر عادلانه‌سازی توزیع یارانه های آرد و گندم افزود: تخصیص یارانه‌ برای کالاهای اساسی به شکل غیرمستقیم به دلیل آثار منفی بر اقتصاد کلان، مورد انتقاد صاحب‌نظران اقتصادی بود؛ زیرا این پرداخت‌ها به شکل‌های مختلفی از جمله واسطه‌ها از کشور خارج می‌شد.

وی بیان کرد: بخشی از آرد به دلیل تفاوت قیمت بین آرد آزاد و یارانه ای از چرخه خارج می‌شد و با این وضعیت دهک‌های پایین جامعه بیشتر متضرر می‌شدند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در جریان عادلانه‌سازی توزیع یارانه آرد و نان، مردم هیچ مبلغ اضافی پرداخت نمی‌کنند و مابه‌التفاوت نرخ آزادسازی شده آرد نیز از سوی دولت به حساب نانوایان واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: نه تنها در میزان گندم و نان کاهشی ایجاد نشده، بلکه پرداخت مستقیم به دهک‌های پایین در اولویت این طرح است.

کمبود روغن خوراکی برطرف می‌شود

روز چهارشنبه نیز استاندار اردبیل در پی مشکلات مرتبط با روغن خوراکی در بازار از کارخانه صنعتی ناب بازدید کرد؛ وی در این بازدید گفت:کمبود روغن خوراکی در بازار استان با تولید بیشتر در کارخانه صنعتی ناب اردبیل برطرف می‌شود.

عاملی تشریح کرد: سهیمه روغن استان اردبیل به میزان ۲۰۰ تن تامین شده است و ۳۰۰ تن دیگر هم به زودی به سهمیه این استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: کارخانه‌های دیگر هم یک‌هزار و ۶۰۰ تن روغن به استان اردبیل تخصیص دادند و روغن خام مورد نیاز به اندازه کافی تامین شده است که در اختیار کارخانه‌های روغن برای فراوری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل کارخانه صنعتی ناب (تولید روغن) اردبیل هم بیان کرد: روزانه ۲۰۰ تن و ماهیانه ۶ هزار تن روغن مایع در این کارخانه تولید می‌شود و الان هم با پیگیری‌های مسئولان روغن خام وارد کارخانه شده و پس از فرآوری در سطح استان توزیع می‌شود.

داود بابایی  با اشاره به میزان تولید روغن مایع در کارخانه صنعتی ناب اردبیل گفت: مشکل خاصی در تولید و توزیع روغن در کارخانه ناب وجود ندارد و اگر روغن خام بیشتری به این کارخانه تحویل داده شود قابلیت تولید، توزیع و بسته‌بندی روغن در این کارخانه افزایش می‌یابد.

کشف بیش از یک‌هزار قوطی روغن و سه تن ماکارونی

در راستای تشدید نظارت‌ها بر بازار رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پارس‌آباد (مغان) روز شنبه از کشف و ضبط حدود سه تن ماکارونی در یک واحد انباری در این شهرستان خبر داد.

قادر آقایی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی به سامانه ارتباطی ۱۲۴ گشت مشترکی با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی، معاونت اطلاعات هنگ مرزی، بازرسان اداره صمت، بهداشت و عوامل پاسگاه مرزی پیریوانلو برگزار شد.

وی افزود: در جریان این بازرسی سه تن ماکارونی از یک انبار در پارس‌آباد مغان کشف گردید که با دستور مقام قضایی در چرخه تنظیم بازار قرار گرفته و با قیمت مصوب بین مصرف‌کنندگان توزیع شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی خلخال هم از کشف یک هزار و ۶۰ قوطی روغن نباتی و مایع سرخ کردنی احتکار شده در یک انبار نگهداری کالاهای ضروری و مایحتاج عمومی این شهرستان خبر داد.

بابک مرسلی اظهار کرد: انبار نگهداری مایحتاج عمومی مردم کشف شده توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه در روستای خوجین از توابع بخش مرکزی این شهرستان واقع شده و در بازرسی از این انبار این تعداد کالا با ارزش تقریبی ۳۴۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد.

وی افزود: صاحب این انبار علاوه بر ارتکاب جرم و تخلف، احتکار روغن مایع در این محل اقدام به مخدوش کردن قیمت درج شده کارخانه سازنده بر روی تعدادی از بطری‌های روغن موجود در انبار و به قصد فریب مشتری و گران‌فروشی کرده بود.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی خلخال گفت: پس از رسیدگی به پرونده احتکار این انبار و صدور حکم مقتضی، روغن‌های کشف شده انبار از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال به قیمت فروش در بین مردم توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها جهاد تبیین استان اردبیل یارانه نقدی استانداری اردبیل دولت سیزدهم هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهاد تبیین استان اردبیل یارانه نقدی جهاد تبیین استان اردبیل یارانه نقدی استانداری اردبیل دولت سیزدهم هدفمندی یارانه معادن و کشاورزی استان اردبیل رئیس اتاق بازرگانی استانداری اردبیل استاندار اردبیل ارز ۴۲۰۰ تومانی تعزیرات حکومتی واحدهای تولیدی طی سالهای اخیر حذف ارز ترجیحی اجتماعی استان پرداخت یارانه کالاهای اساسی واحدهای تولید اجرای این طرح دهک های پایین روز چهارشنبه یارانه ها معدن و تجارت میلیون ریال رانت خواران پرداخت ارز اجرای طرح برنامه ها اردبیل هم نظارت ها کشور شده خواهد شد روغن خام طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان را برای نسل آینده سرنوشت‌ساز دانست و گفت: آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است و معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند.

سیدحامد عاملی، ۱۱ اردیبهشت در آیین استانی زنگ سپاس معلم در دبیرستان مصلی‌نژاد اردبیل، اظهار کرد: تلاش معلمان در کلاس‌های درس به‌منظور علم‌آموزی به دانش‌آموزان برای نسل آینده سرنوشت‌ساز بوده و آینده جامعه و کودکان به مبدأ آموزش‌ها یعنی کلاس‌های درس وابسته است.

وی با بیان اینکه معلمان با دلسوزی در این راه فعالیت می‌کنند، افزود: باید فرهنگ سپاس از معلمان مردمی‌سازی شود و در هفته‌ای که به نام معلمان نام‌گذاری شده، هر قشر و صاحب صنفی از معلمان فعلی و گذشته خود تقدیر کند.

استاندار اردبیل با اشاره به ارزش و اهمیت علم و دانش در رشد و شکوفایی جامعه، ادامه داد: در آینده جامعه‌ای که افرادش دارای علم و مهارت باشند، به ثروت و امکانات دست می‌یابند و باید دانش‌آموزان با تمام توان و توجه به تحصیل علم و استفاده از تجارب معلمان در راستای پیشرفت علمی کشور در آینده تلاش کنند.

عاملی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و توصیه به معلمان و دانش‌آموزان برای مطالعه کتاب‌های این معلم تأثیرگذار، گفت: محتوای کتاب‌های شهید مطهری برگرفته از متن سخنرانی‌ها و کلاس‌های این استاد گرانقدر است و وی به‌عنوان معلمی تأثیرگذار توانست در تربیت نسل انقلاب به‌صورت اثربخش نقش داشته باشد.

اجرای سرود سپاس معلم توسط دانش‌آموزان، تجلیل از معلمان برگزیده و نواختن زنگ سپاس معلم از بخش‌های مختلف این آیین بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • موضع آمریکا درباره دادگاه لاهه، نشانه رویکرد دوگانه واشنگتن است
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • توسعه گردشگری فارس با اجرای کمپین کرامت مثلث نور و خلیج فارس