Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اصلاح هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم است گفت: اقتصاد کنونی کشور نیازمند اصلاح و جراحی بوده و خوشبختانه دولت هم برنامه‌های خوبی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسن بابایی شامگاه چهارشنبه در دیدار با علمای اهل‌سنت استان کردستان که در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی این شهر برگزار شد، از تلاش دستگاه قضا برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: دشمنان در طول 43 سال اخیر همواره با عناوین مختلف دنبال گسترش مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، جبهه، تهاجم، شبیخون و ناتو فرهنگی بوده و با تبلیغات دروغین خود در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برهم زدن بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمار بالای طلاق و عادی شدن روابط زن و شوهر و بی‌حجابی در سطح کشور را ناشی از نتایج دسیسه‌ها و تلاش‌های دشمنان دانست و گفت: فرماندهان فرهنگی در بخش آموزش و سایر بخش‌ها ضعیف عمل کرده و باید برای ساماندهی این حوزه، فرمایشات رهبری را ملاک عمل قرار دهیم.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه هم‌اکنون کشور در شرایط خاص تحریمی بوده و دولت به‌خاطر عبور از این وضعیت اقتصادی و شرایط بین‌المللی اجرای اصلاح هدفمندی یارانه‌ها را در نظر دارد تصریح کرد: تمام کشورها همچون ایران دنبال این هستند که بحران مواد غذایی پیش نیاید و مردم به‌خاطر نان دچار مشکل نشوند و در همین راستا حذف ارز ترجیحی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه یارانه در کشور هدفمند پرداخت نشده و اقتصاد کنونی، اقتصاد صحیح نیست و نیازمند جراحی است، افزود: بسیاری از خانواده‌ها هزینه‌های زندگی خود را از طریق یارانه پرداخت کرده و شیوه پرداخت‌ها به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه تفاوتی بین خانواده‌ها ثروتمند و فقیر نیست و باید اصلاح شود.

بابایی با ذکر اینکه برخی از شرکت‌ها و تولیدکنندگان ارز 4200 تومانی برای واردات می‌گرفتند در حالی‌ که صادرات می‌کردند و سودی عایدی مردم نمی‌شد، بیان کرد: باید همه با هم به دولت که برنامه‌های خوبی جهت اصلاح این وضعیت دارد کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت هدفمندی یارانه‌ها به نفع مردم بوده و باید سهم مردم از دریافت میزان یارانه‌ها بیشتر شود عنوان کرد: از ائمه جمعه استان کردستان انتظار داشته که در تریبون نماز جمعه برنامه‌های دولت را برای مردم تبیین کرده و تحت تاثیر شعارهای دشمنان قرار نگیریم.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخشی دیگر از سخنان خود دوران قوه قضائیه را دوره تحول و تعالی خواند و افزود: مردمی بودن یکی از محورها و شاخص‌های این دستگاه بوده که همواره مورد تاکید رئیس دستگاه قضا بوده و از قضات خواسته که در مساجد بین مردم حضور یافته و ضمن رسیدگی از نزدیک، اجازه کار چاق کنی را به سودجویان ندهند.

وی با تاکید بر اینکه باید دیدارهای مسئولان دستگاه قضا با مردم چهره به چهره شود، خاطرنشان کرد: رئیس دستگاه قضا تاکنون در 156 نقطه تهران در مسجد با مردم دیدار کرده و باید قضات در کردستان نیز در مساجد حضور یابند.

بابایی با بیان اینکه حضور در مساجد و بین مردم بودن را باعث رضایتمندی مردم که ولی نعمتان ما هستند خواهد شد، عنوان کرد: خوشبختانه با حضور  نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان وحدت خوبی بین علمای شیعه و سنی برقرار است.

وی از برگزاری آزمون سران دفاتر ازدواج در کشور خبر داد و اعلام کرد: سهمیه استان کردستان را در این بخش چند برابر خواهیم کرد تا بتوانیم یک سری از ماموستاها در این حوزه سردفتر شوند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس: تنها راه حذف ارز ترجیحی جایگزین کردن آن با کمک‌های نقدی به مردم استقالیباف: مسائل اقتصادی و گرانی موضوع اصلی کشور/جهاد امروز ما مبارزه با گرانی است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش پایانی سخنان خود سنددار کردن اراضی کشاورزی(حدنگار) به صورت رایگان و تک برگی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار این مجموعه خواند و یادآور شد: این اقدام باعث کاهش اختلافات و تثبیت مالکیت خواهد شد و امامان جمعه روستاها مردم را به انجام کارهای این سند تشویق کنند و بدانند که این سندها باعث حذف یارانه و کمک معیشتی نخواهد شد.

انتهای پیام/481/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور معاون قوه قضائیه استان کردستان دستگاه قضا یارانه ها حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تامین نیاز‌های غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیاز‌های غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمار‌ها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می‌بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد