Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: بحث تفاهم نامه‌ها برای ما یک موضوع جدی است که ظرفیت‌های خود را به اشتراک بگذاریم و در کنار آن ایجاد قرارگاه‌ها در سطح استان و کشور امکان خاصی برای ما فراهم می‌کند که مسئولان و دستگاه‌ها در کنار هم فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران ادامه داد: مثلا در موضوع آلودگی هوا ۲۳ دستگاه مسئول هستند؛ آنها می‌توانند با یکدیگر همکاری و هم افزایی کنند یا اینکه هر نهادی می‌تواند گوشه‌ای بنشیند و از دیگر نهادها ایراد بگیرد و کار خود را انجام دهد؛ باید در سطوح مختلف با نخبگان تفاهم شود و با فکر و اندیشه و تبیین راهکارها، مردم را با خدمت مجاب کنیم که خودشان محور خدمت و تلاش قرار گیرند.

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با بیان اینکه از موضوعاتی که اصل ۱۰۲ قانون‌ اساسی به عنوان یک سند بالادستی به آن توجه کرده موضوع شورای عالی استان‌ها است و در کنار آن نیز ماده ۴۷ تشکیلات شوراها ابعاد این وظایف را تشریح کرده است، اظهار کرد: از طرفی مجمع کلانشهرها مسئولیت پیوستگی و هم افزایی بین شهرهای کشور را بر عهده گرفته و ارتباط مستمر این دو جایگاه و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌های یکدیگر برای رسیدن به اهداف عالی و حل مشکلات  کشور یک امر ضروری است.

زاکانی گفت: شوراها در انتهای دهه ۷۰ با ۲۰ سال تاخیر تاسیس شدند و بخش زیادی از وظایف آنها که در اصل ۱۰۰ تا ۱۰۵ قانون اساسی آمده است توسط سایر نهادها از جمله مجلس دنبال می‌شد و  امروز نیز بخشی از وظایف شوراها را مجلس دنبال می‌کند؛ تغییر فرهنگ و ریل که شوراها را در جایگاه اصلی خود قرار دهد و منتخبین این شوراها را با یک کارکرد اثرگذار در نقطه مختصاتی مفید خود جایگزین کند، نیازمند مشارکت همگانی است.

او تاکید کرد: مجمع باید ظرفیت‌های خود را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد و شوراها باید بتوانند اصل ۱۰۰ تا ۱۰۵ قانون اساسی را به درستی پیش ببرند و پیشرفت محلی و منطقه‌ای توسط شوراها مدیریت شود؛ باید ظرفیت‌ها را در کنار هم دید و مشکلات را بر طرف کرد که امید آفرینی برای مردم ملموس و خدمت مشخص و پیشرفت کاملا آشکار باشد.

زاکانی در پایان گفت: امیدواریم اهداف به احسن وجه دنبال شود و مجمع آمادگی دارد که مراکز مطالعاتی و ظرفیت هایش برای ارائه طرحهای مختلف و پیشرو برای رفعت بخشیدن به مدیریت شهری دراختیار قرار گیرد.

کد خبر 676012

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  وبدا، محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیر خانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در نشست کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه با موضوع اجرایی شدن رهنمودهای رئیس جمهور در هجدهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت:  به دستور رئیس جمهوری در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، همه ی دستگاه های اجرایی موظفند برای تامین امنیت غذایی و دسترسی مردم به غذای سالم در مدت 2 ماه برنامه عملیاتی سال جاری ذیل سند ملی امنیت غذایی تهیه و در جلسه آتی شورای عالی ارائه کنند.

محمد اسماعیل مطلق گفت: امنیت غذایی و غذای سالم در اولویت برنامه های دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در سال جاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • هوای رباط کریم تقریبا سالم است/خرابی دستگاه پایش آلودگی هوا
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد