Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: کالاهای مورد نیاز مردم به ویژه اقلام یارانه ای به میزان کافی در استان ذخیره شده و مردم نگران تامین اقلام ضروری نباشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی در آیین تجلیل و تکریم اساتید حوزه های علمیه استان قزوین که در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، اظهارداشت: شرایط فعلی کشور با توجه به اقتضائات داخلی و تأکید رهبر معظم انقلاب در وضعیتی است که باید برای امور اقتصادی تدبیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از دشمنی هایی است که به صورت زمان دار در سالیان گذشته برای آسیب زدن به نظام اقتصادی کشور صورت گرفته و یک بخش هم ضعف در تصمیمات گرفته شده بوده که شاید راحت ترین و بی دردسرترین راه بوده که ما را در شرایط کنونی قرار داده است. 

استاندار قزوین تصریح کرد: به دلیل سیاست های اقتصادی گذشته، حجم نقدینگی بی سابقه ای در جامعه وجود دارد که ریشه بسیاری از مشکلات از جمله تورم و اختلاف طبقاتی و معضلات اقتصادی و اجتماعی شده است. 

نماینده عالی دولت در استان کفت: یکی از اشتباهات دوره گذشته تصویب نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده و در مقطعی که قیمت ارز افزایش پیدا کرد، دولت به یکباره تصمیمی گرفت که منجر به اتلاف میلیاردها دلار پولی شد که به سختی به دست کشور رسیده و آسیب جدی به تولید زد و بالا رفتن تورم و نقدینگی را موجب شد.

اعلایی تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ اقتصادی دنیا یارانه به واردکننده داده شد و منجر به رانت و به دست آوردن سود بالا توسط عده ای خاص و اختلاف طبقانی و تضعیف تولید شد. 

وی افزود: انتظار مردم این است که با استقرار دولت سیزدهم شاهد اصلاح وضعیت فعلی اقتصاد باشند و قطعا با تعارف و شعار نمی توان این مسیر را طی کرد لذا خواست دولت و الزام پیشرفت کشور اصلاح این روند با اصلاح یارانه است. 

استاندار قزوین یادآورشد: بخشی از این کار در سال های پایانی دهه هشتاد انجام شد ولی برخی از بی مسئولیتی ها باعث شد با اقداماتی که یکبار کشور برای آن هزینه داده بود مجدد تکرار شود و متأسفانه باید دوباره هزینه ها را بپردازیم. 

اعلایی اظهار داشت: برنامه دولت این است که پرداخت یارانه به جای وارد کننده به مردم واگذار شود تا هم تولید تقویت شده و هم قدرت انتخاب به مصرف کننده داده شده و جامعه به سمت عدالت پیش برود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲۰ میلیارد دلار بابت نهاده های دامی یارانه پرداخت شده که قابل توجه است، هر چند در قانون بودجه هشت میلیارد دلار مصوب شد که در زمان استقرار دولت این اعتبار تمام شده بود. 

استاندار قزوین با اشاره به جایگاه ویژه و برجسته علما و فضلای استان قزوین گفت: انتظار می رود روحانیون موثر و اساتید حوزه های علمیه استان در جهت تبیین ضرورت این اقدام در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به دولت کمک کرده و مشکلات را رصد و نظارت کنند وبه اطلاع متولیان برسانند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۴۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با مردم دهستان دسجرد سفلی اظهار داشت: مسائل و مشکلات مهم مطرح شده در این جلسه مورد توجه مسئولان استان قزوین دارد و تمامی دستگاه‌های ذیربط به آن اشرافیت دارد.

وی افزود: متأسفانه استان قزوین در حوزه اعتبارات و زیرساخت‌هایی از جمله راه به دلیل تأخیر در استان شدن با کمبودهای متعددی همراه است و امروز با توجه به بودجه‌های محدود و هزینه‌های بالاتر پرداختن به این مسائل و مشکلات زمان بر است.

اعلایی گفت: البته در کنار تمامی محدودیت‌ها تلاش می‌شود با منابع و امکانات موجود به شکل ویژه و بهینه مسائل در دستور کار قرار گیرد و سعی می‌شود مشکلات در یک بازه زمانی معقول و با توجه به امکانات موجود در مسیر برطرف شدن قرار بگیرد.

کد خبر 6088597

دیگر خبرها

  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی