Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تقدیر از مهراب عنایتی قهرمان کاراته جهان که در ساختمان شهید رسول‌زاده برگزار شد، ضمن تقدیر از این ورزشکار قهرمان برای اهدای مدال طلای جهانی خود به خانواده شهید «سیدقربان بذرگری» گفت: کسانی که اهل انس با شهدا هستند مسیر درست را در زندگی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: روایت‌های متعددی شده است از خانواده‌های معظم شهدا که حضور ملموس آن‌ها را در زندگی خود احساس کرده‌اند. کتابی هم منتشر شده است که در آن شاهدینی حضور شهدا را در زندگی خود روایت کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم ضمن آرزوی توفیق برای قهرمان کاراته جهان با اهدای لوح تقدیر از مهراب عنایتی و همسرش تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

طلایی که با توسل به شهید مفقودالاثر به دست آمد

محراب عنایتی قهرمان کاراته جهان، در این مراسم با اشاره به علت اهدای مدال طلای جهانی خود به خانواده شهید سید قربان بذرگری گفت: در مسابقات جهانی کاراته جهانی نذر کرده بودم که اگر مدال طلای جهانی را کسب کنم آن را به شهید گمنام اهدا کنم، اما در نهایت این مدال را به خانواده شهید مفقودالاثری اهدا کردم. گرفتن مدال طلا برایم مهم بود، زیرا سرود ملی ایران در عرصه بین‌المللی پخش می‌شود و پرچم مقدس جمهوری اسلامی به اهتزاز در می‌آید.

وی ادامه داد: قبل از مسابقات جهانی با خود قرار گذاشتم اگر مدال کسب کنم آن را تقدیم شهیدی مفقودالاثر کنم و در فینال مسابقات در حالی که تا ۱۰ ثانیه آخر ۲ امتیاز از حریف خود عقب بودم نیت خود به ذهنم خطور کرد و انگیزه مضاعفی پیدا کردم و در پایان با ۴ امتیاز اختلاف و قهرمانی، مدال طلا را به دست آوردم.

عنایتی ابراز داشت: هرگاه خواستم‌ نیت خود را عملی کنم مانعی ایجاد می‌شد، انگار شهید خاص مدنظر من هنوز پیدا نشده بود، از اینکه چند سال نتوانسته بودم دین خود را ادا کنم خیلی ناراحت بودم تا اینکه در سال ۱۴۰۰ با خانواده شهیدی از سلسله سادات و ذریه حضرت زهرا (س) و مفقودالاثر با شرایطی خاص آشنا شدم و خداوند کمک کرد تا بتوانم مدال طلایم را به صاحب اصلی آن تقدیم کنم.

وی افزود: قهرمانان اصلی شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آنان هستند که زینب‌وار سبب عزت ایران اسلامی شدند.

این قهرمان جهان انگیزه خود را از این اقدام ادای دین به مادران شهدا دانست و گفت: روزی که قرار بود مدال در مراسمی با حضور فرماندهان ارتش و خانواده‌های معظم شهدا به خانواده این شهید اهدا شود، آنچنان اشک شوقی ریختم که تمام حضار سالن نیز اشک ریختند.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اهدای جایزه رئیس بنیاد شهید خانواده شهید کاراته جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: به تازگی هویت هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس مشخص شده که از این هشت شهید، هفت شهید گمنام در فارس به خاک سپرده شده بودند که نام این شهدا به سپاه استان‌های مربوطه اعلام شده است.

رییس امور ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه هویت این شهدا از طریق تطبیق دی ان ای آنها با خانواده‌شان مشخص شده خاطرنشان کرد: دو شهید از این شهدا مربوط به استان کرمان است که یکی از آنها در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم بیان کرد: پیکر دو شهید دیگری که در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده‌اند نیز مربوط به خانواده‌هایی در استان‌های تهران و زنجان است.

وی افزود: پیکر شهید مدفون در سپیدان مربوط به خانواده‌ای از قم و پیکر شهید مدفون در جهرم نیز مربوط به خانواده‌ای در تهران است و یک شهید دیگر مربوط به استان گلستان بوده که در شیراز دفن شده است که پیکر این شهدا از سال ۱۳۸۴ در استان فارس خاکسپاری شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در ادامه گفت: سال گذشته از ۱۱۳ شهید گمنام و مفقودالاثر مدفون در فارس نمونه دی ان ای گرفته شد و فرایند تشخیص هویت جهت تطبیق دی ان‌ای این شهدا با دی ان‌ای گرفته شده از خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد.

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس گفت: در جمع شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سید علاءالدین اسدپور اهل یکی از روستاهای شهرستان زرقان نیز که بیست و سوم خردادماه هزار و سیصد و شصت و هفت در تک شلمچه به شهادت رسیده از طریق پلاک وی مشخص شده و پیکر وی همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است.

وی افزود: پیکر این شهید گرانقدر ساعت هفت صبح فردا چهارشنبه وارد شیراز خواهد شد و روز شنبه ۱۵ اردیبهشت هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهیدپرور استان فارس تشییع خواهد شد.

کد خبر 6092917

دیگر خبرها

  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • فیلم/شمسایی قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا کرد
  • شمسایی: قهرمانی آسیا را به «شهید غیرت» اهدا می کنم + ویدئو
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود