Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:49:54 GMT

ساخت و ساز در پارک جنگلی یاسوج ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۶۹۵۶

ساخت و ساز در پارک جنگلی یاسوج ممنوع شد

گروه استان‌ها_معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجازه دهیم پارک جنگلی شکل طبیعی خود را حفظ کند و با ساخت و سازها آن را تخریب نکنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست کارگروه امور زیربنایی با بیان اینکه همه مدیران موافق توسعه استان هستند، اظهار داشت: بحث و مجادله ما و مدیران در جلسات با هدف برگزاری بهتر اقدامات دستگاه‌ها و جلوگیری از تکرار خطاهای گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بررسی اراضی واگذار شده در 20 سال اخیر برای ایجاد طرح‌های صنعتی، تولیدی و گردشگری، عنوان کرد: از میان 82 طرح حوزه گردشگری 42 طرح باید تعیین تکلیف شود و آنهایی که در این مدت هیچ کاری انجام ندادند یا پیشرفت فیزیکی کمتری دارند خلع ید شوند.

حاجی زاده بیان کرد: سازمان صمت به عنوان دومین دستگاه در واگذاری اراضی به متقاضیان است که از سال 80 تاکنون 162 طرح واگذار کرده که 100 مورد آن فعال و 62 طرح دیگر معادل 40 درصد غیرفعال بوده که باید تعیین تکلیف شود،ضمن اینکه در نشست آینده، جهاد کشاورزی از واگذاری اراضی به متقاضیان و میزان پیشرفت طرح‌ها گزارش ارائه دهد.

وی عنوان کرد: اگر اراضی واگذار شده حوزه صنعت دنبال و طرح به نتیجه می‌رسید مشکلات کنونی را شاهد نبودیم به همین دلیل شروع به بررسی و جراحی کرده‌ایم که اراضی که کاری انجام نشده به بیت‌المال بازگردد.

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به نظم‌دهی به کمیسیون‌های حوزه عمرانی افزود: در این کمیسیون‌ها به راحتی هر طرحی را مصوب نمی‌کنیم البته خیلی راحت هم طرحی را رد نمی‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انحراف در واگذاری اراضی نسبت به گذشته کمتر شده، افزود: نهایت دقت و حساسیت را در واگذاری اراضی صورت می‌گیرد.

حاجی‌ زاده با اشاره به اینکه مدیران تفکر توسعه استان را با در نظر گرفتن سند آمایش سرزمین داشته باشند، گفت: طرح جامع شهر دهدشت تا اواخر هفته آینده از طریق راه و شهرسازی به شهرستان اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تفضیلی شهرهای دیشموک و سوق هر چه سریعتر آماده شود، گفت: تعامل میان مدیران منجر به توسعه استان می‌شود لذا هیچ دستگاهی حق ندارد پروژه عام‌المنفعه مردم را مگر با اجازه کارگروه تعطیل کند.

وی در خصوص ضرب‌الاجل سه روزه تعیین تکلیف وضعیت پارک جنگلی افزود: با هرگونه ساخت و ساز در پارک جنگلی یاسوج مخالف هستیم، دستگاه‌‌هایی که اراضی پارک جنگلی را گرفته‌اند خلع ید شوند.

حاجی زاده د همچنین در خصوص واگذاری اراضی دولت برای ساخت واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: 56 هزار نفر در طرح نهضت ملی برای خانه‌دار شدن نام‌نویسی کردند اما با مشکل زمین در یاسوج مواجه هستیم، می‌ خواهیم زمینی به مساحت 1.86 هکتار را به محدوده شهر یاسوج الحاق کنیم اما با مخالف دستگاه‌های متولی مواجه شده‌ایم این در صورتی است که دستگاه دیگری در همین زمین تابلو زده و می‌خواهد برای خودشان سایت احداث کنند اگر زمین برای طرح نهضت ملی نیست برای سایر دستگاه‌ها هم وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهم بودن کارگروه امور زیربنایی گفت: در واگذاری اراضی نهایت دقت صورت گیرد قرار نیست به خاطر ایجاد اشتغال از منابع ملی و محیط زیست غافل شویم.

تداوم برخورد قضایی با ساخت و سازهای لاکچری/ ویلای 4 هزار متری رئیس سابق شورای شهر باغستان تخریب شد + فیلمبرنامه‌های روز اصفهان با نگاه ملی برگزار شود/ساخت و سازهای بلند و زمخت آفت "نصف جهان" استواکنش زاکانی به حمله متخلفان ساخت و ساز غیرقانونی به شهردار ناحیه 3 منطقه 19

علی شهابی نسب افزود: مخالفتی با ایجاد اشتغال نداریم اما منابع و محیط زیست را نباید تخریب کنیم.

انتهای پیام/542/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد واگذاری اراضی پارک جنگلی حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است

آرش صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  رشد جمعیت  در شهر جدید پرند رو به افزایش است بنابراین تامین زیرساخت ها و خدمات روبنایی در این شهرها ضروری است گفت: جمعیت پرند از ۳۵۰ هزار نفر رد شده است و جمعیت ۳۷هزار نفری دانش آموز داریم و  این آمارها نشان می دهد جمعیت پرند به ۴۰۰ هزار نفر نزدیک است. 

وی افزود:  ۷ مدرسه در سال ۱۴۰۲ تحویل آموزش و پرورش داده ایم و سه مدرسه در دست ساخت داریم.

صیادی بیان کرد: بیمارستان دولتی در شهر جدید پرند وجود نداشت که بعد از پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان را گرفته ایم و تا ابتدای خرداد ماه کلنگ ساخت بیمارستان دولتی که به صورت مشارکتی ساخته می شود زده خواهد شد.

صیادی با بیان اینکه  ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن  از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن  تا اسفند ماه سال گذشته  پیش بینی کرده  بودیم  گفت:   با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته و با تاکید وزیر راه وشهرسازی مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های اراضی  برای ساخت نهضت ملی مسکن ۳هزار واحد افزایش یافت و به  ۳۳هزار و  ۵۰۰ رسانده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه  محدودیت جدی در بحث زمین داریم و ۱۳۰۰ هکتار اراضی نیاز داریم گفت: ۵۰ هزار متقاضی هنوز  اراضی برای آنها تامین نشده است و اگر شهرک اعتمادیه ساخته شود ۱۰ هزار متقاضی جایگذاری می شود اما هنوز  برای ۴۰ هزار متقاضی اراضی تامین نشده است.

وی تاکید کرد: تلاش دولت آن است که ساخت مسکن با کمترین هزینه ها صورت گیرد به طوری که قیمت زمین  را به حداقل ممکن رسانده  ایم و پروژه ۴هزار واحدی را که خرداد ماه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد  با متری ۱۰ میلیون تومان ساخته شده است و تقریبا یک خانه ۷۰ تا۸۰ متری حدود یک میلیارد و ۲۰۰ تا یک میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان تمام می شود.

صیادی اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه ها در پروژه های نهضت ملی مسکن تعدیل قیمت می خورد و قیمت تمام شده قطعا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت عمران پرند توضیح داد: ۴هزار واحد نهضت ملی مسکن آماده افتتاح است که میانگین ساخت هر واحد حدود ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع است که قیمت تمام شده آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تا کنون ۱۱هزار و۲۰۰ واحد مسکونی تحویل متقاضیان شده است و در برنامه است که ۴هزار واحد حداکثر تا دو ماه آینده و ۵هزار واحد دیگر تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

صیادی در خصوص دو خطه کردن مترو پرند گفت: دو خطه کردن مترو پرند در دستور کار بوده که به دلیل داشتن معارض سنگین به تعویق افتاده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • دلیل مهدی چمران برای ساخت مسجد در تمام پارک‌های تهران | فیلم
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود