Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاد امسال با یک غرفه در شبستان و یک کتابخانه سیار در محوطه باز نمایشگاه کتاب حاضر خواهد شد. همچنین امسال یک ایستگاه اهدای کتاب به مناطق محروم در نمایشگاه مستقر می‌شود.

به گزارش مشرق، هادی آشتیانی، مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امسال با یک غرفه مجزا که در داخل شبستان و در ابتدای ورودی اصلی نمایشگاه کتاب تهران قرار دارد و همچنین یک کتابخانه سیار در محوطه باز نمایشگاه کتاب، آماده استقبال از مخاطبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره حضور کتابخانه سیار در محوطه باز سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: در کتابخانه سیار مباحثی مانند قصه‌گویی، کتاب‌سازی برای کودکان، برگزاری کارگاه نقاشی نقاشی برای کودکان زیر هفت سال و عروسک‌گردانی دنبال خواهد شد.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره فعالیت‌های جنبی نهاد که در داخل شبستان قرار دارد، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری موسسه خانه وکتاب و ادبیات ایران شش نشست تخصصی را در حوزه آموزشی، فرهنگی و ترویجی در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار خواهد کرد.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با اشاره به دیدار با شاعران فارسی زبان و رونمایی از کتاب‌های منتخب در طول نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: از جمله کتاب‌هایی که در طول نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد، کتاب «لاله‌های دشت برچی» است که با حضور شاعران افغانستانی و کارشناسان شورای ادبی نهاد برگزار می‌شود.

مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  گفت: برگزاری نشست تخصصی معرفی کتاب ویژه خبرنگاران حوزه کتاب رسانه‌ها، هم از دیگر برنامه‌های غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب خواهد بود.

 آشتیانی با اشاره به روز بزرگداشت فردوسی در 25 اردیبهشت ماه عنوان کرد: در روز بزرگداشت فردوسی، پوستر این چند کتاب؛ به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر ایرانی با حضور نویسندگان کتاب‌ها و طراح پوستر، در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی و سیار اکثر شهرهای بزرگ و مراکز استانی در کشور گفت: همزمان با برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عضویت در کتابخانه‌های عمومی و سیار کشور رایگان خواهد بود.

 جمع‌آوری کتاب برای کتابخانه‌های مناطق محروم 

آشتیانی با اشاره به دایرشدن ایستگاه اهدای کتاب در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف جمع‌آوری کتاب برای کتابخانه‌های مناطق محروم اقدام به استقرار ایستگاه اهدای کتاب در نمایشگاه کتاب تهران کرده است.

وی همچنین از برگزاری رویداد «کتاب‌بازی» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی بیشتر کاربران بازی‌های ویدئویی با مفاهیم و اطلاعات عمومی و کاربردی با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در طول نمایشگاه کتاب خبر داد.

آشتیانی درباره برنامه‌های دیگر غرفه نهاد اظهار کرد: بحث جمع‌خوانی کتاب« برای مدیران» با دعوت از مسئولان کشوری و خواندن بخشی از این کتاب که شامل مجموعه رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مدیران است و از سوی انتشارات سروش منتشر شده است؛ از دیگر برنامه‌های غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

 مدیر کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف نمایش و معرفی خدمات، تبادل نظر و مذاکره با ناشران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و کتاب وارد نمایشگاه کتاب تهران می‌شود.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21تا 31 اردیبهشت‌ماه در دو بخش حضوری در مصلای امام‌خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

منبع: ایبنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت نمایشگاه کتاب تهران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نهاد کتابخانه های عمومی کشور نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه کتاب تهران کتابخانه سیار غرفه نهاد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 در مصلای امام خمینی(ره) با شعار «بخوانیم و بسازیم» افتتاح خواهد شد، تلاش شده که همه ناشران کشورمان که شرایط حضور را دارند در نمایشگاه امکان حضور حداکثری داشته باشند، بنابراین همه ناشران ثبت‌نام‌کننده در نمایشگاه کتاب حضور خواهند داشت، تلاش داریم نمایشگاهی قدرتمند تشکیل شود.

اعتبار بن دانشجویی افزایش خواهد یافت

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره افزایش اعتبار بن‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب با توجه به تورم سالانه توضیح داد: تلاش داریم امکان بهره‌مندی دانشجویان و طلاب را از یارانه خرید افزایش دهیم، جزئیات رقم اعتبار اعلام خواهد شد، اما در صدد تامین منابع هستیم. 

سیلی ایران به اسرائیل و عدم حضور هندی‌ها

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگر درباره مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب و نهایی شدن «یمن» ابراز داشت: کشور «هند» طبق مذاکراتی که از سال گذشته داشتیم حضورش در نمایشگاه کتاب قطعی بود، در سفر ما به هند هم این مساله مورد تاکید قرار گرفت و گروه هندی در فروردین ماه به ایران آمد و محل نمایشگاه و حضور ناشران و اسکان شخصیت‌های فرهنگی هندی مورد توافق قرار گرفت، اما با اتفاقاتی که در منطقه رخ داد و تعرض رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه و پاسخ ایران به این تجاوز در آن ایام، دولت هند سفر اتباع هندی را با محدودیت اعلام کرد تا شرایط تنش‌زای منطقه فروکش کند، هنوز محدودیت برداشته نشده است، ما در هفته گذشته و در اردیبهشت‌ماه تصمیم داشتیم حضور هندی‌ها را منتفی اعلام کنیم، اما سفیر هند با حضور در دفتر ما تقاضای مهلت کرد، از سویی با توجه به تلاش حداکثری تا روز گذشته این اتفاق رخ نداد و با توجه به زمان کم تا برگزاری نمایشگاه کتاب، ما حضور «هند» را منتفی اعلام کردیم، بنابراین حضور هند را به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه سال جاری نخواهیم داشت.

نام «کشور» یا «شهر» مهمان ویژه نمایشگاه هنوز قطعی نشده است

رئیس نمایشگاه کتاب تهران حضور کشوری به عنوان مهمان ویژه را به جای «هند» قطعی ندانست و گفت: حتما شهر یا کشور جایگزین را خواهیم داشت، بین کشورهای منطقه در حال ارزیابی هستیم تا کشور مناسب حضور اعلام شود، هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده و در حال مذاکره با کشورهای همسایه هستیم.

انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم

وی در پایان درباره وضعیت خاص منطقه و سیلی محکم ایران به تجاوز اسرائیل و تائیر آن بر نمایشگاه کتاب گفت: ما هیچ انصرافی از سوی ناشران خارجی برای عدم حضور در نمایشگاه کتاب نداشتیم، امیدواریم امسال بخش ناشران خارجی پر رونق تر هم برگزار شود.

این گزارش در خاتمه اضافه می‌کند، روز گذشته علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب که اغلب اخبار را در شبکه ایکس(توئیتر) منتشر می‌کند، با اننتشار پیامی، از جایگزینی «یمن» به جای «هند» برا ی حضور در نمایشگاه کتاب تهران، به‌عنوان مهمان ویژه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه