Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:10:31 GMT

سفیر ایتالیا: به احیای برجام امیدوار هستیم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۷۵۱۲

سفیر ایتالیا: به احیای برجام امیدوار هستیم

«جوزپه پرونه» روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در گذشته ایتالیا شریک نخست جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اروپا بود، گفت: به دنبال رفع شرایط فعلی و برداشتن تحریم‌ها برای گسترش تجارت با ایران و توسعه سرمایه گذاری آمادگی داریم.

او می گوید:ایتالیا می‌تواند در ایجاد تکنولوژی ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و بهره وری محصولات تولید شده تجارب خود را به جمهوری اسلامی ایران منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران گفت:علاقه مندیم تا با برخی از استان‌های دارای ویژگی‌های خاص گردشگری همکاری فرهنگی و گردشگری مشترک داشته باشیم.

او آذربایجان‌غربی را دارای پتانسیل‌های ویژه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: به اهمیت تاریخی و جغرافیایی آذربایجان‌غربی به خوبی واقف هستیم.

«پرونه» تنوع دینی، قومی و مذهبی آذربایجان‌غربی را یک ظرفیت بی نظیر اقتصادی دانست  و گفت: این استان به عنوان یک الگوی همزیستی مسالمت آمیز الگویی در سطح جهانی است.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور سفیر ایتالیا در استان‌های مختلف کشورمان، گفت: این حضور سبب شناخت لازم از پتانسیل‌های منطقه در راستای افزایش همکاری‌ها است.

محمدصادق معتمدیان روابط ایتالیا با ایران را دارای ریشه تاریخی دانست و گفت: در گذشته همکاری‌های خوبی با ایتالیا در حوزه علمی و اقتصادی صورت گرفته که امیدواریم با بهبود شرایط این روابط گسترش یابد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: میزان مبادلات با توجه به شرایط همکاری به هیچ وجه قابل قبول نیست و نیازمند یک بازنگری است.

وی با تشریح موقعیت جغرافیایی آذربایجان‌غربی و هم مرزی این استان با سه کشور یادآور شد: آذربایجان‌غربی شاه راه ارتباطی بین المللی و دروازه آسیا به اروپا محسوب می‌شود.

معتمدیان توسعه گردشگری را از اولویت‌های دولت ایران دانست و تاکید کرد: ایران یکی از آزادترین کشورها در به رسمیت شمردن ادیان الهی، مذاهب و قومیت‌ها است.

او گفت: سیاست‌های کشورهای منطقه در به رسمیت شناختن اقوام، مذاهب و احترام به ادیان الهی در مقابل آزادی موجود در جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

معتمدیان گفت: امنیت پایدار ایران، مردم محور است؛ روستاهای سراسر کشور به عنوان مرزبانان کشور عمل می‌کنند که این امر، نشان از عرق ملی آنها است.

معتمدیان  گفت: ۳۸ درصد شمس طلای کشور در آذربایجان‌غربی استخراج می‌شود و این استان بزرگترین معادن تیتانیوم خاورمیانه را دارد در همین راستا نیز تحقق برنامه دولت برای رشد اقتصادی ۹ درصدی با محوریت معادن دنبال می‌شود./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: سفیر ایتالیا احیای برجام آذربایجان غربی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور

تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد تیراندازی کشور در مجموعه آزادی تهران خوش درخشیده و موفق به کسب چندین مقام اول تا سوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، تیراندازان آذربایجان‌غربی در مرحله نخست رقابت‌های آزاد تیراندازی کشور خوش درخشیدند.

در این راستا در رده سنی جوانان و در رقابت‌های تفنگ بانوان ساینا تیموری به مقام دوم رسید.

در رقابت‌های تپانچه بانوان در رده سنی جوانان همچنین دنیا ارشدنیا و اسرا رمضانی به ترتیب به رتبه‌های اول و دوم دست یافتند.

آیسان منصور نیز در رده سنی بزرگسالان و در رقابت‌های تفنگ بانوان مقام دومی را کسب کرد.

در رقابت‌های تفنگ آقایان در رده سنی جوانان نیز آتیلا محمدرضایی توانست رتبه سوم رقابت‌ها را به نام خود ثبت کند.

به گزارش ایمنا، مرحله نخست مسابقات آزاد تیراندازی در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.

کد خبر 750478

دیگر خبرها

  • نواحی غربی کشور ۱۷ اردیبهشت ماه بارانی می‌شود
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور