Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان انرژی گفت: هدف ما این است در حوزه‌های راهبردی به دستاوردهای مهمی برسیم که دشمنان مخالف آن هستند و بر تراز علمی و اقتدار ایران اسلامی بیفزاییم و امروز در حوزه آب‌سنگین دانشمندان ما حرف‌هایی برای گفتن دارند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا/ محمد اسلامی معاون رئیس جمهور در سمینار تخصصی «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با اشاره به نقش فناوری هسته‌ای در تأمین سلامت مردم گفت: وظیفه سازمان انرژی اتمی در گستره نامحدود برای حرکت علمی و پژوهشی در حوزه سلامت، امروز پررنگ‌تر از گذشته می‌باشد  و سلامت عموم مردم یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت این سازمان در مسیر تحقق اهداف صنعت هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص فعالیت این سازمان در حوزه پزشکی هسته‌ای گام‌های روبه‌جلو و مثبتی برداشته‌ایم که یکی از این اقدامات  راه‌اندازی مرکز کیت غربالگری نوزادان بود؛ دشمنان در بحث آب‌سنگین هجمه سنگینی علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران ایجاد کردند و  می‌خواستند که ایران در این حوزه فعالیتی نداشته باشد. خوشبختانه توانستیم بدون توجه به فشار غربی‌ها، حرکت روبه‌جلو در مسیر دستیابی به آب‌سنگین و مشتقات آن را ادامه دهیم و امروز در حوزه آب‌سنگین دانشمندان ما حرف‌هایی برای گفتن دارند.

وی درباره بهره‌برداری از آب‌سنگین در کشور گفت: آب‌سنگین یک دروازه ورودی بسیار بزرگ و مهم در فرایند مهندسی مولکولی و اتمی است که مشتقات آن می‌تواند دستاوردهای بزرگی در بخش سلامت و صنعت داخلی فراهم کند. آن‌ها نمی‌خواهند کشور ما با ایجاد ظرفیت‌های علمی و فنی راهبردی در جمع قدرت‌های جهان قرار بگیرد.

اسلامی درباره فعالیت‌های دانشمندان صنعت هسته‌ای در حوزه‌های سلامت، صنعت، کشاورزی و کاربرد پرتوها خاطرنشان کرد: ما امکانات کامل چرخه سوخت هسته‌ای را در اختیار داریم و با ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی که ایجاد کردیم در خدمت سلامت بشریت و مردم حرکت می‌کنیم. ما 50 نوع رادیو دارو را در بخش تشخیص، تسکین و درمان در اختیار مراکز درمانی قرار داده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور افزود: هدف ما این است در حوزه‌های راهبردی به دستاوردهای مهمی برسیم که دشمنان مخالف آن هستند و بر تراز علمی و اقتدار ایران اسلامی بیفزاییم.

وی با اشاره به حرکت پرشتاب و تحقیقات علمی و  نتیجه گرا پژوهشگران صنعت هسته‌ای در بخش‌های  مختلف تصریح کرد: امروز چه از طریق راکتور یا از طریق شتاب‌دهنده‌ها، ایزوتوپ‌هایی که باید به آن‌ها برسیم و ظرفیت‌های صنعتی که لازم است داشته باشیم را باید ایجاد کنیم. ما باید بیشترین سهم را از تولیدات رادیودارویی که بتواند مستقیم بر سلول سرطانی تأثیر بگذارد، داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به رنج بیماران سرطانی و اقدامات سازمان انرژی اتمی در کاهش درد و عذاب این بیماران پرداخت و اظهار داشت: ما در بخش درمانی به سمتی حرکت می‌کنیم که بتوانیم با رادیوداروها و درمان سلول‌های درگیر عوارض جانبی را به حداقل برسانیم. 210 مرکز پزشکی از محصولات و رادیوداروهای ما استفاده می‌کنند و تعدادی دیگر از رادیوداروهای جدید را در دست پژوهش و اقدام داریم.

مهندس اسلامی در پایان سخنان خود به موضوع اقدامات سازمان در حوزه جت پلاسمای سرد که در درمان سرطان استفاده می‌شود اشاره کرد و گفت: اقدام مهمی دیگری که شروع کردیم و مردم ما اثرات مثبت آن را در آینده نزدیک خواهند دید، موضوع جت پلاسمای سرد است. این فنّاوری و دستاورد بزرگ که برای قسمت‌های مختلف بدن به خصوص گردن به بالا استفاده می‌شود؛ مستقیماً سلول سرطانی را مورد هدف قرار داده و رنج سنگین بیماران سرطانی را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. همچنین اولین کلینیک درمان زخم بیماران دیابتی با استفاده از پلاسماتراپی را راه‌اندازی می‌کنیم.

گفتنی است؛ سمینار تخصصی «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با همکاری پژوهشکده هماتولوژی، آنکولوژی و سل‌تراپی و شرکت پارس ایزوتوپ با حضور جمعی از متخصصین پزشکی هسته‌ای و آنکولوژیست‌های مطرح ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این سمینار آشنایی آنکولوژیست‌ها با رادیوداروها و استفاده از آن‌ها در تشخیص و درمان سرطان بود تا از کاربرد آن‌ها در تشخیص و درمان انواع سرطان بهره‌مند شوند.

/انتهای پیام

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تشخیص و درمان درمان سرطان آب سنگین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رسول خزینی اظهار داشت  : پوشش درمان کلیه  بیمه شدگان صندوق  روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت ایران و همچنین  پوشش بیمه  درمان بیمه شدگان مشمول 5 دهک اول درآمدی صندوق بیمه سلامت  همگانی ایرانیان در سال 1403 بصورت متمرکز در سامانه های الکترونیک این سازمان بصورت گروهی و غیر حضوری تمدید اعتبار گردید .
این مقام مسئول افزود : بیمه شدگان می توانند جهت اطلاع از اعتبار پوشش بیمه درمان خود از طریق سرشماری # 1666* اقدام نمایند .

 وی افزود:  متقاضیان پوشش بیمه درمان مشمول دهک های 6 تا 9 نیز جهت برخورداری از تخفیفات قابل توجه دولت محترم در پرداخت حق بیمه درمان ، میتوانند از طریق  سامانه  خدمات غیر حضوری به آدرس اینترنتی csp.ihio.gov.ir  مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار بیمه نامه خود اقدام و از خدمات بیمه ای این سازمان برخوردار گردند . 
  
رئیس اداره بیمه گری و درآمد تصریح کرد  : بیمه شدگانی که به خدمات غیر حضوری این سازمان را دسترسی ندارند ، می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد جهت تمدید اعتبار و و بهره مندی از خدمات بیمه ای این سازمان اقدام نمایند .

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند