Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استان لرستان در اولین روز اجرای طرح اصلاح ارز ترحیحی در دولت سیزدهم علی‌رغم هیجان کاذب خرید بیش از نیاز روزی آرام و بدون مشکل را پشت سر نهاد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، دولت سیزدهم روز گذشته در یکی از تازه‌ترین اقدامات خود اجرای طرح اصلاح ارزی به‌منظور اجرای عدالت در توزیع نظام یارانه‌ها و اصلاح ساختار اقتصادی کشور را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح اصلاح ارزی که بنا به گفته مسئولان به نفع 6 دهک اول جامعه خواهد بود در استان لرستان نیز که تقریباً یکی از استان‌های کمتر برخوردار کشور محسوب می‌شود به‌صورت هم‌زمان اجرا شد.

مردم لرستان با قابل برداشت‌بودن مرحله اول یارانه‌های پرداختی جدید دولت از همان ساعات آغازین امروز با حضور در فروشگاه‌ها و مراکز خرید نسبت به ذخیره‌سازی موادغذایی مورد نیاز خانواده به‌ویژه اقلامی همچون مرغ و روغن که ارز ترجیحی از روی قیمت آن‌ها برداشته شده بود اقدام کردند.

گرچه این اقدام ذخیره‌سازی و خرید بیش از نیاز خانوار، اقدامی از سر هیجان کاذب ناشی از برخی اخبار غلط فضای مجازی بود، اما استان لرستان روز تقریباً آرامی را پشت سر نهاد.

صف‌های طولانی برای خرید

در اکثر شهرهای لرستان صف‌های طویلی از مردم برای خرید مرغ و روغن در مراکز عرضه این اقلام کشیده شده بود و بسیاری بیش از نیاز خانوار خود اقدام به خرید می‌کردند.

خرید هیجانی و بیش از نیاز مردم علی‌رغم اینکه ستادهای تنظیم بازار شهرستان‌ها در چندین مرحله مرغ گرم را به بازارهای تزریق می‌کردند، باعث شد برخی از خانوارها نتوانند مرغ مورد نیاز واقعی خود را خریداری نمایند.

بسیاری از فروشگاه‌های شهرها از همان ساعات آغازین امروز با اتمام روغن جامد و مایع خوراکی مواجه شدند و قفسه‌های این اقلام در فروشگاه‌ها خالی شد. تقریباً در اغلب فروشگاه‌ها در سطح شهرها مملو از خودرو‌هایی بود که اقلام خریداری‌شده را که غالباً مرغ، روغن، برنج و ماکارونی بود را ذخیره‌سازی می‌کردند.

هرچند هیجان کاذب باعث شلوغ‌شدن فروشگاه‌ها و تشکیل صف‌های طویل در برخی از شهرهای این استان شد، اما لرستان روز آرام و بدون مشکلی را سپری کرد.

گفت‌وگوهای مردم لرستان در گروه‌های مجازی حاکی از رضایت مردم طبقه متوسط به پایین جامعه داشت و مردم این استان از اجرای این طرح در روز نخست رضایت داشتند و معتقد بودند که این اقدام دولت به نفع طبقه متوسط و محروم جامعه است.

کمبود کالاهای اساسی در استان لرستان وجود ندارد

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز عصر امروز در جلسه در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به مردم این استان اطمینان خاطر می‌دهم که هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی و مورد نیاز در لرستان وجود ندارد.

وی در رابطه با تحول اقتصادی کشور افزود: در تحول اقتصادی جدید کشور رقم یارانه‌ای که برای دهک‌های یک تا 9 در نظر گرفته شده است، این امکان را برای مردم به‌وجود می‌آورد که یک سبد کالای رایگان در اختیار آنان قرار داده شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: به مردم اطمینان خاطر می‌دهم هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی و مورد نیاز مردم در استان لرستان وجود ندارد و ضرورتی ندارد با هجوم به فروشگاه‌ها سبب افزایش تقاضا نسبت به عرضه شویم.

استان مازندران فردای اصلاح ارز ترجیحی| برخی اقلام در فروشگاه‌ها کمیاب شد / نقص مدیریتی مشهود است / نقره داغ شدن محتکراناستان خراسان جنوبی فردای اصلاح ارز ترجیحی| سایه سنگین رفتار هیجانی مردم بر بازار/ برخی اقلام در سطح بازار اشباع شده استاستان سیستان و بلوچستان فردای اصلاح ارز ترجیحی| شرایط بازار با وجود افزایش قابل توجه تقاضا آرام است

وی بیان کرد: تصمیم دولت علی‌رغم اینکه یک تحول و جراحی اقتصادی سخت قلمداد می‌شود از نظر بنده یک جراحی شیرین است که این لذت را مردم به‌ویژه دهک‌های پایین احساس می‌کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان لرستان بیش از نیاز فروشگاه ها مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد

رئیس قوه قضاییه در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان گفت:همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکار‌ی با دیگر قوا درحال اصلاح است.

وی گفت: برخی نهاد‌های حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهندو موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.

رئیس قوه قضاییه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قرارداد‌های ضعیف است؛ همه قرارداد‌ها از جمله قرارداد‌های دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قرارداد‌ها نیز تغییر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • استقبال خانوارهای استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه
  • ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد