Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@14:29:14 GMT

افزايش کيفيت ماسک ها با نانو الياف

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۹۰۳۹

خبرگزاری آریا- ساخت ماسک‌هایی با قابلیت نانوالیاف، از کاربران در برابر آلاینده‌های مضر صنعتی یا شهری محافظت می‌کند
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کاربرد این محصول در صنایع پرآلاینده و شهر‌های آلوده دنیا است. این ماسک‌ها با توجه به اهمیت و کاربری فراوانشان، به شکلی بومی در کشور تولید و به بازار عرضه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت عمده این محصولات با انواع خارجی آن‌ها در نوع پلیمر به کار رفته برای ساخت نانوالیاف و طراحی قالب ماسک است.
ماسک‌های صنعتی تاشو، کاسه‌ای، همچنین فیلتر ماسک‌های کارتریج دار که با استفاده از نانوالیاف در ساخت فیلتر این ماسک‌ها، راندمان حداکثری در برابر آلاینده‌ها دارند. این محصول توسط شرکتی دانش بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده است.
قیمت ماسک نانوالیاف نانوپاک تقریبا معادل یک ششم محصول مشابه خارجی است. به صورت تخمینی 20 میلیون عدد ماسک به صورت سالیانه در کشور مصرف می‌شود که توان تولید فعلی مجموعه نانوتارپاک 30 درصد این مقدار است.
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در هر دقیقه 13 نفر در اثر آلودگی هوا می‌میرند و اهمیت این محصول در محافظت حداکثری از کاربر در برابر آلاینده‌های مضر صنعتی و یا شهری است. یکی از عمده‌ترین مصارف کاربردی نانوالیاف استفاده از آن به عنوان یک لایه فیلتر قوی برای تقویت خواص فیلتراسیون فیلتر‌ها و ماسک‌های محافظ در برابر آلاینده‌های بسیار ریز است.
به کارگیری فناوری نانوالیاف در ساخت ماسک، طبق استاندارد EN149 ماسک صنعتی را در کلاس ماسک‌های FFP3 قرار می‌دهد که پیش از این در کشور تولید نمی‌شد. این شرکت تولیدکننده انواع ماسک‌های بهداشتی نانو الیاف ویژه آرایشگر، ماسک نانو الیاف عمومی، ماسک نانوالیاف کودک و هم چنین ماسک‌های صنعتی 6 لایه نانوالیاف کربن و ماسک 7 لایه کربن اکتیو نانو لیفی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماسک برابر آلاینده ها ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایرانی شامگاه چهارشنبه در جلسه وبینار بررسی تامین ارز واحدهای صنعتی اردبیل اظهار کرد: برای تولید کننده واقعی در اردبیل امکانات فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی برای تهیه مواد اولیه، قطعات مصرفی و ماشین آلات در سال جهش تولید به ویژه تولید کالاهای صادراتی اداره کل صمت پیگیری و اقدامات لازم را به عمل می آورد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: برای رفع مشکلات احتمالی واحدهای صنعتی استان جلسات مستمری را برگزار می کنیم تا با برنامه ریزی و مشورت مسائل و مشکلات را حل کنیم.

ایرانی با تاکید بر تحقق ارتقای جهش صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: نشست صمیمی با صاحبان صنایع و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی استان در دستور کار است و با حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و همفکری مجموعه صنعت، معدن و تجارت با بخش خصوصی برای گسترش تولیدات و افزایش اشتغال پایدار و توسعه صادرات تلاش می کنیم.

وی با اشاره بر تلاش و برنامه ریزی مدون مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان، برای توسعه فعالیت‌های تولیدی صنعتی و تجاری گفت: به صورت هفتگی با تشکیل کارگروه تسهیل و برگزاری نشست های صمیمی با مدیران واحدهای تولیدی بازدید دوره ای و مستمراز واحدهای صنعتی و احصای مشکلات مجموعه های تولیدی به دنبال رفع موانع احتمالی تولید و تسهیل امر سرمایه گذاری در استان هستیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با افزایش میزان صادرات استان، میزان تخصیص ارز نیز افزایش خواهد یافت که مدیران واحدهای تولیدی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

کد خبر 6088175

دیگر خبرها

  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی