Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:44:27 GMT

ایجاد ٧ شهرک جدید صنعتی در فارس

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۰۰۲۳

ایجاد ٧ شهرک جدید صنعتی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی رسولیان در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان گفت: بیشترین اشتغالی که در دنیا و ایران ایجاد شده ناشی از صنایع کوچک بوده و مدل‌های موفقی در دنیا از جمله؛ آسیای شرقی، کره، چین و ترکیه که موجب توسعه تولید و اشتغال اجرا شده است.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور ادامه داد: اگر می‌خواهیم بنگاه‌های اقتصادی و اشتغال ایجاد شود، باید سنت‌هایی که وجود دارد را در قالب خوشه‌های صنعتی حمایت و تقویت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولیان خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها، اجرای خوشه‌های صنعتی است که مدل دینی آن اقتصاد مقاومتی و مدل بین‌المللی آن مباحثی است که در کشور‌های دیگر اجرایی شده است.

او اعلام کرد که ۴۰۰ استعداد برای خوشه‌های صنعتی در کشور شناسایی شده که ٢٠ خوشه آن مربوط به فارس از جمله مسقطی و فرش دستبافت است.

معاون وزیر صمت همچنین بیان کرد: پس از انجام یک کار مطالعاتی، تامین اعتبار خوشه حلوا ارده زرقان را تعریف خواهیم کرد.

رسولیان اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند در شهرک‌های صنعتی مشغول به کار شوند، می‌توانند عمده کار خود را از منازل با کارگاه‌های کوچک خانگی شروع کنند.

او ادامه داد: سال گذشته توانستیم بیش از ٨ هزار هکتار به اراضی صنعتی اضافه کنیم و تقاضا برای ایجاد صنعت در حال رشد است.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه توسعه و ایجاد ٧ شهرک جدید صنعتی در فارس در دست اقدام است، به ایجاد شهرک‌های خصوصی هم اشاره و عنوان کرد: نگاه وزیر صنعت حمایت از بخش خصوصی است و هر کجا توانمندی وجود باشد، آمادگی همکاری و صدور مجوز هستیم.

رسولیان خاطرنشان کرد: نهضت کارگاه سازی را در نقاط نقاضا محور از سال گذشته نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و ١٤٠٠ کارگاه تاکنون احداث یا در دست اجرا قرار گرفته است.

تسهیل صدور مجوز کسب و کار در راستای شعار سال

علی‌حسین رعیتی معاون روابط کار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان با بیان اینکه در سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده تلاش بر این بوده که زمینه رونق تولید و اشتغال ایجاد شود، اظهار کرد: صدور مجوز کسب و کار و تسهیل آن از اقدامات در حال انجام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

او با بیان اینکه صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شده تا کسانی که متقاضی هستند بتوانند به راحتی مجوز بگیرند، گفت: در حال حاضر زمان صدور مجوز یک روز بیشتر زمان نخواهد برد، بوروکراسی و فرایند اداری تولیدکنندگان را آزار می‌داد اما در حوزه وزارت کار این موانع به حداقل رسیده است.

رعیتی عنوان کرد: تسهیل شرایط به ویژه در مشاغل خانگی و جواز کارگاهی برای کمک و انگیزه کارگران تسهیل شده است و در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جواز کارگاهی صادر شده است و وزارت کار به دنبال این است که با اقداماتی سرمایه‌گذاری اجتماعی نظام را بیشتر کند.

رعیتی با بیان اینکه رفاه مردم سومین پروژه برای رفع فقر مورد توجه است که تلاش بر این با هم افزایی این موضوع پیش برود، عنوان کرد: مدیریت ۴۰۰ شرکت بزرگ کشور با وزارت کار است که برای ارتقای آنها تلاش گسترده شده تا این شرکت‌ها به سوددهی برسد و خدمات به جامعه هدف را بیشتر کند.

او اضافه کرد: در سال ۱۳ هزار حادثه ناشی از کار و ۸۰۰ نفر فوتی ناشی از این حوادث داریم و از تجارب دنیا برای حفظ و صیانت نیروی کار استفاده خواهیم کرد همچنین امنیت شغلی کارگران نیز مورد توجه بوده است تا دغدغه کارگران را کمتر کنیم.

انتهای خبر/خ

 

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون وزیر کار صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد

نیکویی رییس اورژانس استان گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.   این پایگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰ و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.   همچنین عملیات اجرایی ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده ای در شهرستان های بویراحمد و گچساران دیروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر جعفر میعاد فر ،رییس اورژانس کشور آغاز شد.   سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه های اورژانس جاده ای در ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد (جاده کمربندی)، روستای کوشک یا آب سپید ( جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان) و منطقه لیشتر شهرستان گچساران کلنگ زنی شده است.   امین نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده ای منطقه کوشک در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع با ۲۵ میلیارد ریال،پایگاه اورژانس جاده ای ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع، با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده ای منطقه لیشتر از توابع شهرستان گچساران هم در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کلنگ زنی شده است.   وی تاکید کرد: در مناطق کوشک و ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد پیش از این امدادگران در پایگاه های کانکسی و شرایط سختی مستقر بودند.
کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های مختلف و همچنین بازدیدهای میدانی از پایگاه های اورژانس از برنامه های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد