Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:34:19 GMT

۴۰۰ تن مرغ منجمد روز جمعه در مازندران توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۰۶۵۴

۴۰۰ تن مرغ منجمد روز جمعه در مازندران توزیع شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدجابر کریمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در راستای سیاست دولت سیزهم در اصلاح ارز ترجیحی و ایجاد آرامش روانی و ثبات در بازار و حذف رانت از برخی مجموعه های بازار ، تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز خانوارهای در استان اندیشیده شده و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از تدابیر از قبل اندیشیده شده را ذخیره سازی حدود چهار هزار و ۶۰۰ تن مرغ منجمد معرفی کرد و افزود : حدود یکهزار و ۲۰۰ تن از این میزان مرغ منجمد ذخیره شده برای توزیع در استان در این مرحله تدبیر شد که ۴۰۰ تن آن امروز در بازار توزیع می شود و بقیه هم بتدریج وارد بازار خواهد شد.

کریمی گفت : همچنین با این که پنجشنبه شب تعطیلی متداول کشتارگاه های استان بود ولی با هماهنگی های انجام شده ، تمامی آنها شیف شب را فعال و یکصد تن مرغ کشتار کردند که بخشی از آن در بازار داخل استان توزیع و بخشی هم به تهران ارسال می شود.

وی با تاکید بر این که مشکی در تامین مرغ مورد نیاز بازار استان وجود ندارد ، از شهروندان خواست تا هیچگونه نگرانی در این باره نداشته باشند.

مازندران طبق آمارهای رسمی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری دار که با تولید سالانه افزون بر ۲۱۰ هزار تن گوشت مرغ ، بیش از ۱۱ درصد نیاز کشور به این ماده پروتئینی را تامین می کند.

تامین روغن و دیگر کالاهای اساسی 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به دستور شب گذشته استاندار برای توزیع ۲ هزار تن روغن تولیدی یکی از شرکت های فعال در استان برای تامین نیاز بازار ، توضیح داد : برای تامین روغن هم از قبل تدابیر لازم با توجه به پیش بینی هایی که از بازار داشتیم اندیشیده شده و بیش از این میزان روغن برای بازار استان تامین شده است.

استانداری مازندران پنجشنبه شب پس از بازدید از کارخانه روغن غنچه دستور داد تا ۲ هزار تن روغن خوراکی این کارخانه تا صبح امروز جمعه وارد بازار استان شود.

سیدمحمود حسینی پور همچنین دستور داد تا کلیه مدیران دستگاه های اجرایی مسئول در توزیع این کالا به دست مصرف کننده، در شرکت غنچه مستقر باشند تا موجودی روغن این شرکت تا صبح جمعه به شکل صحیح و کامل به بازار تزریق شود.

طبق گزارش های رسمی ۱۱ کارخانه روغن کشی در مازندران فعال است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران همچنین در این مصاحبه گفت که شکر و سایر کالاهای اساسی هم به اندازه کافی در بازار وجود دارد و از قبل برای تامین آنها تدابیر لازم اندیشیده شده بود.

کریمی گفت : خواهش ما از مردم این است که خیلی به شیطنت های رسانه های بیگانه توجه نداشته باشند چون ما به اندازه کافی کالا داریم و از قبل تامین شده است و هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم .

برچسب‌ها استانداری مازندران سید محمود حسینی پور نوری گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران گوشت مرغ استانداری مازندران گوشت مرغ کالاهای اساسی اندیشیده شده برای تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نادر سلیم گفت: نهاده‌های توزیع شده در سال گذشته شامل ۴۱ هزار و ۲۳۱ تن ذرت، ۲۸ هزار و ۳۶۶ تن کنجاله سویا و ۲۰ هزار و ۵۷ تن جو بود که بین دامداران واجد شرایط توزیع شد.

وی افزود: در راستای حفظ و پایداری تولید مقدار ۱۷ هزار و ۶۷۲ تن انواع نهاده شامل (۶ هزار و ۲۹۱ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن جو و ۸۱ تن کنجاله سویا) به صورت مدت دار توزیع شده است. 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان یزد اعلام کرد: این اداره کل به عنوان عضو اصلی و دائمی کارگروه تنظیم بازار استان و نیز عضو فعال در تصمیمات و اجرای مصوبات این کارگروه در راستای تامین، توزیع، نظارت و تنظیم بازار فعالیت می‌کند.

سلیم با توجه به اینکه استان یزد پایانه گمرکی محموله‌های پروتئینی وارداتی است، در همین راستا سال ۱۴۰۲ مقدار ۶ هزار و ۲۵۵ تن مرغ و هزار و ۱۳۴ تن گوشت منجمد به استان وارد که مقدار ۲ هزار و ۵۰۰ تن آن از طریق گمرک ترخیص و به سایر استان‌ها ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان