Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حسن عسکری در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و تبریک سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، ابراز امیدواری کرد: برکات این سفر در سطح استان ادامه داشته باشد و دستورات معظم‌له در سطح استان اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که می‌دانید اقتصاد ما مبتنی بر نظام یارانه‌ای بود، یارانه‌ای که دولت به برخی از کالاها می‌داد تا این محصولات به دست مردم برسد.

سرپرست فرمانداری سنندج عنوان کرد: سال گذشته ۳۱۲ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است که عامه مردم کمترین بهره‌مندی را از این یارانه برده‌اند لذا دولت تصمیم گرفت به جای اینکه این یارانه را به واسطه‌ها بدهد مستقیم به تولیدکننده و مصرف کننده پرداخت کنند.

وی افزود: سودجویان و دلالانی که برای تامین کالاهای اساسی یارانه دریافت می‌کردند ولی این یارانه را صرف خرید کالاهای لوکس مانند ماشین‌های گران قیمت و غذای حیواناتی مانند سگ برای افراد ثروتمند می‌کردند.

عسکری اظهار کرد: دولت مشغول یک جراحی اقتصادی هدفمند برای پرداخت مستقیم یارانه‌ها به مردم و تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: امروز دولت با بهره‌گیری از ظرفیت و توان افراد صاحب‌نظر و توانمند و متخصص به بهترین شیوه هدفمندی یارانه‌ها را انجام داده است.

عسکری گفت: این یارانه طی دو ماه به صورت نقدی به حساب خانواده‌ها واریز شده و بعد از آن به صورت کالاکارت به سرپرستان خانواده‌ها داده می‌شود.

وی اضافه کرد: افراد ثروتمند به دلیل تمکن مالی یارانه بیشتری دریافت می‌کردند و این ظلم به افراد نیازمند جامعه است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج اذعان داشت: دولت تصمیم گرفته در قالب کارت‌های دیجیتال یک نظام عادلانه را در اختصاص یارانه‌ها اتخاذ کند.

وی گفت: اصلاح الگوی مصرف از دیگر تاثیرات مثبت اجرای طرح حذف ارز ترجیحی و هدفمندسازی یارانه‌ها در روش جدید است.

عسکری با تاکید براینکه مردم ایران در مصرف برخی کالاها بیشترین مصرف در بین ملت‌های جهان دارند، گفت: مقابله هدفمند با قاچاق که امروز در لایه‌های مختلف جامعه وجود دارد از دیگر برکات طرح هدفمندی یارانه‌ها در شیوه جدید است.

وی اضافه کرد: دست واسطه‌گران با اجرای این طرح قطع می‌شود و تعادل در بازار ایجاد و جلوی احتکار در کشور گرفته خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه این رویه تولید را در کشور قابل توجیه تر و سوداورتر خواهد کرد گفت: این طرح کار بزرگی است و انتظار داریم مردم هم در اجرای این برنامه عظیم به دولت کمک کنند.

وی اضافه کرد: عادلانه شدن نظام یارانه‌ای به حوزه عمران و رفاه در کشور کمک خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج تاکید کرد: امنیت غذایی مردم خط قرمز دولت است.

وی گفت: افرادی که در طول این سال‌ها چندین میلیارد تومان پول این ملت را به جیب زده‌اند با اجرای این طرح منافعشان به خطر افتاده و خواهان اجرای این طرح نیستند و از هر ظرفیتی برای ایجاد اختلال در مسیر اجرای این کار بزرگ استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن عسکری یارانه ها نظام اصلاح الگوی مصرف یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،خلیل‌احمد سلامی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که دریکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.
وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی وهزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.
سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به چهار هزار و ۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سال گذشته در استان خبر داد .

دیگر خبرها

  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان