Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به گرانی موقت کالاهای اساسی در کشور و به تبع آن در استان به سبب حذف ارز ترجیحی اظهار داشت: با وجود گرانی برخی کالاهای اساسی، اما نباید هیچ احتکاری از سوی مردم و بازاریان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: این در حالی است که متاسفانه اخلاق تجارت از بین رفته و به جای اینکه بازاریان کالا را در اختیار مردم قرار دهند آن را احتکار می‌کنند و بنابراین باید در روز قیامت در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه بیان کرد: بی‌تردید نباید برای سود بیشتر دست به احتکار زد و کالا را با قیمت بالاتر به دست مشتری داد و متاسفانه زمانی که مردم گرانی‌های موقت را مشاهده کردند، به سمت بازار یورش برده که این خود به دور از شئونات اسلامی است و نباید با گرانی یک محصول، فروشگاه‌ها را به تاراج برد و بدون پرداختن هزینه کالا، از آن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط، انبار کردن کالاهای اساسی در منازل توسط مردم هیچ  فایده‌ای ندارد گفت: بی‌تردید باید اخلاق انسانی و اجتماعی را رعایت کرده و سبب سلب آرامش مردم جامعه نشد و از سوی دیگر باید در خرید و فروش، اخلاق حسنه داشته و کم‌فروشی نکرد.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: از سوی دیگر نباید با روان و احساسات مردم بازی کرد چون این مشکلات مربوط به گرانی کالاهای اساسی در بازار موقتی است و در تمامی نقاط دنیا نیز که متأثر از جنگ روسیه و اوکراین شدند این مسائل وجود دارد و مردم مطمئن باشند که هیچ مشکلی در تأمین کالای اساسی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ماموستا کلشی نژاد ارومیه کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد را بازار سرمایه می‌دانیم که سرمایه اندک مردم جمع و در قالب ابزار مالی در اختیار تولید قرار می‌گیرد و در این صورت زمینه مشارکت جدی و فراگیر مردم را در اقتصاد فراهم کرده‌ایم.

سیدمهدی طبیب زاده در یکصدمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه تلاش بر این است چگونه شرایط تحقق مشارکت مردم را فراهم کنیم، افزود: یکی از مسائل مهم، بررسی عوامل و موانع عدم مشارکت بخش خصوصی است و در این زمینه کار ریشه‌ای انجام شده تا پایان سال کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی یکی از راه‌های مشارکت مردم است، گفت: در پی بخشنامه بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی در سال گذشته، بنگاه‌های اقتصادی به شدت با کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند و باید فکر جدی برای آن داشت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: تسهیل و تسریع در تامین مالی از بازار سرمایه را از امروز آغاز می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان را برگزار خواهیم کرد و فرصت‌ها در ابعاد اقتصادی و اجتماعی مطرح می‌شود و امیدواریم پیام نوآوری، فناوری و تغییر نگرش را داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است