Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@08:46:13 GMT

صعود بهارانه سداد در سهم از بازار تراکنش‌ها

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۱۲۰۹

صعود بهارانه سداد در سهم از بازار تراکنش‌ها

شرکت پرداخت الکترونیک سداد موفق شده است در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، سهم بازار خود را در تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی، ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی افزایش دهد. به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بر اساس هشتاد و دومین گزارش اقتصادی شاپرک که فروردین‌ماه ۱۴۰۱ منتشر شد، شرکت پرداخت الکترونیک سداد در تعداد تراکنش‌های ابزار‌های پذیرش، پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در بخش «سهم از تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی» شرکت پرداخت الکترونیک سداد در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ با رشد ۰.۰۶ درصدی، سهم خود را در این بخش بازار به ۸.۷۵ درصد رسانده در حالی که این شاخص در اسفندماه سال گذشته ۸.۶۹ درصد بوده است.

«سهم از تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی» سداد نیز در فروردین‌ماه امسال با رشد ۰.۲۳ درصدی به ۷.۴۶ درصد افزایش یافته در حالی که پوشش اسفندماه سال ۱۴۰۰ شرکت سداد در این ابزار ۷.۲۳ درصد بوده است.

در بخش «سهم از تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی» نیز شرکت پرداخت الکترونیک سداد در فروردین‌ماه سال جاری با رشد ۰.۰۵ درصدی، توانست سهم خود را در این بخش بازار به ۰.۱۹ درصد برساند.

گفتنی است بر اساس اعلام شرکت شاپرک، بررسی شاخص سهم شرکت‌های پی‌اس‌پی از بازار تراکنش‌های هر یک از ابزار‌های پذیرش، سبب شناخت حوزه فعالیت و نحوه سرمایه‌گذاری هر یک از شرکت‌های پی‌اس‌پی در ابزار‌های پذیرش می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سداد تراکنش بانکی تراکنش پرداخت الکترونیک سداد اقتصاد شرکت پرداخت الکترونیک سداد تعداد تراکنش فروردین ماه ابزار پذیرش ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی طغیانی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات ایجاد شده در طرح مالیات بر سوداگری افزود:‌ شورای نگهبان به برخی مواد طرح مالیات بر سوداگری از جمله ماده ۸ این طرح ایرادات و ابهاماتی را وارد کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ماده ۸ از مواد زیرساختی طرح مالیات بر سوداگری به شمار می‌رود که پایه‌های اطلاعاتی برای اجرای این طرح را فراهم می‌کند، بنابراین ماده ۸ یکی از مواد مفصل طرح است که رفع ابهام از برخی دیگر از مواد طرح نیز منوط به اصلاح همین ماده شده است.

طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در اصلاحیه‌ای که جهت مرتفع کردن نظر شورای نگهبان در کمیسیون صورت گرفت، تصریح شد که تنها ۵ دهم درصد از تراکنش‌های مرتبط با حساب‌های غیرتجاری افراد که بالاترین اعداد را داشته باشند مورد بررسی قرار می‌گیرند. بنابراین اینطور نیست که این قانون تمام مردم را شامل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شائبه درباره این بخش از طرح وجود داشت که این نیم دهم درصد آیا ناظر به اشخاصی است که بالاترین تراکنش‌ها را داشتند یا اینکه ناظر به کل جمعیت کشور است که ما توضیح دادیم ملاک ما در بررسی‌ها، کل جمعیت کشور است. به عبارت دقیق‌تر اگر جمعیت کشور را ۸۵ میلیون نفر در نظر بگیریم، تنها حساب غیرتجاری ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اشخاصی که بالاترین تراکنش‌ها را در این دسته از حساب‌های بانکی خود داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرد و سایر مردم از بررسی‌ها معاف هستند.

کد خبر 847417 برچسب‌ها خبر مهم مالیات سازمان امور مالیاتی کشور مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • توقف رشد صنایع بزرگ؟
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور