Web Analytics Made Easy - Statcounter

استرلیا امروز (جمعه) اعلام کرد که یک کشتی اطلاعاتی چینی را در آب‌های غربی خود و در ۹۰ کیلومتری یک مرکز مهم دفاعی مشاهده کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست‌وزیر اسرالیا گفت، کشتی نیروی دریایی چین وارد آب‌های سرزمینی استرالیا نشد، اما حضورش در آن مکان «نگران‌کننده» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موریسون به خبرنگاران گفت: واضح است که این یک کشتی اطلاعاتی است و ما را تحت نظر دارند و ما نیز آن‌ها را تحت نظر داریم.

استرالیا اخیرا این کشتی اطلاعاتی را در حال عبور از کنار ایستگاه ارتباطی نیروی دریایی «هارولد ای. هولت» رهگیری کرد؛ ایستگاهی که توسط زیردریایی‌های استرالیا، آمریکا و متحدانش استفاده می‌شود.

سفارت چین در استرالیا تا این لحظه درخواست‌ها برای اظهار نظر در این باره را بی‌پاسخ گذاشته است.

استرالیا ۲۱ ماه مه (۳۱ اردیبهشت) انتخبات سراسری برگزاری می‌کند و مسئله خطر امنیت ملی چین یکی از محورهای اصلی کارزارهای انتخابات بوده است.

پیتر داتون، وزیر دفاع استرالیا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: فکر می‌کنم این یک عمل تهاجمی است و به این دلیل این را می‌گویم که کشتی مذکور تا به این حد به سمت جنوب آمده است.

داتون گفت: این (کشتی) در نزدیکی تاسیسات نظامی و اطلاعاتی در سواحل غربی استرالیا بوده است.

روابط این دو شریک تجاری عظیم در سال‌های اخیر به دلیل مسائلی از جمله نفوذ چین در استرالیا و منطقه اقیانوس آرام مخدوش شده است.

داتون «زمان‌بندی عجیب» حرکت این کشتی را پرسش‌برانگیز خواند؛ اما «کارن اندروز» وزیر کشور استرالیا ارتباط این کشتی با کارزار انتخابات این کشور را رد کرد و اسکات موریسون نیز یادآور شد که این نخستین باری نیست که یک کشتی چینی به سواحل استرالیا نزدیک می‌شود.

کشتی‌های نیروی دریایی چین در سال‌های اخیر مکررا در نزدیکی سواحل شمالی و شرقی استرالیا مشاهده شده‌اند و همین کشتی چینی در سال گذشته تمرینات نظامی مشترک آمریکا و استرالیا در سواحل شرقی این کشور تحت نظر داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: استرالیا ، چین ، اسکات موریسون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استرالیا چین اسکات موریسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با تصمیم کمیته انضباطی محمدرضا مختاری می‌تواند در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی حضور یابد. 

شهرام لرستانی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون کشتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به دفاعیات آقای محمدرضا مختاری نماینده تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام وهبی امره ترکیه و همچنین عدم محرومیت و جریمه نامبرده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، این کشتی‌گیر می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی خود از جمله حضور در تمرینات تیم‌های ملی ادامه دهد.

لرستانی در خصوص حضور این کشتی گیر در میادین ورزشی تصریح کرد: در مورد این موضوع در جلسه بعدی کمیته انضباطی تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به ذکر است مختاری با توجه به رأی کمیته انضباطی تعلیق شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید