Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@20:28:28 GMT

توسعه هنرستان‌ها مکمل عدالت آموزشی است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۱۲۴۲

توسعه هنرستان‌ها مکمل عدالت آموزشی است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: ایجاد هنرستان‌های جوار و وابسته از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در ایجاد عدالت آموزشی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد محمودزاده، در دیدار با استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از توجه ویژه به آموزش و پرورش و حمایت از این مجموعه فراگیر، افزود: قطعاً این هدف مهم با همکاری وزارت آموزش و پرورش و حمایت استانداری هرمزگان قابل تحقق است و در پرتو این تعامل می‌توان نسبت به ایجاد هنرستان‌های جوار با تکیه بر ظرفیت‌ها و استعداد‌های هرمزگان اقدامات مؤثری را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه با اشاره به برخورداری استان از دو منطقه آزاد قشم و کیش اظهار کرد: همکاری مشترک با دو منطقه آزاد تجاری کیش و قشم در موضوعات آموزش و پرورش با توجه به تفاهم مشترک بین مناطق آزاد و وزارت آموزش و پرورش می‌تواند زمینه تحول جدی را در ارتقا شاخص‌های آموزش و پرورش ایجاد کند و چشم انداز روشنی را فراروی نظام تعلیم و تربیت در استان هرمزگان قرار بدهد.

محمودزاده ضمن قدردانی از توجه ویژه استاندار هرمزگان به مسائل آموزشی و اهتمام وی به منظور رفع دغدغه‌های مختلف این حوزه حساس و مهم، بیان داشت: توسعه مهارت‌های کاربردی و فنی و حرفه‌ای اولویت اصلی آموزش و پرورش است که استان هرمزگان در این حوزه پیشگام شده و با ایجاد هنرستان‌های تخصصی، به طور قطع یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب (مدظله) تحقق پیدا می‌کند.

نبود نگاه تخصصی و کاربردی نبودن مطالب کتب درسی

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نبود نگاه تخصصی و کاربردی نبودن مطالب کتب درسی با توجه به استعداد‌های مناطق مختلف کشور، گفت: این رویه در حال تغییر است و رشته‌های تحصیلی جدید بر اساس نیاز مناطق و آمایش سرزمین در حال تدوین است و آموزش و پرورش به دنبال هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های تخصصی مورد نیاز بازار کار و استعداد‌های موجود در هر منطقه است.

محمود زاده همچنین با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله) مبنی بر وظیفه سنگین معلمان در تقویت نسل دارای هویت ملی، مقاوم و آگاه برای تحقق تمدن نوین اسلامی، بیان کرد: دانش‌آموزان از محیط و اطرافیان، برای تغییر و یا تقویت اعتقادات خود الگو می‌گیرند و همچنین آن‌ها نیز به طور متقابل بر اطرافیان خود اثرگذار هستند، لذا دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای تحقق این مطالبه بسیار مهم رهبر انقلاب به کار خواهد بست.

وی در پایان تاکید کرد: در سایه مدیریت جهادی آموزش و پرورش هرمزگان و حرکت برنامه محور در این مجموعه و همچنین تعامل گسترده برون سازمانی و استفاده از ظرفیت‌های مؤثر، شاهد تحقق اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش در این خطه از میهن اسلامی باشیم.

استاندار هرمزگان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش و دستاورد‌های آموزش و پرورش هرمزگان، تقویت مهارت‌های کاربردی و حرفه آموزی بر مبنای نیاز صنایع و ظرفیت‌های موجود در حوزه اقتصاد دریا محور در استان را جز اولویت‌های آموزشی استان اعلام کرد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی هنرستان‌های تخصصی و آموزش‌های جوارگاهی در حوزه نفت، فولاد، هنرستان معدن و هنرستان شیلات که فردا در سیریک کلنگ‌زنی می‌شود؛ از جمله برنامه‌های استان در مسیر کاربردی کردن آموزش‌ها است.

دوستی با اشاره به اقدامات اجرایی در زمینه کیفیت بخشی آموزشی در استان و تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی به منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه دوازدهم، افزود: در همین راستا، آزمایشگاه‌های تخصصی فیزیک، شیمی، زیست شناسی و زمین شناسی نیز برای کمک به درک عمیق مفاهیم و افزایش انگیزه دانش‌آموزان و دست‌یابی به مهارت‌های کاوشگری و حل مسئله ایجاد شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش استان از اهم اولویت‌های دولت در استان هرمزگان است، گفت: به‌منظور توسعه خدمات به جامعه فرهنگیان، درمانگاه فرهنگیان به چهار دستگاه جدید یونیت دندان‌پزشکی مجهز شده و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی و درمانی تخصیص پیدا کرده است.

دوستی از توافق اولیه با اتاق بازرگانی بندرعباس به منظور راه اندازی آموزشگاه تخصصی برای تدریس رشته‌ها و دروس مرتبط با تجارت و اقتصاد دریا خبر داد.

در پایان این دیدار، معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن ابلاغ مراتب قدردانی وزیر، لوح سپاس وزیر آموزش و پرورش که در آن از اقدام مهم استاندار هرمزگان به منظور توجه ویژه به مسئله آموزش، توسعه فضا‌های آموزشی مهارتی در جوار صنایع استان و کیفیت بخشی آموزشی تقدیر شده بود را به وی اهدا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آموزش و پرورش مدارس غیر دولتی کتاب درسی وزارت آموزش و پرورش استاندار هرمزگان دانش آموزان هنرستان ها توجه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به مشکلات استان در زمینه سرانه فضای آموزشی و کمبود معلم گفت: باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید یک بار برای همیشه حل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آیین زنگ معلم سپاس ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین الله پرست که دبستان دخترانه شاهد بندرعباس مزین به نام وی بود پرداخت و گفت: شهیدالله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.

وی افزود: معلمان شغل شریفی دارند و به عشق تعلیم و تربیت دانش آموزان شبانه روز تلاش می کنند بنابراین تمام ارکان باید قدردان تلاش و زحمت معلمان باشند. 

مرادی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی به ویژه استاندار توجه خاصی به حوزه آموزش دارند گفت: استاندار با اقدامات بسیار خوب در حوزه آموزشی سبب ارتقای زیرساخت‌ها شده و باید از فرصت حضور وی برای بهبود شرایط آموزشی استان بهره برد. 

وی با اشاره به جایگاه واقعی معلمان تصریح کرد: ما نباید معلم را صرفا برای انتخابات بخواهیم، حریت و شجاعت و دلسوزی معلمان را نباید صرفا برای مسئله انتخابات بخواهیم، ارزش معلم بالاست و اگر نماینده ای برای مجلس انتخاب کرد باید بداند آن شخص نماینده واقعی او در مجلس خواهد بود. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ما در طول زندگی و مسئولیت خود قدر و ارزش معلم را بدانیم، معلمان ما نباید سرگرم مشغله های مختلف شوند تا مسئله آموزش کم رنگ شود بر همین اساس تاکید دارم آموزش و پرورش استان نیازمند یک برنامه مدون برای تحول است. 

وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی افزود: باید تلاش کرد مشکلات استان در این زمینه یکبار برای همیشه مرتفع شود، باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید برای همیشه حل شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه