Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@01:47:27 GMT

دسته‌گل‌هایی که باید به آب داد 

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۱۵۱۲

دسته‌گل‌هایی که باید به آب داد 

  در چند روز گذشته خبری از سوی ایران خودرو منتشر شد که در آن عنوان شد مدیران این شرکت برای تولید بدون کسری قطعه میثاق‌نامه‌ای را امضا کرده‌اند، این خبر بازتاب‌های گوناگونی در فضای مجازی داشت که بخشی از آن با هدف تخریب این اقدام بوده است.   امضای میثاق‌نامه در دوره‌های گذشته مدیریت های ایران خودرو نیز صورت گرفته، اما بیش‌تر از این‌که بتوان خروجی خاصی برای آن متصور بود، به نمایشی رسانه‌ای می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اولین دستاورد میثاق به امضا رسیده چند روز گذشته، شکستن رکورد تولید در ایران خودرو بود. ۲۱ اردیبهشت ماه ۳۶۱۶ دستگاه در ایران خودرو به تولید رسید که ۶۸ درصد آن بدون کسری و آماده تحویل به مشتریان بوده است. میثاق نامه سازمانی که رسانه ای شد، در شرایطی به امضا رسیده و مدیران ایران خودرو را هم قسم کرده که تولید در کشور دچار بحران های بسیار زیادی بوده و مشکلات متعددی در مسیر تامین گریبان‌گیر صنعتگران بوده است. اما رسانه‌نماهایی که به دنبال ایجاد فضای مسموم علیه تولید کشور هستند، باید بدانند که تخریب‌هایشان خللی در عزم تولیدکنندگان کشور ایجاد نمی کند و اتفاقا، قدرت مضاعفی برای عبور از موانع برای آن‌ها ایجاد می‌کند. سایت‌های نخ‌نمایی که اهدافشان در انتشار برخی مطالب مثبت و یا منفی برای اهالی رسانه روشن است، نمی‌تواند تزلزلی در اراده مدیران صنعت کشور ایجاد کند. با یاری خداوند باغ ایران‌خودرو از همیشه سبزتر بوده و امید و انگیزه صدچندانی میان مدیران و کارکنان آن ایجاد شده است. دستاوردهای اخیر ایران خودرو در چند ماه اخیر، با درک شرایط موجود کسب و کار و تولید و مشکلات جهانی در مسیر تامین چیپ‌ست‌های الکترونیکی، هر بیننده ای را به تحسین وامی‌دارد. این شرکت در سال ۱۴۰۱ عرضه را افزایش داده و با کاهش تولید خودروهای ناقص، از امانت مشتریان به خوبی محافظت کرده است.  این در شرایطی است که کاهش چیپ‌ست‌ها، عرضه در کشورهای همسایه و حتی شیخ‌نشین‌های عرب را به طور محسوس کاهش داده به گونه ای که مشتریان برای دریافت خودرو قراردادهای چند ماهه منعقد می کنند! مگر در ازای دریافت مبالغ نجومی موفق به خرید خودرو شوند. کاهش تیراژ تولید در شرکت‌های بزرگ جهانی از جمله تویوتا، فولکس، کیا، هیوندا و... نیز دامن بازار خودرو را گرفته و کاهش عرضه باعث نارضایتی مشتریان شده است. در همین شرایط، خودروسازان داخلی با معضل تولید خودروی ناقص مواجه بوده اند که ایران خودرو توانسته آن را به بهترین شکل مدیریت کند. به صفر رساندن تولید خودروی ناقص از ابتدای خردادماه دستاوردی ملی در شرایط سخت فعلی به شمار می رود که برخی رسانه ها از آن به‌عناوین دیگری تعبیر می‌کنند. باید گفت، نتیجه آن میثاق و دسته‌گل، افتخار ماندگار ۲۱ اردیبهشت و تولید ۳۶۱۶ دستگاه بوده است و از این تعداد نیز ۶۸ درصد آن به تولید کامل و بدون کسری اختصاص داشته است. این تعداد تولید در تاریخ ایران خودرو بی نظیر بوده است. باید گفت جامعه امروزی نیازمند این‌گونه دسته‌گل‌ به آب دادن‌هاست!

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران فضای مجازی صنعت خودرو ایران خودرو تولید خودرو بازار خودرو یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد تولید و فروش پژو کاهش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز، تولید گروه پژو در فروردین ۱۴۰۳ به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افت حدود ۴۰ درصدی همراه شد تا زنگ خطر برای تولید این خانواده محبوب خودرویی به صدا در آید. تولید گروه پژو در فروردین امسال حدود ۱۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه ثبت شد این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ایران خودرویی‌ها نزدیک به ۱۸ هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند.

آبی‌های جاده مخصوص در فروش گروه پژو نیز افت حدود ۱۱ درصدی را در بازه زمانی یاد شده در کارنامه ثبت کردند.

بررسی آمار فروش ایران خودرویی‌ها نشان می‌دهد این خودروساز طی فروردین ۱۴۰۳ بیش از هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه پژو برای متقاضیان فاکتور کرده است.

آمار فروش گروه پژو در سال ۱۴۰۲ از فروش حدود هشت هزار و ۴۵۰ دستگاه انواع پژو حکایت می‌کند.

با توجه با اتفاق‌هایی که برای پژو پارس در سال گذشته افتاد به نظر می‌رسد بخشی از این افت تولید و فروش گروه پژو مربوط به پژو پارس باشد.

علاوه بر پژو پارس شاهد هستیم که ایران خودرویی‌ها تولید پژو ۲۰۶ را هم به طور کامل متوقف کردند.

آن طور که مشخص است آبی‌های جاده مخصوص در گروه پژو تمرکز خود را روی خانواده پژو ۲۰۷ قرار داده‌اند.

مدیران ایران خودرو به طور شفاف مشخص نکرده اند که تولید پژو پارس تنها تا پایان بهار ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند یا اینکه با توجه به مجوز افزایش قیمت تولید این خودرو همچنان در دستور کار قرار خواهد داشت.

چنانچه تولید خانواده پژو پارس ادامه دار نباشد و تنها خانواده خودرویی که آبی‌های جاده مخصوص تولید آن را ادامه می‌دهد پژو ۲۰۷ باشد باید گفت که دیگر گروه پژو بخش بزرگی از کیک تولید و فروش این خودروساز را به خود اختصاص نخواهد داد.

چنانچه این اتفاق بیفتد باید دید ایران خودرو ظرفیت از دست رفته پژو را چگونه با سایر محصولاتش پُر خواهد کرد.

سیگنال ارسال شده از سوی اطلاعات کدال این خودروساز به بازار می‌تواند روی قیمت گروه پژو اثر گذاشته و نمودار قیمت‌ها را صعودی کند.

دیگر خبرها

  • تاکسی های برقی وارد شد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • هشدار رادان به روسای پلیس: در توقیف خودروی بی‌حجاب‌ها زدوبندی برای یدک‌کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • هشدار رادان به رؤسای پلیس: در توقیف خودرو بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟