Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:46:40 GMT

پیش شرط آزادسازی قیمت‌ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۱۷۷۸

پیش شرط آزادسازی قیمت‌ها چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

محمد غرضی در یادداشتی نوشت: اگر آقای رئیسی بتواند قیمت‌ها را تثبیت کند کمکی به فقرا و دهک‌های پایین دارد، در غیر این صورت هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد و پرداخت یارانه حتی اگر یارانه نقدی را بیش از ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند نیز راهگشا نخواهد بود

برای حذف یارانه‌های کالاهای اساسی و دیگر کالاها ابتدا باید چند کار ضروری را انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا باید قیمت دلار در بازار آزاد و بانک مرکزی یکسان شود و به یک قیمت واحد رسید تا دلار به یک وضعیت ثابت برسد و هر روز دچار نوسان قیمت نشود.

نکته دوم و ضروری این است که باید چاپ پول پشتوانه داشته باشد و این پشتوانه یا دلاری است یا طلا. چرا که چاپ پول بدون پشتوانه تنها نتیجه‌ای که خواهد داشت، تورم است. در غیر این صورت تورم افسارگسیخته‌ای بر کشور حاکم خواهد شد.

از طرفی دیگر با این دو مقدمه باید حتما مابه‌التفاوت قیمت دلار ۴۲۰۰ تومانی با دلار آزاد به دست مردم برسد و فواید آن شامل حال مردم شود.

اگر این سه شرط با هم پیش برود دولت می‌تواند اجازه چاپ اسکناس بیشتر را بدهد در غیر این صورت هر اقدامی منجر به تورم بسیار بالا می‌شود و این اقدامات دولت هیچ گونه نتیجه‌ای نخواهد داشت و مهم‌تر از همه جریان رانت خواری ادامه پیدا می‌کند و قیمت‌ها تثبیت پیدا نمی‌کند.

دولت سیزدهم با شعار تامین رفاه برای مردم بر سر کار آمده است و اگر آقای رئیسی بتواند قیمت‌ها را تثبیت کند کمکی به فقرا و دهک‌های پایین دارد، در غیر این صورت هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد و پرداخت یارانه حتی اگر یارانه نقدی را بیش از ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند نیز راهگشا نخواهد بود و بهبودی در اوضاع اقتصادی رخ نخواهد داد.

در چنین شرایطی در نهایت قاعده‌ جامعه متضرر می‌شوند چرا که ثروتمندان اوضاع خوبی دارند و به منابع قدرت و ثروت وصل هستند و تغییری در زندگی آنها ایجاد نمی‌شود.

این نکته بسیار ضروری است که اولین شرط آزادسازی قیمت‌ها این است که نرخ ارز یکسان شود و دولت به جای این که به رانت‌خواران تجاری، دلار دهد این امکانات را در اختیار مردم قرار دهد تا در اقتصاد کشور و در تولید رقابت ایجاد شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محمد غرضی آزادسازی قیمت ها پرداخت یارانه سید ابراهیم رئیسی غیر این صورت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر قیمت بیت‌کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند.

همچنین، در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار نیز رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با سقف ۶۴٬۷۲۷ دلار و با کاهش ۶.۵ درصد به کف ۶۰٬۵۰۵ دلار رسید

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید در حال استفاده از فرصت ورود نقدینگی به بازار و افزایش تقاضا برای فروش بخشی یا تمام کوین‌های خود هستند.

کد خبر 6094026 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت سکه، طلا و ارز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • قیمت دلار امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت سکه، طلا و ارز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید