Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقا رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، در خصوص وضعیت ذخایر انبارهای استان در عرصه کالاهای اساسی مانند روغن، مرغ، شکر، ماکارونی، تخم‌مرغ، لبنیات و... اظهار کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان تولیدکننده شکر است، شکر به فراوانی در استان وجود دارد و تمام نیاز مردم را می‌توانیم فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حجم مرغ مورد نیاز مردم در استان موجود است، افزود: علاوه بر این حدود شش میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم و تمام مرغداری‌ها ما پر از جوجه است که در زمان مقرر تحویل کشتارگاه‌ها شده و برای مصرف عموم عرضه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه مشکلی برای تأمین اقلام اساسی در استان وجود ندارد، گفت: روغن مورد نیز به اندازه کافی در فروشگاه‌های رفاه و اتکا و... موجود است و  سه کارخانه فرآوری روغن در استان در سه شیف فعال بوده و در حال تولید هستند.

۲۵۰ تن روغن نیاز روزانه استان خوزستان

فتوحی با بیان اینکه مصرف روزانه استان ۲۵۰ تن روغن است که باید وارد بازار شود، عنوان کرد: ۵ درصد روغن کشور در استان فرآوری می‌شود اما بنا نیست این ۵ درصد فقط در استان عرضه شود به همین دلیل روغن ما از استان‌های دیگر نیز وارد می‌شود.

وی با اشاره به وجود چهار کارخانه تولید روغن در استان (دو تا در دزفول و دو تا در بهبهان)، عنوان کرد: تقریباً ۹۰ درصد دانه‌های روغنی کشور از خارج تأمین و در داخل کشور فرآوری می‌شود.

فتوحی در خصوص قیمت آرد و نان نیز افزود: قیمت نان هیچ تغییری نکرده و هر نانوایی کم‌فروشی و یا گران‌فروشی کند با آن برخورد جدی  خواهید شد، افزایش قیمت کیسه‌های آرد مربوط به آزاد پزها بوده و قیمت آرد دولتی هیچ تغییری نکرده است.

وی بیان کرد: ماکارونی به وفور تولید شده و بر اساس قیمت مصوب جدید در تمام فروشگاه‌های استان موجود است و مردم در خصوص تأمین این کالا هیچ مشکلی ندارند.

فیلم‌های منتشر شده مربوط به الان نیست

فتوحی در خصوص برخی فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی که نشان می‌دهد مردم برای تأمین کالای مورد نیاز خود به فروشگاه‌ها  هجوم آورده‌اند، گفت: این فیلم‌ها مربوط به الان نیست و بنده حتی اطلاع دارم مربوط به چه کجا و چه زمانی است اما برخی افراد سودجو با انتشار این فیلم‌ها سعی در بر هم زدن آرامش مردم دارند.

فتوحی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه نارضایتی‌ها به وجود آمده به این دلیل است که برخی فروشندگان از شرایط پیش‌آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به افزایش قیمت کالاهایی کردند که مشمول یارانه دولتی نیستند، بیان کرد: به‌منظور شناسایی این افراد نظارت بر بازار را  توسط سه دستگاه جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اداره تعزیرات حکومتی تشدید کردیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان به‌صورت ویژه قیمت‌ها کالاها، تأمین کالا، تولید و مصرف را رصد می‌کنند، افزود: گشت‌های ما در سراسر استان فعال شده و در صورت مشاهده تخلف و گران‌فروشی محصولات دیگر و یا کم‌فروشی قطعاً برخورد جدی خواهیم کرد، شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف با سامانه ۱۳۵ تماس و مورد تخلف را اطلاع دهند.

 انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان کالاهای اساسی فروشگاه ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان در اجتماع عظیم مردم مشهد که به حمایت از طرح نور گرد هم آمده بودند در بخشی از سخنان خود عنوان داشت: موضوع عفاف و حجاب و برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها، با هدف نفوذ و استحاله است.

وی افزود: ما به حکم قانون و به خواست مردم، مسؤولین به ویژه رئیس جمهور، رئیس دستگاه قضا، وزیر کشور و با حمایت نمایندگان و رئیس مجلس وارد این صحنه شدیم؛ در کنار مضجع شریف حضرت علی بن موسی‌الرضا قسم یاد می‌کنیم و عهد و پیمان می‌بندیم با جانبازان و شهدا و کسانی که دل در گرو خدا بستند تا حمایت‌های مردم عزیز را داریم به لطف خدا و عنایات اهل بیت (ع) به هیچ عنوان از این جنگ شناختی و حوزه اجتماعی که رها شده بود و مورد هجمه دشمن قرار گرفته، لحظه‌ای آرام و قرار نداشته و برای رسیدن به عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد.

کد خبر 6094570

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد
  • برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد