Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «محمد ایرانی» سفیر ایران در کویت، شامگاه پنجشنبه، در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «الرأی» اظهار داشت که ایران به منظور مذاکره درباره میدان گازی الدره/آرش درخواستی رسمی برای طرف کویتی ارسال کرده است.

سفیر ایران در این خصوص گفت که ایران «دعوتی رسمی برای طرف کویتی به منظور گفت‌وگو در خصوص میدان الدره ارسال کرده تا برای از سر گرفته شدن مذاکرات از نقطه‌ توقف آن در سال ۲۰۱۴ این کشور با جمهوری اسلامی ایران بر سر میز بنشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محمد ایرانی اضافه کرد: «همچنین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایرانی با شیخ دکتر احمد الناصر همتای کویتی خود به منظور از سر گرفته شدن این مذاکرات در تهران از دوره پایانی [مذاکرات] در کویت تماس برقرار کرد.»

ایرانی خاطر نشان کرد که مذاکرات میان دو کشور درباره میدان الدره از دهه ۶۰ قرن گذشته میلادی آغاز شده و تداوم داشته است. بنابر گفته سفیر ایران، آخرین مذاکرات میان دو طرف در سال ۲۰۱۴ در کویت برگزار شده است.

وی همچنین به روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد و اظهار داشت که ایران بارها آمادگی خود را برای مذاکره با تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره هر گونه مشکل حل‌نشده در منطقه اعلام کرده است.

سفیر ایران در پاسخ به سؤالی درباره احتمال دیدار قریب‌الوقوع وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی گفت: «ما باید منتظر نتایج دوره ششم گفت‌وگوها باشیم [که ماه گذشته میان دو کشور در عراق برگزار شد] چراکه این دوره تعیین خواهد کرد که دیدار نزدیک است یا خیر و ما خوشبین هستیم.»

کویت و عربستان در ۲۱ مارس، سندی برای توسعه میدان گازی الدره / (آرش) امضا کردند که بر اساس بیانیه شرکت نفت کویت، پیش بینی می‌شد، این میدان روزانه ۱ میلیارد فوت مکعب گاز و ۸۴ هزار بشکه در روز میعانات گازی تولید کند.

پس از این اعلام، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به این توافق واکنش نشان داد و گفت: «میدان گازی آرش/الدره  یک میدان مشترک بین کشورهای ایران و کویت و عربستان سعودی است و بخش‌هایی از آن در محدوده آب‌های تحدید حدود نشده بین ایران و کویت قرار دارد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه افزوده بود: «بر اساس مقررات و رویه‌های بین‌المللی هرگونه اقدام در بهره برداری و توسعه این میدان باید با هماهنگی و همکاری هر سه کشور انجام شود و لذا اقدام اخیر کویت و عربستان سعودی در قالب یک سند همکاری، مغایر با رویه‌های جاری و مذاکرات انجام شده قبلی بوده و غیرقانونی است و تاثیری بر وضعیت حقوقی میدان نداشته و مورد تایید جمهوری اسلامی ایران نیست.»

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پایان تاکید کرده بود: «جمهوری اسلامی ایران همچنین حق خود را برای بهره برداری از میدان مشترک گازی آرش/الدره محفوظ می‌دارد.»

کد خبر 676165 برچسب‌ها کویت خبر ویژه گاز ایران و کویت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کویت خبر ویژه گاز ایران و کویت امور خارجه سفیر ایران میدان گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد

درو مک اینتایر قراردادی جدید با کمپانی WWE امضا کرد.

سرانجام درو مک اینتایر با تمدید قراردادش به شایعات جدایی از WWE پایان بخشید. یک گزارش جدید جزئیاتی از قرارداد او را منتشر کرده است.

طرفداری | دواین "د راک" جانسون با ارسال کلیپی در صفحه اینستاگرام خود به شایعات جدایی جنگجوی اسکاتلندی پایان بخشید. در این کلیپ شاهد فردی هستیم که به مناسبت تمدید قرارداد درو مک اینتایر با WWE از طرف غول آخر یک شمشیر کلیمور به این ستاره اسکاتلندی هدیه می‌کند. به نقل از Fightful Select مذاکرات WWE با درو مک اینتایر برای یک قرارداد جدید از مارس 2024 آغاز شد و تنها کمی پیش از این اطلاعیه دواین جانسون به سرانجام رسیده بود. طبق گزارش‌های متعددی که پیش‌تر منتشر شده بود، قرارداد قبلی درو با WWE در کمتر از یک ماه دیگر به پایان می‌رسید.

چانه زنی‌های زیادی از سوی طرفین در خلال این مذاکرات صورت گرفت، اما در نهایت گفته می‌شود که قهرمان سابق سنگین وزن از قرارداد جدیدش رضایت دارد. خانواده او که همچنان اکثریت آنها ساکن اسکاتلند هستند، بخش مهمی از این مذاکرات بودند. این گزارش ادامه می‌دهد که مک اینتایر با افزایش حقوق قابل توجهی مواجه شده و قراردادی چند ساله امضا کرده است. ستاره‌های دیگر نیز انتظار می‌رود که به زودی قراردادشان را تمدید کنند که از مهمترین آنها می‌توان به سث رالینز و بکی لینچ اشاره کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق