Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@04:59:30 GMT

اظهارات جدید لاوروف درباره اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۲۲۹۱

اظهارات جدید لاوروف درباره اتحادیه اروپا

آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی خطاب به خبرنگاران در حاشیه اجلاس وزیران سازمان کشورهای مستقل همسود در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان بیان داشت، کشورهای اتحادیه اروپا "با شتاب دقیقاً در مسیرهایی که ناتو قبلاً زمینه سازی کرده است، حرکت و از این طریق روند ادغام با ناتو را تأیید می‌کنند و در واقع به عنوان یک ضمیمه برای آن کارکرد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف به خبرنگاران تصریح کرد:‌ (در این راستا) تردیدهایی جدی در قبال بی‌ضرر بودن تمایل کی‌یف (برای پیوستن به اتحادیه اروپا) با توجه به اینکه اتحادیه اروپا از یک پلتفرم اقتصادی سازنده به یک بازیگر تهاجمی و ستیزه جو تبدیل شده، ایجاد می‌شود.

به گفته لاوروف، همچنین کشورهای غربی در تلاش هستند تا به روابط کشورهای متحد عضو سازمان‌هایی شامل سازمان پیمان امنیت مشترک (CSTO)، سازمان کشورهای مستقل همسود (CIS)، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) آسیب بزنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا سرگئی لاوروف اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «روایات مختلفی در مورد چندین مورد از این گورهای دسته جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر اینکه برخی از دفن شده ها به طور غیرقانونی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که بازرسان مستقل بین المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکان های این گورهای دسته جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست داده و دفن شده اند، مشخص کنند.

گوترش افزود: «خانواده‌های کشته‌شدگان و مفقودان حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. جهان حق دارد در قبال هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که ممکن است رخ داده باشد، به دنبال پاسخگویی باشد.»

دیگر خبرها

  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد