Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:31:26 GMT

اصلاح هدفمندی یارانه‌ها یک حرکت جهادی دولت بود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۲۵۳۱

اصلاح هدفمندی یارانه‌ها یک حرکت جهادی دولت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به طرح هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دولت کنونی یک ایثار و فداکاری اساسی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها انجام داده که دولت‌های گذشته اقدام به این عمل را به تاخیر انداخته و در این راستا می‌توان بیان کرد دولت سیزدهم دست به مجاهدت زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شاهد دوران سختی هستیم و باید مردم همراه و همدل مسوولان باشد ادامه داد: در دوران گذشته ارز ترجیحی به دست رانت خواران و سوءاستفاده کنندگان می‌رسید که بایستی یک جراحی اساسی در این خصوص انجام و یارانه به دست مردم و در جایگاه واقعی خود قرار می‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در استان آذربایجان‌غربی مسوولان مربوطه یه صورت  مجاهادانه وارد میدان شدند و نظارت جدی در بازار داشتند تا این دوره بدون مشکل و حاشیه بگذرد .

سید قریشی تصریح کرد: به دلیل این کار بزرگ دولت، افراد رانت خوار و دلالان از وضعیت موجود ناراضی بوده و قصد دارند نارضایتی را در جامعه رواج دهند که لازم است مردم هوشیار و بصیر بوده و با بصیرت و آگاهی کافی با موضوعات جامعه برخورد شود.

وی عنوان کرد: اجرای طرح اصلاح اقتصادی موجب منفعت قشر ضعیف می‌شود و به همین دلیل بایداز آن حمایت کنیم.

این مقام مسوول با اشاره به توسعه کشور به حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت: هرچه به دنبال تولید داخلی و خرید اقلام داخلی باشیم،به طور قطع وضعیت و شرایط کار و کارگر بهبود یافته و به طبع آن حمایت از تولید داخل موجب توسعه کشور خواهد شد.

حجت الاسلام قریشی به توسعه شبکه ریلی استان اشاره کرد و گفت: توسعه شبکه ریلی در استان با توجه به اقدامات انجام شده مسوولان مناسب ارزیابی شده و در این استان فعالیت‌های خوبی شروع  باید این روند با قدرت ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: توسعه حمل و نقل و جاده‌های ارتباطی، گردشگری و خدمات شهری جزو موضوعات مهمی است که نیازمند ورود مدیران ارشد استانی و شهری بوده و باید پیگیری شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارز ترجیحی رانت خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تامین نیاز‌های غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تامین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تامین نیاز‌های غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترونیک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمار‌ها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می‌بخشد در حالیکه که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تامین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشور‌های مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده