Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@14:47:11 GMT

مخاطب کار خوب نبیند شبکه را عوض می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۴۵۲۲

مخاطب کار خوب نبیند شبکه را عوض می‌کند

یک تهیه کننده سریال های تلویزیونی گفت: اولین انتظار من از معاون جدید سیما این است که از تمامی ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا سبط احمدی، در گفت‌وگویی، اظهار کرد: رئیس سازمان صداوسیما گفته که مخاطب ما ریزش داشته و مردم با ما قهر کرده‌اند و همچنین گفته که هر سال سریال‎‌های ماه رمضان بالای ۵۰ درصد مخاطب داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان سریالی که چند فصلش پخش شده به ۲۵ درصد مخاطب رسیده است.

وی تصریح کرد: من ۳۵ سال است که دارم در سینما و صداوسیما کار فرهنگی می‌کنم. مردم یک دستگاه کنترل از راه دور گرفته‌اند و اگر من و دیگران و معاون سیما خوب کار نکنیم بلافاصله شبکه را عوض می‌کنند. باید بحث فرهنگی‌مان را از دهان اژدها بیرون بکشیم که کار سختی است. وقتی یک سریال خوب پخش می‌شود ارتباط مردم با ماهواره کمرنگ می‌شود. چون مردم دوست دارند کارهای فرهنگی کشور خودشان را ببینند.

تهیه کننده سریال همسایه‌ها با اشاره به تغییرات صورت گرفته در معاونت سیما تاکید کرد: معاون سیما نباید به ارتباطات عمو و دایی هنرمندان کاری داشته باشد و باید بر اساس ظرفیت و توانایی و تقسیم عدالت کار کند. بهترین پروژه‌های تلویزیونی وقتی ساخته شده‌اند که به تهیه کنندگان اعتماد کرده‌اند.

سبط احمدی افزود: همه تهیه‌کنندگان که در سازمان کار می‌کنند افراد بعد از انقلاب هستند و هیچ مشکلی ندارند. اگر به آنها اختیار بدهیم می‌توانیم از آنها مسئولیت بخواهیم. ولی وقتی دو هزار شورا و ناظر دخالت می‌کنند، کارهای بی‌ارزش تولید می‌شود و مردم با تلویزیون قهر می‌کنند.

به گفته تهیه‌کننده سریال «ایل‌دا»، متاسفانه تعدادی از نیروهای خوب و کارآزموده سازمان ما به خاطر کج سلیقگی برخی مدیران سابق منزوی شده‌اند. اولین انتظار از معاون جدید سیما این است که از تمامی ظرفیت‌های داخل و خارج سازمان استفاده کند.

کد خبر 574869

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سریال همسایه ها تهیه کننده معاونت سیما ماه رمضان سریال های ماه رمضان سریال ایل دا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.

به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899737

دیگر خبرها

  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • گزارش تصویری | قاب‌های ماندگار
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران