Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله نظامیان رژیم اسرائیل به مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله واکنش تند قطر، حماس و برخی گروه‌های فلسطینی، اروپا و گروه ۷۷ را در پی داشت.

به گزارش ایران اکونومیست، یورش نظامیان رژیم اسرائیل به مراسم تشییع جنازه شهید «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره قطر و ضرب‌وشتم‌وجرح شرکت‌کنندگان در این مراسم، واکنش شدیداللحن این کشور را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای حمله نظامیان رژیم اسرائیل به مراسم تشییع جنازه شهید شیرین ابوعاقله را شدیداً محکوم کرد و گفت که این رژیم نه‌تنها با خونسردی این شهید را به قتل رسانده بلکه دست به ارعاب و تهدید غیرنظامیان و شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع جنازه این شهید زده است.

وزارت خارجه قطر تأکید کرد: «ما بار دیگر خواستار پاسخگو کردن مقامات اسرائیل در مورد قتل شهید شیرین ابوعاقله هستیم.»

شبکه الجزیره قطر نیز در بیانیه‌‌ای جداگانه اظهارات و حملات نظامیان رژیم اشغالگر قدس به مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله را که چهارشنبه این هفته در تیراندازی صهیونیست‌ها به شهادت رسید، شدیداً محکوم کرد.

درخواست هنیه از محمود عباس

گروه‌های فلسطینی مانند جنبش حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز این حمله وحشیانه صهیونیست‌ها را محکوم کرده خواستار محاکمه و پاسخگویی رژیم تل‌آویو شدند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این رویداد گفت: «از تشکیلات خودگردان فلسطین می‌خواهم که لغو توافقات اسلو، عقب‌نشینی از به‌رسمیت شناختن این رژیم، قطع همکاری امنیتی با دشمن صهیونیست را اعلام کند و صرفاً به برنامه مقاومت برای مقابله با این رژیم بیندیشد.»

او گفت: «ما خواستار تشکیل سریع فرماندهی میدانی واحد هستیم؛ فرماندهی که مقابله با اشغالگری را رهبری کند. ما در مرحله جدیدی هستیم که تنها تصمیمات قاطع و راهبردی با آن مناسب است. ما به  راه خود را ادامه خواهیم داد و در این راه نه مردد خواهیم بود و نه دچار ضعف و خستگی خواهیم شد. مردم ما نبردهای خود را با این اشغالگر در همه سطوح حل خواهند کرد و به سرانجام خواهند رساند.»

واکنش جبهه مردمی آزادی فلسطین

جنبش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز ضمن محکوم کردن این حمله و یورش گفت: «حمله وحشیانه به پیکر شهید شیرین ابوعاقله گواه این است که ما با دشمن جنایتکار روبه‌رو هستیم.»
این جنبش تأکید کرد: «زمان تحویل پرونده قتل شیرین ابوعاقله به دادگاه کیفری بین‌المللی فرا رسیده است.»

واکنش اروپا به هتک‌حرمت جنازه «شیرین»

از سوی دیگر، مدیر دیده‌بان حقوق بشر در اروپا ترور و قتل شیرین ابوعاقله را حمله به مطبوعات دانست و گفت که آزادی بیان و پاسخگویی در این جنایت «ضروری» است.

واکنش گروه 77

ائتلاف کشورهای در حال توسعه (گروه 77) نیز به‌همراه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خواستار تحقیقات فوری، بین‌المللی، بی‌طرفانه، مستقل و مؤثر در مورد قتل شیرین ابوعاقله هستیم.»

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مراسم تشییع جنازه نظامیان رژیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که سربازان رژیم صهیونیستی در حال حرکت در داخل سایت بیاض بلیدا هدف گلوله‌های توپخانه قرار گرفتند.

براساس گزارش المیادین، این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد که این هدف گیری در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه و در حمایت از مقاومت آنها انجام شده است.

مقاومت چند روز پیش گزارش داد که نیردهایش صبح چهارشنبه گذشته، استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را در مجاورت پادگان «برانیت» با سلاح‌های راکتی و توپخانه هدف قرار دادند.

روز سه‌شنبه نیز صحنه‌هایی از عملیاتی را منتشر کرد که ساختمان‌هایی را که سربازان اشغالگر در شهرک «المطله» مستقر بودند، هدف قرار داد و در بیانیه‌ای جداگانه تایید کرد که آنها تخریب شده‌اند.

این فیلم که توسط رسانه‌های نظامی پخش شد، نشان داد که ساختمان‌ها پس از رصد با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار گرفتند.

 آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین راستا رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و نظامیان صهیونیست در این منطقه به دام افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان یک پایگاه صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها
  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی