Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:25:13 GMT

دولت هند صادرات گندم را ممنوع اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۴۹۳۰

دولت هند صادرات گندم را ممنوع اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، همزمان با افزایش جهانی قیمت غلات و گندم، هند صادرات گندم از این کشور را ممنوع اعلام کرد.

مدیرکل بازرگانی خارجی هند با صدور بیانیه‌ای صادرات گندم را ممنوع اعلام کرد، مگر در مواردی که اعتبار اسنادی غیرقابل برگشت صادر شده باشد یا دولت هند مجوز صادرات گندم به کشورهایی بدهد که برای امنیت غذایی به گندم متکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند دومین تولید کننده گندم در جهان است که بخش عمده آن در داخل این کشور مصرف می‌شود.

هند از افزایش قیمت گندم و نیاز به حفاظت از امنیت غذایی در این کشور و کشورهای آسیب پذیر همسایه به عنوان عاملی تسریع کننده برای اصلاح سیاست صادرات خود یاد کرده است.

قیمت گندم در جهان پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین افزایشی چشمگیر داشته است چرا که اوکراین و روسیه با هم حدود ۱۴ درصد از گندم جهان را تولید می‌کنند.

صادرات گندم از منطقه دریای سیاه پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین کاهش یافته است و خریداران جهانی را برای کاهش کمبود عرضه به سوی هند سوق داده است.

همه اینها در حالی است که پیشتر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که به رغم تحریم‌های گسترده غرب، صادارت گندم این کشور سیر صعودی را تجربه می‌کند.

پوتین در نشستی با مقامات ارشد اقتصادی در مسکو گفت: در حال حاضر انتظار می‌رود در سال جاری ۱۳۰ میلیون تن غلات، شامل ۸۷ میلیون تن گندم برداشت شود.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد، یک رکورد بی سابقه برای محصول گندم در تاریخ روسیه خواهد بود.

با این حال، رئیس جمهور روسیه برآوردی از میزان احتمالی صادرات غلات ارائه نکرد.

کد خبر 5489277 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: هندوستان گندم صادرات گندم اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه ایالات متحده امریکا جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین عراق آخرین اخبار اوکراین مسکو سوریه ایران صادرات گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • رژیم صهیونیستی فعالیت شبکه الجزیره در اراضی اشغالی را ممنوع کرد
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود