Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طرح حذف ارز ترجیحی و یارانه برخی کالاهای اساسی در کشور در دستور کار قرار گرفته است، با آغاز این طرح اقتصادی دولت، شاهد موج افزایشی تقاضای عمومی در برخی از فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی عرضه کالاهای اساسی در لرستان و همچنین تشکیل صف‌های شلوغ خرید برخی کالاهای اساسی از جمله مرغ و روغن بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت بازار، شرایط را برای برخی از سودجویان و دلالان فراهم کرد تا با احتکار کالا و در نهایت فروش کالاهای اساسی با چند برابر قیمت، موجب بر هم زدن تنظیم بازار استان در مقطعی شوند، موضوعی که با ورود جدی دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و همچنین اطلاعات سپاه در شهرستان‌های مختلف با شکست مواجه شد.

مسئولان و متولیان امر در لرستان تاکید دارند که کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان ذخیره سازی شده است و به مرور وارد بازار و در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان توزیع خواهد شد، همچنین دستگاه‌هایی مانند سپاه و نیروی انتظامی در چنین شرایطی به کمک دستگاه‌های اجرایی و نظارتی آمده اند و با همکاری لازم اقدام به کشف انبارهای احتکار کالاهای اساسی در سطح شهرستان‌های استان می‌کنند.

آنچه که مورد انتقاد شهروندان است، بالا بودن قیمت برخی از کالاهای اساسی مانند لبنیات، روغن و… در سطح برخی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها است که می‌طلبد دستگاه‌های نظارتی همچون تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و همچنین اتاق اصناف برای برخورد با تخلفات ورود جدی تری داشته باشند و با گران فروشی و همچنین کم فروشی این کالاها برخورد قاطعی داشته باشند.

گوشت مرغ در بازار زیاد است اما گران شده است

یک عرضه کننده گوشت مرغ در بازار خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گوشت مرغ در بازار زیاد است اما قیمت آن بالا رفته است اظهار داشت: در حال حاضر گوشت مرغ با قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه مرغ اشباع شده و در بازار زیاد است بیان داشت: صفی دیگر در بازار و مغازه‌ها وجود ندارد، هیچ مغازه‌ای در بازار و خیابان‌ها نیست که شلوغ باشد.

این عرضه کننده گوشت مرغ در بازار خرم آباد بیان داشت: ما دیگر در بازار کمبود مرغ نداریم.

اقلامی که مورد نیاز مردم بوده در فروشگاه موجود است

یکی از کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خرم آباد نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اقلامی که مورد نیاز مردم بوده در فروشگاه موجود است.

وی با بیان اینکه در فروشگاه روغن، برنج و… داشته ایم و در بین خریداران توزیع شده است عنوان کرد: همچنین درخواست داده ایم که دوباره کالاهای اساسی به فروشگاه اختصاص پیدا کند که قرار است امروز شنبه کالاهای مورد نیاز در اختیار ما برای توزیع در بین مردم قرار داده شود.

این متصدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خرم آباد با تاکید بر اینکه تمام اجناسی که ما در فروشگاه داریم با قیمت قدیم است و هیچ قیمت جدیدی نداریم ادامه داد: لبنیات نیز با قیمت قدیم در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

کالاها با قیمت قدیم عرضه می‌شود

یکی دیگر از کارکنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خرم آباد با بیان اینکه در فروشگاه عمده کالاهای اساسی مورد نیاز مانند برنج، روغن، لبنیات، تخم مرغ و… موجود است اظهار داشت: روز گذشته دولت کالاهای اساسی را با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و همچنین تعزیرات حکومتی در اختیار فروشگاه ما قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه کالاهای اساسی با نظارت دستگاه‌های متولی در بین مردم توزیع می‌شود عنوان کرد: فعلاً کالاهای عرضه شده در فروشگاه، بر اساس قیمت‌های قدیم است.

این متصدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرم آباد بیان داشت: کالاهای اساسی مورد نیاز در فروشگاه موجود است و قیمت‌ها نیز بر اساس روال قدیم است.

وی بیان داشت: در فروشگاه نه کمبود محصولات لبنی را داریم و نه افزایش قیمت‌ها را.

کشف انبارهای احتکار کالا در بروجرد

سرهنگ آیت دولتپور مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز از کشف انبار احتکار کالا توسط سازمان اطلاعات سپاه شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: برای جلوگیری از احتکار کالا و مبارزه با فساد اقتصادی سپاه تلاش کرده تا انبارهای احتکار کالاها را کشف کند.

وی تصریح کرد: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه شهرستان بروجرد انبار احتکار روغن، برنج و شکر کشف شد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان یادآور شد: مقدار ۷۱ تُن کالای احتکار شده در این انبار کشف و با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی در بین مردم توزیع شد.

سرهنگ آیت دولتپور همچنین از کشف یک انبار دیگر احتکار توسط سازمان اطلاعات سپاه شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه شهرستان بروجرد انبار احتکار روغن و برنج کشف شد.

وی بیان کرد: در راستای مبارزه با فساد اقتصادی و جلوگیری از احتکار کالا حساسیت سپاه بالا رفته و تلاش کرده تا انبارهای احتکار این کالاها را کشف کند.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: مقدار ۶ تُن برنج و روغن کشف شده در بروجرد با هماهنگی اداره تعزیرات و جهاد کشاورزی در بین مردم توزیع شد.

کشف ۲۴ تن انواع ارزاق عمومی احتکار شده در خرم‌آباد

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان نیز اظهار داشت: با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی ۲۴ تن انواع ارزاق عمومی احتکار شده به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال در شهرستان خرم آباد کشف شد.

وی بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احتکار ارزاق عمومی، مأموران پلیس امنیت عمومی لرستان از احتکار مقادیری انواع مواد غذایی توسط افراد سودجو مطلع شدند.

فرمانده انتظامی لرستان افزود: مأموران به همراه عوامل اداره صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات و جهاد کشاورزی بلافاصله به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبارهای مربوطه مقادیری انواع مواد غذایی شامل، هشت تن و ۵۰۰ کیلوگرم برنج، هفت تن و ۵۰۰ کیلوگرم گندم، دو تن و ۹۰۰ کیلوگرم شکر، پنج تن لوبیا چیتی و ۱۲ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده کشف شد.

سردار الهی تصریح کرد: کارشناسان ارزش ارزاق عمومی کشف شده را بیش از هشت به میلیارد ریال برآورد کردند.

محتکر روغن در الیگودرز دستگیر شد

سرهنگ نصرت اله گراوند فرمانده انتظامی الیگودرز نیز اظهار داشت: مأموران پلیس اطلاعات با اقدامات تخصصی موفق به شناسایی و کشف مقادیر قابل توجهی روغن خوراکی در انباری در الیگودرز شدند.

وی افزود: در بازرسی از محل مورد نظر مقدار بیش از هشت تن روغن خوراکی جامد احتکار شده به ارزش بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی الیگودرز در ادامه با اشاره به اینکه روغن‌ها در سامانه جامع ثبت نشده است تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ گراوند از شهروندان درخواست کرد که به محض اطلاع از هر گونه فعالیت‌های اقتصادی غیر مجاز، مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

نبود کالا را تأیید نمی‌کنیم

بهرام ستاری معاون استاندار لرستان از ذخیره دو هزار و ۵۵۰ تن برنج در استان خبر داد و گفت: مصرف روزانه این کالا بین پنج تا شش تن بوده و ۶۰ تن نیز روغن ذخیره داریم که روزانه ۳.۵ تن مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ تن مرغ منجمد نیز ذخیره داریم که وارد بازار نشده است، افزود: تمام مصرف روزانه ما بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن است که روز گذشته بین ۲۱۰ تا ۲۲۰ تن توزیع شد اما ناهماهنگی‌هایی در بازار صورت گرفت.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه نبود کالا را تأیید نمی‌کنیم، گفت: تمام دستگاه‌های نظارتی وارد میدان شده‌اند و کار می‌کنند؛ قیمت چهار کالای اساسی مشخص شده و اجناس دیگر نیز به تبع توسط سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کنندگان تعیین و اعلام خواهند شد.

شهروندان تخلفات را گزارش بدهند

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به مانور گشت و بازرسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی در مرکز لرستان، اظهار داشت: در راستای نظارت بر توزیع کالاهای اساسی ۳۰ اکیپ در شهر خرم‌آباد و ۳۰ اکیپ در سایر شهرستان‌ها فعالیت دارند، این اکیپ‌ها کار گشت، نظارت و بازرسی بر توزیع کالاهای اساسی را در سطح شهر و فروشگاه‌ها انجام می‌دهند.

وی گفت: انتظار از شهروندان این است که هرگونه تخلف احتمالی را به همکاران ما در جهاد کشاورزی گزارش دهند تا با همکاری اداره کل تعزیرات و سازمان صمت برخوردهای قانونی را انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: این اطمینان خاطر را به هم استانی‌ها می‌دهیم که تمام کالاهای اساسی به میزان کافی در انبارها ذخیره شده است و به تدریج روانه بازار مصرف و توزیع می‌شود.

کد خبر 5489123

منبع: مهر

کلیدواژه: هدفمندی یارانه ها معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان بهرام ستاری فرماندهی انتظامی لرستان احتکار گرانفروشی بوشهر کرمانشاه احتکار ویروس کرونا هدفمندی یارانه ها آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کالاهای اساسی بسیج سازندگی گروههای جهادی نانوایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز مشهد ایلام فروشگاه های زنجیره ای گوشت مرغ در بازار کالاهای اساسی فرمانده انتظامی انبارهای احتکار جهاد کشاورزی احتکار کالا ارزاق عمومی خرم آباد بین مردم احتکار شده فروشگاه ها مورد نیاز توزیع شد کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود

استاندار گیلان با بیان اینکه واردات چای سنواتی به بازار مصرف ممنوع است گفت: کارخانجات چای حق تعطیلی کارخانه خود را ندارند و باید به موقع آن را بازگشایی کنند، اگر توانایی اداره آن را ندارند کارخانه را اجاره دهند زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحو پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا گیلان، اسدالله عباسی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در جلسه با اعضای سازمان چای کشور، هیئت مدیره سندیکای کارخانجات چای و چای‌کاران با بیان اینکه توجه به صنعت چای و چای‌کاران منجر به رشد گیلان در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی می‌شود، اظهار کرد: چای یکی از راهبردی‌ترین محصولات کشاورزی در گیلان است و در چند سال اخیر چای‌کاران در دریافت مطالبات خود با مشکلاتی مواجه بودند اما امسال تمامی حق‌الزحمه دولت به چای‌کاران پرداخت شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه واردات چای سنواتی به بازار مصرف ممنوع است، افزود: چای سنواتی فقط برای کمپوست است و اجازه نمی‌دهم این چای وارد بازار مصرف شود بنابراین اگر فردی چای سنواتی را وارد بازار کند از طریق مراجع قضائی با آن فرد برخورد می‌کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر بازگشایی به موقع کارخانجات چای خاطرنشان کرد: کارخانجات چای حق تعطیلی کارخانه خود را ندارند و باید به موقع آن را بازگشایی کنند و اگر توانایی اداره آن را ندارند آن را اجاره دهند زیرا مطالبات چایکار باید به هر نحوی شده پرداخت شود.

عباسی با بیان اینکه کارخانه ۱۴ معصوم یک ظرفیت در خرید تضمینی برگ سبز چای است، تصریح کرد: این کارخانه یک ظرفیت بالقوه است که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و اگر توانایی اداره آن وجود ندارد، خلع ید شود

وی با تاکید بر لزوم توجه به تحقق شعار سال در حوزه کشاورزی در کشور، افزود: تولید با همکاری مردم برای دولت سیزدهم مهم است، زیرا تحقق شعار سال یعنی (جهش تولید با مشارکت مردم) از اهداف دولت در کشور و به ویژه در استان‌های با ظرفیت کشاورزی و صنعتی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دو و نیم سال گذشته دولت در تلاش برای افزایش تولید بوده و از تولید کنندگان حمایت کرده است، گفت: توجه به تولید، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم بوده و در این خصوص اقدامات خوبی انجام شده که نمونه بارز آن افزایش ۳۰ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای است.

عباسی با بیان اینکه بین زنجیره تولید و مصرف در حوزه کشاورزی باید توازن ایجاد شود، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی از باغ، مزرعه و بازار باید توازن ایجاد شود، از این رو برای تحقق این امر باید به همه جوانب نگاه کرد و با همفکری، وحدت و همدلی مشکلات را برطرف و توازن را ایجاد کرد.

استاندار گیلان یکی از مشکلات حوزه کشاورزی را توزیع خارج از چارچوب محصولات در بازار دانست و تاکید کرد: باید در حوزه چای، بادام، برنج و زیتون برند سازی و توزیع مناسب انجام شود زیرا در این صورت فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای موظف به خرید محصولات کشاورزی داخلی و در نهایت فروش آن هستند.

عباسی با اشاره به اقدامات مؤثر دولت سیزدهم در تأمین نیازهای کشاورزی گیلان از جمله تأمین کودهای شیمیایی تصریح کرد: برای تأمین نیازهای کشاورزان باید تمامی اقدامات لازم انجام شود و جهاد کشاورزی در این خصوص به طور مداوم باید نظارت کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه چای گیلان را باید به اوج شکوفایی در تولید و عرضه برسانیم، گفت: باید جلسه‌ای میان بانک‌ها برگزار و در آن جلسه میزان تسهیلات اعطا شده به چای‌کاران و کارخانجات چای مشخص شود زیرا کارخانجات برای پرداخت مطالبات خود باید چای را به فروش برسانند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت کامل مطالبات چای‌کاران افزود: با افرادی که در پرداخت مطالبات چای‌کاران قصور کردند برخورد قضائی شده و هیچ عُذری در این خصوص پذیرفته نیست.

عباسی با بیان اینکه در سال گذشته مطابق با نیاز کشور ۴۲ هزار تن چای وارد کشور شده است، افزود: ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.

کد خبر 748456

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود