Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور امروز صبح آقای رئیسی، رئیس‌جمهور در میدان بهمن و گفتگو با مردم و همچنین حضور وی در یکی از شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای واکنشهای مثبت زیادی را در پی‌ داشته است.

به گزارش ایران اکونومیست، اقدام صبح جمعه آقای رئیس‌‌جمهور بلافاصله یک روز بعد از اجرای قانون اصلاح تخصیص ارز ترجیحی به برخی کالاهای اساسی صورت گرفت و رئیس‌جمهور بر آن بود تا از طریق همراهی و گفتگو با مردم و همچنین حضور مستقیم در میدان به مردم اطمینان خاطر بدهد که دولت تمام تلاشش را برای اجرای درست این قانون به‌کار گرفته است و رئیس جمهور مصمم است این تصمیم به‌ضرر عموم مردم و به‌خصوص قشرهای کم‌‌برخوردار نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غیر از گفتگوهای مکرر مسئولان دولتی با مردم از طریق صداوسیما و سایر رسانه‌ها، رئیس جمهور قبل از اجرای این تصمیم نیز در گفتگوی زنده با مردم حضور یافته و درباره طرح به آنها توضیح داده بود، ضمن آنکه پیش از اجرای طرح، یارانه حمایتی نیز به حساب بسیاری از مردم واریز شد.

این اقدامات دولت و رئیس جمهور به‌خصوص از آن جهت اهمیت دارد که مردم به‌درستی آن را با وضعیت مشابه بی‌دولتی در دوران آقای روحانی و به‌ویژه با وضعیت آبان 98 مقایسه می‌کنند. در آن دوره اولاً برخی مقامات مسئول مربوط به‌دروغ اجرای هر طرحی در زمینه سوخت را انکار می‌کردند، و بدتر اینکه نه‌تنها به مردم اطلاع‌رسانی و با آنان همراهی نشد، بلکه آقای روحانی رئیس جمهور وقت پس از چند روز با لحن توأم با خنده، اعلام کرد که خودش هم صبح جمعه فهمیده است که بنزین گران شده است(!)، رفتاری که باعث عصبانیت گسترده مردم شد و برخی روزنامه‌ها طنز تلخ پشت این نوع رفتار را به برنامه طنز رادیویی «صبح جمعه با شما» تعبیر کردند.

خنده روحانی در آن وضعیت در حالی بود که مردم بسیاری به آن تصمیم معترض بودند و برخی نیز در اغتشاشات جان خود را از دست دادند.

مقایسه نوع رفتار رؤسای جمهور و دولتهای فعلی و سابق (دولت آقای روحانی) موجب شده است این روزها این جمله بسیار تکرار شود که اگرچه ممکن است درباره هر تصمیمی نظرات کارشناسی موافق یا منتقدی وجود داشته باشد، اما به‌لحاظ مسئولیت‌پذیری، مردم‌گرایی، فعالیت و وجدان و انصاف حکمرانی، حتماً بسیار فرق میکند چه کسی رئیس جمهور باشد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس جمهور صبح جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 

ایسنا/قم استاندار قم گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سفر هفته آینده آیت‌الله رئیسی به قم افتتاح می‌شود.

سیدمحمد آقامیری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ هر چقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم اشتغال‌ هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی آنان خواهیم بود.

استاندار قم گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است؛ لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که اگر بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پایان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد