Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حسن‌پور، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: اداره‌کل تعزیرات استان در راستای اجرای صحیح طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها همگام و هم‌سو با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله اداره صمت و جهاد کشاورزی تحت نظارت مستقیم امور اقتصادی استانداری برای تثبیت و تعادل بازار تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همکاران ما در محل کار حضور دارند و پرونده‌های تخلفی که از ناحیه ضابطین، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اصناف تشکیل می‌شود خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سران سه قوه اختیارات جدیدی را به تعزیرات حکومتی در طول اجرای طرح محول کردند، یادآور شد: در این اختیارات قبل از صدور رأی اگر واحدهای صنفی تخطی کنند و از اجرای قانون و مقررات قانونی خارج شوند در صورت مشاهده، همکاران ما می‌توانند آن واحدها را قبل از صدور رأی پلمب کنند.

حسن‌پور ادامه داد: همچنین می‌توانند نصب بنر را برای واحدهای متخلف داشته باشند و یا اینکه اگر کام مردم را تلخ کنند، می‌توانند به موجب قانون پنج برابر مجازاتی که در تعزیرات حکومتی پیش‌بینی شده برابر با آن‌ها برخورد کنند.

وی افزود: واحد صنفی اگر بخواهد کالاها را انبار کند و در معرض رؤیت مردم نباشد و در سامانه جامع انبارها و سامانه تجارت ثبت نکرده باشد، هم مشمول تخلف احتکار و هم قانون مبارزه با قاچاق می‌شود و جریمه‌های آن خیلی سنگین است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک اتیکت که قبل از این جریمه‌اش ۲۵۰ هزار تومان بوده در حال حاضر از ۲ میلیون تا ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد، اضافه کرد: عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور جریمه‌اش اعمال می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به گران‌فروشی در سایر کالاهایی که جزو کالاهای اساسی نیستند، تصریح کرد: اگر اصناف کالاهای دیگر را بدون اخذ مجوز تنظیم بازار افزایش دهند مشمول جرایم می‌شوند و با جدیت با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان برای همراهی این طرح اگر تخلفی مشاهده کردند از طریق تلفن گویای ۱۳۵ گزارش خود را به ما اعلام کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گران فروشی سامانه تجارت جرایم تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: قاچاقچی کود به دلیل حمل کود شیمیایی برخلاف تشریفات قانونی در مرز مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان ایلام، سید مهدی محمدی اظهار کرد: قاچاقچی کود شیمیایی به دلیل حمل کود شیمیایی به قصد خروج از کشور در پایانه مرزی مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی افزود: شعبه اول بدوی شهرستان مهران به پرونده قاچاق ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام اضافه کرد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

محمدی تصریح کرد: سربازان گمنام اداره اطلاعات مهران و ماموران گمرکات مستقر در پایانه مرزی مهران حین عبور دو دستگاه کامیونت باری، این کالاها را کشف و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 749579

دیگر خبرها

  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • جریمه ۶ میلیاردی سزای گرانفروشی سبزی در اردبیل