Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، «علیرضا الماسوندی» در بازدید از روند ساخت سد مخزنی خرمرود تویسرکان، افزود: بر اساس ارزیابی وزارت نیرو، ساخت این سد در دسته پروژه‌های ویژه وزارتخانه قرار دارد که باید تا پایان سال ۱۴۰۱ بهره برداری شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح، ایجاد اشتغال پایدار، تامین معاش و توسعه کشاورزی در منطقه است، خاطرنشان کرد: با وجود شرایط خشکسالی، هرچه زودتر این سد بهره برداری و منابع آب تامین ذخیره و توزیع شود، می تواند از لحاظ روانی تاثیر مثبتی در زندگی اجتماعی مردم منطقه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الماسوندی اظهار داشت: مردم انتظار بیشتری از دولت و نظام دارند و باید هرکاری که برای امیدوار کردن آن ها وجود دارد انجام دهیم.

وی تاکید کرد: برای بهره برداری به موقع از سد خرمرود، باید با تحرک بالا و توان بیشینه، فعالیت اجرایی را افزایش دهیم.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: بیشترین میزان خاکریزی برای این سد، باید از خرداد تا شهریور صورت گیرد و کف خاکریزی کارگاه‌های در این روزها باید هفت هزارمتر مکعب خاکریزی شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان به زودی به حساب پیمانکار این طرح واریز می‌شود، افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شده است و اعتبارات لازم نیز برای افزایش سرعت اجرایی آن تامین می شود.

الماسوندی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیشترین پیگیری‌ها را برای اجرای پروژها انجام می دهد، اظهار داشت: دغدغه‌مندی و پیگیری مدیران، موجب افزایش سرعت اجرایی طرح‌ها شده که حمایت‌های لازم انجام می شود.

وی تصریح کرد: فعال بودن کارگاه این طرح، پویایی و کار دستگاه ها، کارکنان و ماشین آلات موجب خوشحالی و امیدواری در رابطه با تسریع در روند اجرای پروژه شده است.

معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اعتبارات مورد نیاز برای تملک اراضی اطراف این سد تامین و در اختیار مالکان قرار داده می شود.

الماسوندی با اشاره به اینکه رضایت مردم اولویت نخست اجرایی طرح‌های عمرانی در وزارت نیرو است، تصریح کرد: ساخت این سد نباید موجب مهاجرت مردم از منطقه شود، بلکه باید مهاجرت معکوس داشته باشد.

وی ادامه داد: مثلث و اصول توسعه پایدار، مردم، اقتصاد و محیط زیست است که اگر رعایت شود موجب دوام و پایداری و تضمین معیشت اجتماعی می‌شود.

الماسوندی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۵۸ روستا یکی دیگر از اهداف ساخت این سد است، افزود: مردم ما مستحق بهره مندی از آب سالم و پایدار هستند و در دولت آیت الله رییسی برنامه داریم طرح‌های سدسازی و تامین آب بهره برداری و آبگیری شود.

وی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی شخص رییس جمهور عنایت خاصی به تامین اعتبارات لازم برای آبرسانی دارد که در جهت خدمت به مردم از ظرفیت های موجود برای تامین اعتبار این طرح استفاده می شود.

به گزارش ایرنا؛ طرح سد مخزنی خرمرود با هدف تامین آب برای مصارف فعالیت های صنعتی به میزان ۱.۵، شرب ۱.۳ و مصارف کشاورزی و زیست محیطی محدوده طرح ۴.۳۴ میلیون متر مکعب و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن در دست اجرا است.

این سد ۱۲۰ هکتار وسعت دارد که سطح دریاچه آن ۶۳.۵ هکتار و طول سرریز این سد ۲۰ متر و ظرفیت سیستم انحراف تونل بتنی سد نیز ۶۸ متر مکعب بر ثانیه است. 

سد خرمرود در ۵۴ کیلومتری جنوب غربی شهر همدان و در منطقه خرمرود بین دو روستای سیستانه و اشتران شهرستان تویسرکان درحال احداث است.

سدهای آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو و کلان ملایر نیز از دیگر سدهای بزرگ استان همدان به حساب می‌آیند.

برچسب‌ها شهر همدان شرکت آب منطقه ای همدان آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان شرکت آب منطقه ای همدان آبرسانی شهر همدان شرکت آب منطقه ای همدان آبرسانی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تامین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تامین شد گفت: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، جمشید عین‌بیگی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اعضای دوره فعلی شورای شهر سه سال است که این منصب را عهده‌دار شده‌اند و دو سال پس از آغاز فعالیت شورا، شهردار بجنورد تغییر کرد.

وی افزود: سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس به توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اختصاص پیدا کرد و ۱۴ اتوبوس تاکنون تحویل داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با بیان اینکه ۲۰ درصد از سهم تأمین اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تأمین شد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر است، اما ایجاد بوستانی شبیه شهربازی در بجنورد ممکن نیست و از دایره جانمایی خارج شد.

عین‌بیگی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و به منظور هویت‌بخشی به بجنورد و معرفی مفاخر و مشاهیر شهر، همایش نکوداشت آیت‌الله محمدتقی بجنوردی با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: به منظور استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان، کمیته مطالعاتی از سوی کمیسیون عمران برگزار شد که اعضای شورا پایبند به تصمیمات آن هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: برگزاری جشن عید غدیر در پارک بش‌قارداش بجنورد با حضور کم‌نظیر مردم در سال گذشته از برنامه‌های شورا بود.

کد خبر 749050

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری