Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ گفت: تکمیل طرح آبرسانی غدیر، آب شرب چهار میلیون ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی معادل ۵۲ درصد از جمعیت استان خوزستان تا افق سال ۱۴۲۵ را تامین خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از شرکت مدیریت منابع آب ایران، «فراز رابعی» افزود: زمان اجرای این طرح در برآوردهای اولیه ۳۰ ماهه بوده اما پیرو سفر رییس جمهور و تاکید وزیر نیرو مبنی بر استفاده از حداکثر ظرفیت فنی و تخصصی و با بازنگری طرح، فشرده سازی و اجرای عملیات موازی زمان اجرای این پروژه به ۹ ماه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه‌داد: با اتمام این مرحله از طرح غدیر و اتصال به رودخانه دز، آب با کیفیت بهتر از قبل تامین خواهد شد.

رییس حوضه آبریز کارون بزرگ با اشاره به تعیین جبهه های کاری طرح میان مدت آبرسانی غدیر، خاطرنشان‌کرد: این طرح در سه جبهه عملیاتی شامل احداث ایستگاه پمپاژ w۲ شبکه آبیاری دز و ساخت خطوط انتقال از ایستگاه پمپاژ مذکور تا ایستگاه پمپاژ «ام الدبس»، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس و احداث ایستگاه پمپاژ «شهید چمران» در حال اجرا است و تاکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رابعی گفت: با توجه به خشکسالی گسترده در حوضه رودخانه کرخه و وقوع تنش آبی در این رودخانه در تابستان پیش رو، پیش بینی لازم برای تکمیل و اتصال شهرها و روستاهای پایین دست کرخه به طرح غدیر انجام شده است.

وی بیان‌داشت: اکنون اغلب روستاهای مسیر این رودخانه به خط انتقال آبرسانی غدیر متصل شده و عملیات اجرایی روستاهای باقی‌مانده با انجام هماهنگی لازم با شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، در حال انجام است.

به گزارش ایران اکونومیست، سال گذشته حوالی تابستان بود که بحران آب در خوزستان به حادترین شرایط خود رسید. مردم خوزستان در سال‌های اخیر، زمان کمبود بارندگی با بحران خشکسالی گسترده مواجه شدند و موقع افزایش بارش‌ها نیز سیل دامن‌گیر آن‌ها بوده است. در چنین شرایطی بحران‌های دیگری نظیر کمبود تامین آب شرب نیز به مشکلات گسترده مرتبط با بخش آب نیز دامن خوزستانی‌های را به خود مشغول کرد.

بر این اساس، روی کار آمدن دولت مردمی با هدف احیای مدیریت مطلوب، عدالت و همچنین کاهش مشکلات بدنه مستضعف جامعه بار دیگر امیدها به منظور اتمام مشکلات خوزستان را زنده کرد. در این شرایط سفرهای متعدد استانی رئیس جمهور و سایر وزرا به استان خوزستان بیانگر اهمیت این خطه زرخیر برای دولت مردمی است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: خوزستان ، آبرسانی ، آبرسانی سیار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خوزستان آبرسانی آبرسانی سیار ایستگاه پمپاژ آبرسانی غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • بهسازی ایستگاه پمپاژ نخل تقی عسلویه
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد