Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:36:46 GMT

دیدار رئیس سنای قزاقستان با رئیس جمهور تاجیکستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۶۴۷۸

دیدار رئیس سنای قزاقستان با رئیس جمهور تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مولان هاشم بایف» رئیس سنا قزاقستان در چارچوب سفر رسمی خود به تاجیکستان در محل «قصر ملت» شهر دوشنبه با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد.

در جریان این ملاقات همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

رحمان در سخنانی توسعه مشارکت راهبردی با قزاقستان را اولویت سیاست خارجی کشورش عنوان کرد که متکی بر پایه سنت‌های طولانی‌مدت دوستی، درک و حمایت متقابل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار، از روابط بین دو کشور به ویژه گفت و گوی مطمئن در عالی‌ترین سطح سیاسی و همکاری‌های سازنده ابراز خرسندی شد.

در این ملاقات همچنین همکاری تاجیکستان و قزاقستان در زمینه‌های سیاسی، تجاری و اقتصادی و همچنین بین پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

اظهار شد که قزاقستان یکی از شرکای اساسی در ساختار تجارت خارجی تاجیکستان است و مبادله تجاری بین دو کشور در سال گذشته میلادی تقریبا 30 درصد افزایش یافته و به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

دو طرف طی این دیدار برای تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، بشردوستانه و آموزشی ابراز علاقه کردند.

طرفین در راستای همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی، تامین امنیت در منطقه را  بررسی و در خصوص موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی از جمله وضعیت افغانستان تبادل نظر کردند.

گفتنی است که در چارچوب سفر رئیس سنای قزاقستان به دوشنبه مذاکرات دوجانبه وی با رئیس مجلس ملی تاجیکستان و نشست گسترده با مشارکت هیات‌های دو کشور برگزار شد که ضمن آن طیف وسیعی از  مسائل مربوط به همکاری و روابط بین پارلمانی دو کشور دوست مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

رئیس سنای قزاقستان در این سفر همچنین با «محمد طاهر ذاکر زاده» رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

هاشم بایف رئیس سنای قزاقستان شب گذشته با دعوت «رستم امامعلی» رئیس مجلس ملی و شهردار دوشنبه وارد تاجیکستان شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان قزاقستان رئیس سنا رستم امامعلی رئیس سنای قزاقستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان

در دیدار ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان توسعه همکاری‌های مرزی بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، خالد جنگجو، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با سرکنسول کشورمان در جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان که به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌ها، مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان و راهکارهای مربوط به تسهیل تردد کامیون‌های حامل کالا و زوار اربعین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه و تسهیل مناسبات گمرکی برای هر دو طرف مهم است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی بدون روان‌سازی و بهبود شرایط گمرکی میان دو طرف امکان‌پذیر نیست.

عزیز منصوری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار به پیگیری‌های مستمر برای برگزاری نشست‌های مشترک گمرکی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تأثیرگذار در مبادلات تجاری اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرزهای آذربایجان‌غربی به کربلا عازم شدند که بیش از دو هزار نفر از این زائران از اتباع جمهوری آذربایجان بودند.

کد خبر 748721

دیگر خبرها

  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن