Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:14:27 GMT

برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۶۵۳۵

برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی مدافع حرم در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی عرب‌پور امروز در نشست خبری ویژه برگزاری کنگره شهدای روحانی  مدافع حرم کشور در کرمان اظهار داشت: چهار هزار شهید روحانی در سرار کشور داریم که  ۱۴۵ نفر از این شهدا مربوط به استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدای روحانی سراسر کشور در تاریخ ۴ خرداد ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری چنین اجلاسیه‌هایی به  استان‌ها واگذار شده که از جمله آنها واگذاری کنگره شهدای روحانی  مدافع حرم به استان کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسئول نمایندگی ‌ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان افزود: کنگره ۳۹ شهید روحانی مدافع حرم و ۱۴۵ شهید روحانی استان کرمان در روز پنج شنبه  ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری در مصلای امام علی علیه‌السلام شهر کرمان برگزار می‌شود.

عرب‌پور عنوان کرد: در سطح کشور ۳۹ شهید روحانی مدافع حرم داریم که از این تعداد دو شهید به نام‌های حجت‌الاسلام  محمدحسن دهقانی و حجت‌الاسلام سعید بیاضی مربوط به استان کرمان هستند.

وی ابراز داشت:  راس ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور خانواده شهدا، مردم و مسئولان برگزار می‌شود و سخنران این مراسم آیت‌الله شیرازی  نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله خواهد بود.

عرب‌پور گفت: برای شرکت در اجلاسیه، ۳۹ خانواده شهید روحانی مدافع حرم از سراسر کشور به کرمان تشریف می‌آورند و ما میزبان قدوم‌ مبارک این عزیزان خواهیم بود و همچنین از دو خانواده  شهید اخیر حرم رضوی دعوت شده که در این اجلاسیه حضور داشته باشند.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی مدافع حرم کشور بیان داشت: سرکشی از خانواده شهدا در دستور کار ما قرار دارد و این کار شروع شده و تا شروع اجلاسیه ادامه خواهد داشت.

عرب‌پور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خاستگاه اصلی آن حوزه‌های علمیه است، افزود: روحانیت در همه عرصه‌ها و میادین و در همه ابعاد انقلاب اسلامی  پیشتاز بوده است.

وی تاکید کرد: در زمان زلزله بم، بالغ بر یک‌هزار نفر روحانی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان و استان کرمان به این منطقه اعزام شدند تا به مردم در چه در زمینه کفن و دفن و چه در امدادرسانی کمک کنند.

رئیس ستاد کنگره شهدای روحانی مدافع حرم کشور گفت: در زمان شیوع کرونا با از خود گذشتگی ایثار  روحانیون به کمک مدافعان سلامت شتافتند و در بیمارستان‌ها در کنار کادر درمان مشغول به کار شدند.

سردار محمدعلی نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه اظهار داشت:  از ابتدای انقلاب نوک پیکان دشمنان به‌ویژه منافقین بر روی  افراد شاخص کشور که اکثر آنها روحانی بودند و آنها را به شهادت رساندند، بود و این نشان از نقش تاثیر گذار روحانیت دارد.

به گزارش فارس، در پایان این نشست از پوستر کنگره روحانیون شهید کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره شهدای روحانی کشور کنگره شهدای روحانی مدافع حرم سپاه ثارالله روحانیون کنگره شهدای روحانی روحانی مدافع حرم شهید روحانی استان کرمان عرب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود