Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@15:31:41 GMT

افت فشار بالا برای پارس جنوبی پیش‌بینی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۷۱۹۷

افت فشار بالا برای پارس جنوبی پیش‌بینی نمی‌شود

مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی گفت: طی سال های اخیر درباره موضوع افت فشار پارس حنوبی اغراق صورت گرفت، در حالی که خبرهای خوبی از ساخت سکوهای فشار افزا به گوش می‌رسد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمدرضا زهیری، مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی امروز در نشستی خبری در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در رابطه با آخرین وضعیت پروژه‌های این شرکت گفت: متأسفانه فرآیند افت فشار طی سال‌های آینده در همه فازهای پارس جنوبی به اندازه‌های مختلف وجود خواهد داشت، اما درباره مقدار این افت فشار در دوران مدیریت پیشین اغراق شد و موضوع ساخت سکوهای فشارافزا را بزرگ و پیچیده جلوه داده‌اند، افزون بر این به نظر می‌رسد بر خلاف خبرهای منفی که در گذشته درباره افت فشار در چاه‌های پارس جنوبی نقل می‌شد، خبرهای خوبی در این زمینه وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ساخت سکوهای فشارافزا برای میدان گازی پارس جنوبی را با توجه به ظرفیت بالای سرمایه انسانی و تجهیزات موجود کاری دست‌یافتنی خواند و گفت: یکی از چالش‌های ساخت این سکوها طراحی دقیق پایه‌های آن با توجه به وزن بالای تأسیسات نصب شده روی سکو است.

فاز ۱۶ پارس جنوبی به طول ۱۱۰ کیلومتر به موازات خط لوله قبلی کشیده خواهد شد و تا زمستان امسال آماده می‌شود و در حال پوشش در خرمشهر است و بخش زیادی پوشش داده شده است.

افزایش تولید ۱۰ هزار بشکه‌ای از لایه نفتی پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت تأسیسات دریایی درباره امضای قرارداد با یک شریک خارجی برای توسعه فاز ۲ لایه نفتی پارس جنوبی و چگونگی انتخاب این شرکت، افزود: این شرکت در گذشته انتخاب شده بود و ما در بخش‌هایی از قرارداد تغییراتی دادیم.

وی تاکید کرد: این قرارداد زمانی نهایی خواهد شد که قرارداد بین ما و شرکت مذکور تبادل شود و با اجرای آن تولید نفت در این میدان مشترک ۱۰ هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: توسعه میدان فروزان چندین سال به دلیل تغییرات در سکو متوقف شد، سکوهایی که منتقل شده بود اکنون در خرمشهر است و با اتمام کار سکوها را منتقل می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی تأسیسات دریایی با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان نمی‌توان عدم النفع تولید از میدان مشترک فروزان طی سال‌های اخیر را جبران کرد گفت: هم‌اکنون این شرکت برای جبران عقب ماندگی توسعه میدان فروزان با سرعت بالا انجام می‌دهد.

مذاکره با شرکت‌های روسی برای نصب جکت

وی اضافه‌کرد: اکنون در فعالیت‌های بین المللی حضور داریم و یکی از اهداف ما صدور خدمات فنی و مهندسی است.

زهیری از مذاکره با شرکت‌های روسی برای نصب جکت و لوله گذاری خبر داد و گفت: با این حال متعهدیم ابتدا فعالیت‌های داخلی را اجرا کنیم تا کارهای کشور بر زمین نماند و پس از آن ظرفیت خالی را برای درآمدزایی در پروژه‌های بین‌المللی لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت سکوهای فشارافزایی پیچیده نیست، افزود: ابتدا باید تجهیزات و کمپرسورها آماده شود. در طراحی، ساخت و حمل این سکوی فشار افزایی مشکلی نداریم.

وی ادامه‌داد: وضعیت پارس جنوبی برخلاف پیش بینی‌هایی که فشار افت می‌کند، در برخی فازها دچار افت فشار نخواهیم بود.

زهیری در رابطه با آخرین وضعیت خط لوله گوره جاسک ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که پیش امده بود، گوی شناور اول نصب شده و سه گوی شناور دیگر در حال ساخت است که یک گوی از خارج از کشور آماده انتقال است و ۲ گوی شناور دیگر در خرمشهر در حال ساخت است. بنابراین این خط لوله فاز دومی نخواهد داشت.

وی درباره آخرین وضعیت انتقال سکوی فاز ۱۲ به فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: این انتقال توسط شناور «اوشنیک» در تابستان امسال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی تأسیسات دریایی درباره تأخیر در توسعه میدان گچساران نیز تصریح کرد: شرکت تأسیسات دریایی در گذشته دارای دکل حفاری خشکی بوده، اما در دوران مدیریت پیشین این دکل‌ها بنا به دلایل نامعلومی فروخته و اکنون ما با توجه به اجاره بالای دکل‌های حفاری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، از این رو مذاکراتی را با کارفرمایان خود در پروژه گچساران برای تحول در توسعه این میدان آغاز کرده‌ایم.

زهیری افزود: توسعه میدان نفتی مارون ۳ نیز با قدرت و سرعت در حال پیگیری بوده و به‌زودی دو دکل حفاری در موقعیت این میدان مستقر می‌شود.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: پارس جنوبی ، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ، نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پارس جنوبی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران نمایشگاه نفت گاز و پتروشیمی شرکت تأسیسات دریایی ساخت سکوهای فشار مدیرعامل شرکت توسعه میدان پارس جنوبی افت فشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید.

به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می‌دهد حتی اگر سابقه مشکلات قلبی داشته باشید.

به گزارش ایسنا، دکتر سوفی پادوک(Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند.

متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده‌ جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند.

علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»